Gå til innhold

Jenter som er redd for blod

Fremhevede innlegg

Skrevet

Opp i gjenom årene så har jeg lagt merke til en del jenter som er livredd for blod. Har hørt om ei jente som besvimte bare hun så blod.

Men hva når jentene har mensen og hvis de da er redd for blod, hva gjør de da?

Synes nesten det er litt rart at jenter kan være redd for blod, de har jo mensen. Eller er det annerledes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja d er annerledes. For meg er d ikke direkte blodet jeg blir uvel av.

Jeg er blir uvel når jeg ser blod. Da vel og merke fra et sår. Blir også uvel hvis jeg ser andre har andre skader på kroppen. Eller høre noen snakke om at de har vondt der og der etter en operasjon.

Skrevet (endret)

Det gjelder ikke bare jenter.

Jeg blir ikke redd, men uvel av mitt eget blod. (blir litt småkvalm) Men tåler fint å se andres. Og det er jo praktisk hvis noen trenger hjelp med plastring og slikt.

Det går helt fint å se plastisk operasjon-programmer på TV (som Svanen og annet crap) og stappe i meg chips. Mister ikke apetitten.

Blir ikke uvel av mensblod. (Annet enn at det er litt ekkelt)

Endret av Succubus
Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Ja d er annerledes. For meg er d ikke direkte blodet jeg blir uvel av.

Jeg er blir uvel når jeg ser blod. Da vel og merke fra et sår. Blir også uvel hvis jeg ser andre har andre skader på kroppen. Eller høre noen snakke om at de har vondt der og der etter en operasjon.

Sånn er jeg og, men det er kun andres blod jeg blir kvalm av å se (og da må det vare en del blod, ikke bare sånn som pipler ut fra fingertuppen).

Skrevet (endret)

Jeg tåler vanligvis blod helt greit, men ved ett par tilfeller har jeg hatt problemer med det. Og det har hovedsaklig vært situasjonsbetinget, som feks sjokket over at typen min ble slått ned, og da ble det å se han full av blod det som fikk det til å bli for mye for meg. Det er også veldig stor forskjell på å se litt slimblandet blod i trusa, og å se det pumpe ut av en arterie.

Endret av Eir
Gjest Frøken Titt
Skrevet

Godt spørsmål. Jeg er også redd for blod nemlig, men ikke redd menstruasjonsblodet mitt. jeg ser ganske enkelt ikke på det som blod. Mer som utflod eller "skitt"? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...