Gjest Gjest Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Jeg har bestemt meg for å slutte med p-pillene nå etter mange runder med meg selv. Jeg har de siste tre årene hatt humørsvinginger, og selv om jeg har forsøkt andre merker har det ikke hjulpet nevneverdig. Dessuten er sex-lysten lik null. Dessuten har jeg spist dem i 11 år sammenhengende så det er kanskje greit med en pause tenker jeg. Jeg er litt spent på hvordan kroppen vil reagere og om jeg vil oppnå noen "gevinst". Så jeg lurer litt på hvilke endringer andre har merket og etter hvor lang tid.
Gjest Cleopatra Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Jeg merket ingen forskjell annet enn at mensen kom mer uregelmessig. Har hørt flere som har kuttet pillen pga. at sexlysten forsvant og det har normalisert seg. Jeg for min del fikk mere sexlyst av å gå på pillen for da visste jeg at jeg ikke ble gravid igjen (i alle fall 99,9% sikkert). Da slappet jeg mere av.
tatiana Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Etter at jeg sluttet på p-piller har jeg fått kviser. Jeg har så og si ikke hatt en eneste kvise mens jeg gikk på p-piller, mens nå har jeg opp til flere store kviser konstant...
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 Fikk bedre sexlyst og mer smerter under eggløsning/mensen. Ellers ikke noe spesielt.
Trampe Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Jeg har ikke merket noenting i hverdagen, men jeg slimet skikkelig et par dager etter jeg sluttet, og jeg hadde en dag med smerter og sliming i midten av første syklus. Det kan være eggløsning, men det var jo uvant i og med at jeg ikke har hatt det på mange år. Det er så kort tid siden jeg sluttet at jeg ikke har fått tilbake mensen enda, så jeg lurer veldig på om den blir regelmessig og mye vondere enn jeg er vant til fra pilleverdenen min.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Fikk størstedelen av livet mitt tilbake. Migrenen er nesten borte, kvisene er borte, og det “eneste” som er igjen er senskader av depresjonen og overvekten. Har fortsatt rygg og kneproblemer, og lite sosialt nettverk (mistet det når jeg var deprimert, og sliter med å bygge det opp). Hadde noe mer menssmerter i starten, men det var det uten tvil verdt. Gikk på de i ca 3 år, pga at jeg ikke satt pillene i sammenheng med at jeg var syk (ung og naiv tenåring) og ingen av de som jeg var i kontakt med i helsevesenet nevnte det for meg.
Gjest Frk Åberg Skrevet 17. april 2007 #7 Skrevet 17. april 2007 Følte meg lettere i kroppen, hvis jeg kan si det sånn. En litt uforklarlig følelse. Ellers ingen store ting. Litt mer uregelmessig menstruasjon (dvs, kan ikke forvente den på timen lenger, men kan ikke klage på det egentlig).
knudz3n Skrevet 17. april 2007 #8 Skrevet 17. april 2007 Så langt har jeg bare fått myyyyye mer sexlyst, ellers haar jeg ikke merket noe.. ikke fått mensen igjen enda så..
Gjest Eir Skrevet 20. april 2007 #9 Skrevet 20. april 2007 Jeg har byttet til kobberspiral, og har så langt merket følgende: Økt sexlyst, mer stabilt humør, tørrheten i underlivet er borte, kvisene har forsvunnet.
LittlePrincess Skrevet 20. april 2007 #10 Skrevet 20. april 2007 I fjor hadde jeg et opphold i bruken av p-piller, for å slippe hormontilførselen en stund. Det jeg da merket var at humøret mitt ble mye bedre, gikk ned noen kilo i vekt, og ble generelt "lettere" i kroppen som noen tidligere nevnte (vanskelig å forklare). Det jeg da ikke merket noe på var sexlysten, jeg var fortsatt like tørr og hadde like lite lyst. For snart en måned siden sluttet jeg på p-pillene igjen. Denne gangen fordi vi vil prøve å få barn om en stund, og jeg vil ha ut p-pillehormonene og "få tilbake" kroppen min før den blir full av andre hormoner. Etter bare en uke merket jeg det VELDIG på sexlysten! Fikk rett og slett ikke nok av min kjære, og var veldig våt nedentil (hadde nesten glemt hvor deilig sex kunne vere)!! Ellers har jeg ikke merket så mye mer foreløbig, men går forhåpentligvis ned litt i vekt denne gangen også (la på meg igjen når jeg begynte på pillene igjen sist), og tror kanskje humørsvingningene mine er begynt å avta (de vart heldigvis ikke så ille igjen som de var før jeg sluttet på pillene sist). Nå skal vi som sagt prøve å få barn, og jeg skal aldri gå på pillen mer! Har rett og slett fått nok av bivirkninger og slikt. Neste gang blir det spiral!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå