Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med senebetennelse i armer og skuldre i (altfor mange) år nå. Er så drittlei. Er det noen som har erfaring med dette og hva slags trening som hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg og på! jeg har senebetennelse i skulder og begge achillessenene.....

pt går jeg en del, men har tenkt å begynne og sykle igjen (dvs. ikke spinning, men til/fra ting og tang og evt. turer), selv om det ikke er helt ideelt å sitte med armen framover.

svømming er helt ut - sist jeg gjorde det fikk jeg så akutt betennelse at jeg nærmest var "ufør" en uke. :forvirret:

så - jatakk til alle tips.

Gjest Fruktfat
Skrevet

en senebetennelse bør vel bli helt bra før man begynner å trene, men da bør man trene regelmessig for å holde det unna.

Skrevet
en senebetennelse bør vel bli helt bra før man begynner å trene, men da bør man trene regelmessig for å holde det unna.

Det er nok sant ideelt sett.

Men betennelsen min har blitt kronsik og jeg har slitt med det i seks år nå..

Gjest Fruktfat
Skrevet

aha, da er det litt verre... massasje?

jeg har jobbet sammen med endel med senebetennelser, en av dem gikk til massasje, og det hjalp veldig.

ellers er jo kortisonsprøyter en kjapp løsning, men det hjelper vel kanskje ikke når det er kronisk.

Skrevet

Jeg får prøve det.. Har et håp om at sambo skal begynne å massere meg, men han hater det så jeg får vel finne meg en proff :ler:

Skrevet

Umiddelbart virker det fornuftig å gå til fysioterapeut for å få øvelser som ikke belaster de musklene med senebetennelse?

Skrevet

Du bør få en henvisning til fysioterapaut for da får du riktige øvelser du kan gjøre uten å gjøre det vondt værre.

Jeg har også slitt med betennelser i mange år, har vært litt inn og ut av behandlinger hos fysioterapaut, det som er problemet når man har slitt med dette lenge er at det tar veldig lang tid å bli bra igjen.

Du bør også få massasje hos fysioterapaut for da blir det gjort riktig, for det kan faktisk bli værre hvis en som er uerfaren masserer på gale punkter.

Hvis du vil bli bra bør du nok oppsøke en fysoterapaut, men du må forbrede deg på at det vil ta laaang tid å bli bra.

• 9 måneder senere...
Skrevet

Fikk besjed av lengen min tidligere denne uken da jeg ble Sykemeldt pgav Senebetennelse i Skulder/arm, at jeg kunne godt forsette med treningen min, jeg driver da for tiden å svømmer,aerobic osv....man kunne gjøre det meste bare man ikke hadde vondt når man gjorde det....Men jeg får drit vondt når jeg tar svømme bevegelser så vet ikke om den legen viste helt hva han snakket om ..hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...