Gå til innhold

gravid?

Fremhevede innlegg

Gjest gjesten
Skrevet

hei dere der ute. jeg lurte paa en liten sak. er det mulig at jeg er gravid selvom jeg har regelmessig mensen? jeg gaar paa p piller saa tenkte kanskje at mensen var der og var regelmessig pga. det.. hvis jeg tar en graviditetstest, kan den slaa ut positivt fordi jeg gaar paa p piller? vet sjansen for at jeg er det er veldig liten, men alle symptomer er her saa jeg faar litt smaaangst...

Videoannonse
Annonse
Gjest beekeeper
Skrevet

Hva mener du egentlig?

Hvis du går på p-piller, men har ikke fått mensen så er det ikke noe som skulle tilsi at du er gravid. P-piller skal være veldig sikre hvis du bruker dem på riktig måte.

Skrevet

En graviditetstest slår bare ut om du er gravid. Den kan ikke gi positivt svar fordi du går på p-piller.

Skrevet

det er mulig jeg ikke har brukt dem paa riktig maate.. saa det jeg lurer paa er, kan man ha regelmessig og vanlig mensen selvom man er gravid?

Skrevet (endret)

Tja, men kan jo det. Første gang jeg var gravid hadde jeg "mensen" to ganger selv om jeg egentlig var gravid. Men det var ikke en like lang blødninlig som ved en vanlig mens.

Kjenner også ei jente som også var gravid, men hadde blødning når hun skulle hatt mensen. Det viste seg også at hun var gravid. Men dette er vel ikke uhyre vanlig. Det vanligste er jo at mensen forsvinner, men det vet du jo. ;)

Jeg ville i alle fall tatt en test, så får du svar.

Og som sagt: det er ikke graviditetshormoner i p-piller, så den vil ikke vise positivt resultat om du faktisk ikke er gravid.

Lykke til!

Endret av Samba
Skrevet
det er mulig jeg ikke har brukt dem paa riktig maate.. saa det jeg lurer paa er, kan man ha regelmessig og vanlig mensen selvom man er gravid?

Ja.

Så med tanke på at hormonprevensjon er 92 % sikkert ved normal bruk (noe jeg har inntrykk av er beskrivende for deg?), så hadde jeg nok tatt en test. Er testen + så er du gravid, pillene vil ikke ha påvirket resultatet.

Skrevet

^^^Vel, p pillen er faktisk nesten 100 % sikker ved riktig bruk (at pillene blir absorbert av kroppen hver eneste dag)

Kroppen får jo tilført de hormonene som stopper eggløsningen, på lik linje som ved en graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...