Gå til innhold

Trenger tips


Gjest No wonder woman

Anbefalte innlegg

Med barn. Jeg skal skrive en liste nå, eller kommer jeg til å glemme mye.

Men har du vært på sydentur med småbarn og glemt noe eller funnet ut underveis at det hadde vært lurt å ta med?

Kom gjerne med tips?

Selv lurer jeg på om jeg skal ta med en tremos til vesla, slik at vannet holder seg kaldt. Men det blir jo en oppveiingsak, kan jo ikke ta med seg "alt".

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke hvor små barn du har, men jeg vil ihvertfall anbefale å ta med en god vogn, ikke bare trille. Kjempegreit og litt mer luftig både til formiddaghvil og også om kvelden hvis dere skal ut og spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal bo et sted for du har kjøleskap/frys, så glem termos! Alt du trenger er å legge en vannflaske i fryseboksen med litt vann i(ikke tett igjen tuten), og etterfylle med drikke når du skal ut på tur.

En vogn med gode hjul og god liggekomfort for barnet er kjekt. Da kan man kose seg med maten uten å måtte gå og legge småtten. Og skal du på sydentur, spiller det etter min mening ikke noen rolle om vognen er stor eller liten. -bortsett fra hvis du skal ha den mye med i taxi og den er så stor at den har vondt for å gå ned i kofferten på bilen.

Myggnetting til vognen!

Rådet om å pakke ullbody til minsten har jeg ikke testet ut, men det høres fornuftig ut! Man blir jo ikke varm og klam i ulltøy! Har du et liggeskinn, så ta det med. Det virker på samme måten. :)

Ellers har vi bare pakket vanlig tøy og ting og tang til ungene. Og en flaske eller to da de brukte det!

Ha en flaske/tutekopp klar på flyet. Noen barn for skrekkelige smerter når trykket blir feil i ørene og da hjelper det å drikke for å utligne trykket. Tro du meg, vi gikk tom for drikke på en tur med en mellomlanding mer enn vi hadde beregnet og de skrikene poden presterte da, vil du ikke utsette deg selv for! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd.

Myggnett hadde jeg ikke i tankene, men er jo kjempeviktig. Men jeg blir litt usikker på vognen. Vi har bestilt vogn(eller trille da) der nede, og begynner å tenke på om det kanskje bare et skrap vi får til låns? Men er den lite egnet til å ligge i så får vi bare dra på hotellet. Snuppa vår er 9 mnd, blir 10 på turen.

Drikke til flyet tar jeg med. Har vært to ganger å fløyte før og vet at det er et must.

Tar gjerne imot flere tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å spørre reiseselskapet hva slags trille det er. Det viktigste er at den kan legges ned! Og at man kan ha myggnett på den hvis man skal ut om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i syden med 9 mnd gammelt barn hadde jeg med meg - av alle ting - masse bleier. Jeg gikk selvfølgelig tom og syntes ikke de jeg fikk tak i var som de jeg var vant til å bruke. Mulig dette er annerledes nå? Ville også tenkt på solbeskyttelse. Mye solbeskyttelse/sunblock til barn sies jo å ikke være så bra og på norske apotek har de kremer som er gode og uten fare for senskader/bivirkninger. Viktig å huske på yndlingsleken/bamsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Primula

Vi har akkurat kommet hjem fra syden- tur med vesla vår på 9,5 mnd.

Her er noen tips jeg har erfart er lurt å ta med:

*termos ( til varmt vann til morsmelkestatning, jeg ammer ikke lenger da..)

* plastikkkopp med lokk. ( til å ha grøt i, kan taes med overalt)

* flere helseteppen( fine å ligge på, ha over vogna, tulle rundt på kjærlige kvelder)

*parasoll til vogna

*solkrem

*caps eller solhatt

*vogndyna (på hotellet får de bare laken og ullpledd)

skal si fra hvis jeg kommer på mer..bare spør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...