Gå til innhold

Til Hellas


Snibel

Anbefalte innlegg

Hei!

Sambo og jeg skal en tur til Hellas i Juni og har peilet oss inn på disse to turoperatørene.

Hvor er det best og dra? VIl ha en rolig og fredelig ferie med ikke sånn veldig mye party, et sted der man ikke bør gå oppå andre turister , sol, bad og masse bra atmosfære.. HVa kan dere anbefale? Og hvordan er disse reiseoperatørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I fjor reiste vi med Hellaswings til Chios. Øya er rolig og er ikke turistifisert da det er begrensninger på antall og størrelse på flyene som får lande. man kan faktisk oppleve det "ekte greske" enda. Vi leide moped og kjørte rundt. Masse god mat og en utrolig behjelpelig befolkning. De er nesten litt naive i sin snillhet da det er lite kriminalitet på øya.

Som selskap er Hellaswings helt ok sammenlignet med Lilleput (naboene våre på hotellet hadde reist med Lilleput i mange år). De som står bak firmaet var tidligere ansatt i Lilleput, men gikk ut og har nå spesialisert seg på greske øyer som ikke er turistifisert. To av de som er ansatt i Hellaswings bor permanent i Hellas (ene på Chios), så de snakker språket og er meget godt kjent både lokalt og i Hellas generelt.

Denne sommeren kommer vi igjen til å velge en gresk øy med Hellaswings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har i mange år hatt Chios som vårt faste feriested. De siste 7 årene har vi bodd i Megas Limnionas på litt ulike bosteder og dette har blitt vårt sted på øya. Ikke noe hurrameghei-sted(men det er ingen av stedene på Chios), skikkelig god mat, trivelige mennesker, grei strand(sand i sjøen, for det meste stein på land) og kort vei til både hovedbyen og andre steder på øya.

Vi har reist med Lilleput, vi har reist med rutefly og i fjor dro vi med Hellaswings og bodde på Evas studios. Vi bodde godt på bosted som var nyoppusset med ny kjøkkeninnredning og nye hvitevarer og vi hadde reiseledere som kom til bostedet en halvtime 6 dager i uken for å hilse på og sjekke forholdene. Siden ingen kom for å klage, ble det stort sett foretatt påmeldinger til utflukter og slikt, så det ble mange trivelige kaffestunder ved bassengkanten :) Vi drar med dem i år også og skal bo på Evas da også.

Hellaswings reiseledere på Chios har en fantastisk lokalkunnskap og er tydelig glade i øya si, og siden jeg kjenner litt til reiselederen som er ansatt på Syros, kan jeg med sikkerhet si at det samme gjelder om du drar dit :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist to ganger med Lilleputt, til Lesvos og Chios. Veldig fornøyd, ene guiden vi møtte på Chios driver nå HellasWings og er veldig dyktig. Lei moped og fart rundt, masse flotte steder. Og nydelig mat=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk er det to av reiselederne fra Lilleput som driver Hellaswings, Helge og Sølvi, sammen med Chiostours. Og ja, de er dyktige og hyggelige! Jeg personlig har valgt Hellaswings fremfor Lilleput, både pga pris, reiselederne og fordi de har avgangstider som gjør at man kan korrespondere med rutefly, men jeg kjenner jo ikke de nye reiselederne hos Lilleput, så for alt jeg vet er de like flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...