OsloTwo Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 (endret) Kjæresten min spiller World of Warcraft og jeg tror han bruker så godt som all fritid til dette. Vi bor ikke sammen, men er sammen annen hver helg. Han innrømmer at har spiller tre-fire timer hver kveld og en del i helgene. Han har fortalt at han er "officer" for ca 200 stk og da en nødt til å stille opp. Mange ganger har jeg på følelsen at han gjør om på avtaler pga spilling og kanskje spiller mer enn det han vil innrømme. Hvor mye tid tar et spill og i hvor stor grad spiller man når man er på dette nivået? Tror han logger på v 6-7 tiden om kvelden. Hvor lang tid sitter man da? Er det noen som kan gi et saklig svar? Endret 18. april 2007 av OsloTwo
Dolly_WoW Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 (endret) edit: Jeg går ut i fra at det er world of warcraft du mener... Jeg ser på meg selv som en casual spiller (en som ikke spille så mye og mest for moro) men jeg vil vel si at jeg spiller i gjennomsnitt 4-5 timer hver dag, ikke like mye på hverdagene, men desto mer i helgene... Å være officer tar mer tid enn å ikke ha noe ansvar. Men det bør ikke være vitigere for han enn deg. Grunnen til at man noen ganger må gjøre om på avtaler er at hvis man skal raide, må man samle (før opp til 40, nå bare 10) mange spillere samtidig, dette er ikke alltid lett å få til, men man har jo lyst til å spille. De fleste store guild (200 medlemmer er et veldig stort guild) har faste raidekvelder så det bør ikke være vanskelig å si at "nei den dagen er jeg opptatt" på forhånd. Du kan jo snakke med han å høre hvor mange ganger han raider i uka, 2 synes jeg er passe. Men mange guild raider hver dag. På raidkvelder starter min guild kl 1900 og alslutter 2300, det er ingen regel, men folk har jo gjerne jobb og skole og sånt... Ellers bør jeg si at du må prøve wow selv, det er utrolig moro, og man blir kjent med mange hyggelige folk. ps, hvilken server spiller typen din på? Endret 17. april 2007 av Dolly_WoW
Liskat Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Tja, nei, jeg vet ikke jeg. Det høres ikke så ekstremt mye ut (i forhold til andre jeg vet om, i alle fall). Jeg er mer periodespiller, så det blir litt alt etter når jeg har tid, men liker å kunne spille i minst to timer når jeg først skal spille, ellers får jeg jo ikke gjort noe annet å svime rundt.
Gjest Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 Jeg ville nå ikke si at det var så veldig mye, er ca det jeg bruker når jeg først har satt i gang. Men må si meg enig at han har nok ikke noe mere ansvar når man er officer, med mindre han er den eneste pålogga hele tiden da, etter som hva jeg er vant til så er det som oftest officer som sier ifra i guildmessage om år og hvor raiden er og slikt. Hvor mye han spiller og slikt er jo individuelt. Jeg sitter vel rundt en 4-5 timer per gang, mens kjæresten min som oftes sitter en time eller to.. Eller det kan være omvendt. Eller jeg kan være så ille at jeg står ved elleve tolv tiden på en søndag og sitter der pal til vel, jeg legger meg.. Flere venner av meg i guilden sitter gjerne oppe hele natten (kan ha noe med at han jobber kun kvelder hehe).. Mens andre igjen sitter kanskje en time i uka.
Gjest Eir Skrevet 20. april 2007 #5 Skrevet 20. april 2007 Det er ikke hvor mye tid man bruker som sier om man er avhengig, men hvordan man prioriterer. Dersom man feks velger bort alt av sosialliv, skulker jobben, får søvnmangel til fordel for spillet, vil jeg si at man har ett problem. Men dersom den tida man spiller bare er tid man ellers ville brukt på å sitte foran tv'en og kope, så synes jeg det er greit nok. At han innretter livet sitt litt etter spillet skyldes at man spiller en del sammen med andre, og når man har avtalt å spille med andre kan man godt gå inn for å holde disse, uten at det er ett tegn på avhengighet. Dersom disse avtalene fører til at han får for lite tid til deg, bør du kanskje ymte frempå om han kan gjøre færre avtaler. Hvorvidt det krever mere å være officer i ett guild kommer helt an på guildet. Selv er jeg offiser i ett mindre guild, og siden jeg også spiller viktige klasser for gruppespill, så føler jeg ett visst ansvar for å være tilgjengelig, for å holde guildet samlet. Heldigvis er jeg i ett voksent guild, hvor folk skjønner at man ikke kan regne med at alle er der hele tida, men som offiser har man ofte ett større ansvar enn andre for å stille opp.
Yme Skrevet 20. april 2007 #6 Skrevet 20. april 2007 edit: Jeg går ut i fra at det er world of warcraft du mener... ← Hahaha! Du tror du er en casual spiller, ja Raid 2 ganger o uka, og 4-5 timer sapilling om dagen... Jaja. En casual spiller er en som spiller litt her og litt der. En dag spiller personen kansje 5 timer. Neste dag spiller han kansje 1, eller ikkeno... Raiding er noe som skjer skjeldent, fordi casual spillere bare logger inn iblandt, når det passer. Du er nok litt emr hekta enn du vil inrømme Uansett... Online spill er veldig vanedannende. Hvis du syns han bruker for mye tid på det, så må du fortelle han det. Han burde skjønne at dama er viktigere enn spillet... Selvom det kansje er litt dritt å ødlege for 200 andre mennesker, som hadde avtalt å spille den kvelden, da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå