Gå til innhold

gravid? trionetta 28dager

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_redd_*
Skrevet

jeg haaper noen kan hjelpe meg med dette. jeg bruker Trionetta 28dager, men bruksannvisningen gir meg ingen svar paa dette: Litt ute i uke 2 tok jeg 2 tabletter samtidig, hadde daarlig tid og glemte rett og slett at jeg hadde tatt den allerede. jeg hadde sex 3 uker etterpaa, kan jeg vaere gravid?? dette var det foerste brettet mitt etter en pause fra p pillen paa ca 3 maaneder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir jo ikke gravid av å ta dobbeldose p piller.

Det er når du glemmer piller at du kan begynne å bli bekymret.

Skrevet

Uansett, om du tok to piller i uke 2 (tok du pillen dagen etter da?) og hadde sex 3 uker etterpå vil jo den pillefrie uka og mensen vært imellom. Og da vil du jo være beskyttet igjen. 2 + 3 = uke 5 som er uke 1 på nytt brett.

Et vanlig brett har 3 uker med hormonelle tabletter og 1 uke med sukkerpiller. Du hadde kanskje vært i faresonen om du ikke tok pillen dagen etter du tok dobbel dose, og hadde hatt sex rett etterpå, men sånn som du beskriver det er sjansen forsvinnende liten.

Skrevet

i og med at jeg tok 2 piller samme morgen, ble det da en dag hvor jeg ikke tok noen pille i det hele tatt, foer jeg saa fulgte brettets dager normalt igjen. men det er kun hvis jeg hadde hatt sex uken etter dette skjedde at jeg kunne blitt gravid altsaa?

Skrevet

Jeg brukte trionetta 28 i 8 år, men husker ikke bruksanvisningen helt. Mener det sto at man måtte bruke annen hormonell prevensjon i ti dager eller til etter neste mens hvis man glemte en pille. Og i teorien er det jo det du har gjort, i og med at du tok to piller en dag og lot være neste dag.

Så hvis jeg husker riktig skal du være trygg, i og med at det både gikk tre uker mellom glemmingen og sex, og at du hadde mensen i mellomtida.

For du hadde mensen i mellomtida? Og tok alle de andre pillene til riktig tid?

Skrevet

jepp det hadde jeg, og ja det gjorde jeg:)

Skrevet

Da har du ingenting å bekymre deg for :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...