Kitsune Skrevet 19. april 2007 #21 Skrevet 19. april 2007 Har ikke tenkt å gjøre noe mer spesielt utav det hele. Kanskje kommer det noe naturlig under resten av planleggingen. Men sånn det ser ut her, blir det spesielt at vi ikke skal ha noen engelsktekstede sanger (jojo, som musikk på festen kommer man vel ikke unna). For meg ville det blitt helt unaturlig, og samme med inngang og utgang. Vi vil holde på tradisjonene hva musikkvalg gjelder. Det finnes jo så mange vakre salmer. Kirka vi vies i er en gammel trekrike som ligger litt tilbaketrukket fra byen. Jeg ville ikke ha av de nye kirkene som har blitt bygget her i byen: De ser ut som kjipe bomberom med non-figurativ kunst inni. Og presten som vier oss har kjent meg fra jeg var lita. Ei i familien har en fantastisk stemme og har opptrådt mye før. Skal høre om hun vil gjøre et innslag. Det vil hun sikkert og jeg tror det bilr veldig vakkert!
Branna Skrevet 19. april 2007 #22 Skrevet 19. april 2007 Tror hele bryllupet kommer til å stå veldig i stil til min og min kjæres personligheter. Særlig kjolen min er veldig "meg" sier folk, ellers kommer vi til å ha Human-Etisk vielse, så da får vi bestemt mye selv. Ellers skal vi ha høsttema, siden bryllupet står den 29. september. Skal ha varme farger i buketten og borddekorasjonene, pluss ha høstblader strødd over bordene og som dekor på invitasjonene.
*Alva* Skrevet 22. april 2007 #23 Skrevet 22. april 2007 Nå er det snart fire år siden, men skal prøve å nevne noe: Vi giftet oss i en liten, gammel trekirke som bare er åpen for bryllup (og muligens dåp), så den ble veldig koselig og intim.. Vi hadde en venn som er kateket til å holde (en fantastisk) tale i kirken, og moren min spilte cello i kirken til inn-og utgangsmusikk, og til salmene. (Dessuten var orgelet spesielt, da det var et ustemt, gammelt trampeorgel Men det var jo ikke spesielt personlig for akkurat oss, men litt spesielt var det jo..) Ellers hadde vi samlet over nitti dikt, sitater og sangtekster som sto oss nær, som vi hadde skrevet ut på vakkert papir og hengt opp/lagt ut overalt på bordene, så gjestene hadde litt lesestoff og inspirasjon mens de ventet og fikk velkomstdrinker.. Så disse dekorasjonene var veldig oss. Ellers så var invitasjonene håndskrevet og forseggjort håndlaget. Papiret både i invitasjoner, til diktene og sangskjulere var håndlaget av meg. Sangene var selvdiktet (ikke stjålet fra internett og byttet ut ord/navn..). Musikken ble styrt av en venn av oss. Talene var selvsagt veldig personlige, men det er vel ikke spesielt uvanlig i brylluper.. Og så hadde vi ønsket oss at folk først og fremst ga oss en bit av seg selv i bryllupet (at det var viktigere enn materielle gaver), og det gjorde mange.. de fant på spøk og fanteri, laget sanger som de fremførte og ga oss personlige gaver.. Det var det jeg kom på som gjorde bryllupet vårt personlig.. har sikkert glemt noe (Blir helt varm om hjerterota her jeg skriver om bryllup.. Det er jo bare så romantisk!!) Et annet par jeg vet om, la brudebuketten på farens grav utenfor kirken. Det kan jo mildt sagt kalles personlig - men det er jo veldig trist. Man ønsker seg jo ikke en slik grunn til å gjøre bryllupet sitt personlig..
marsy Skrevet 23. april 2007 #24 Skrevet 23. april 2007 hmmm.. når jeg tenker på det hadde vi et veldig personlig preg på det aller meste: -valg av sted (et sted som betyr mye for oss) -valg av farger (sammenheng med stedet vi gifter oss) -teksten i ringen og brudevalsen ("something changed" - vår sang) -musikk på festen alt var gjennomtenkt ihvertfall
AnonymBruker Skrevet 20. april 2017 #25 Skrevet 20. april 2017 På 17.4.2007 den 15.05, Gjest Lano skrev: Inspirert av tråden om å overraske gjestene i bryllupet, begynte jeg å tenke på alt man kan gjøre i et bryllup for å sette sitt personlige preg på det. Altså, jeg skjønner jo at det ikke er helt sant at "alle bryllup er like", men veldig ofte spinner de jo rundt det samme: hvit kjole, sjakett/dress, bryllupskake, tre-rettersmiddag, brudevals osv. Og det er ingenting galt i det, men jeg synes jo det er flott å sette sitt personlige preg på ting. Er det noe spesielt ved deres bryllup som gjør at det blir nettopp deres? Jeg ordlegger meg kanskje litt klønete nå, men jeg kan nevne noen eksempler: en bekjent av meg elsker taco, så de hadde taco til nattmat i bryllupet. Et annet par brukte sin eldgamle bil som transport fra kirken, den var pyntet med flagg fra brudens fars hjemland, og de avsluttet hele kvelden med å synge en sang som er vanlig å bruke i brylluper i dette landet. Noen brukte biler som pynt på bryllupskaken, fordi de er så bilglade, og det samme paret kjørte i traktor fra kirken. Et annet par kom ridende på hest til festen sin, fordi de elsker hester og bruden har ridd siden hun var liten. ... så da er spørsmålet: skal dere ha noen sånne innslag i deres bryllup? Hvordan gikk det med finklærne? Anonymkode: d42b0...4a0 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2017 #26 Skrevet 21. april 2017 På 17.4.2007 den 17.09, naley skrev: Vi er kristne og vil legge vekt på at det synet kommer fram i festen og kirka. Sanger som sier litt om Guds velsignelse over oss, ikke bare vanlig "i love u" sangene. Og det blir ikke alkohol i bryllupet. Vi skal ha koldtbord pga mannen min elsker det! Og så skal vi ha julebrus på bordene siden vi elsker det :-) Håper du tuller. Julebrus!! Anonymkode: f5ede...5c9
PecanPie Skrevet 23. april 2017 #27 Skrevet 23. april 2017 På 21.4.2017 den 17.02, AnonymBruker skrev: Håper du tuller. Julebrus!! Anonymkode: f5ede...5c9 Mens jeg syns dette hørtes morsomt ut! vårt personlige preg blir nok først og fremst på musikk- og musikkbesetningsvalget. Vi er hobbymusikere begge to, og møttes gjennom musikken, så det er naturlig at det får stor plass.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå