Gjest Tiriltunge, i.i. Skrevet 17. april 2007 #1 Skrevet 17. april 2007 Jeg har begynt å få sopp hver måned ca en uke før jeg får mensen, og det er gresselig irriterende. Lurer på om noen har tips for å forebygge dette? Er ikke så glad i å bruke for mye Canesten, heller, da hadde det vært bedre med noe jeg kunne tatt for å forhindre hele skiten...
Antoinette Skrevet 17. april 2007 #2 Skrevet 17. april 2007 Hvis du får soppinfeksjon hver mnd. bør du oppsøke gynekolog for å få et sterkere middel. Husker ikke hva det heter men det er reseptbelagt. Jeg bruker Vivag melkesyrekapsler regelmessig for å opprettholde ph-verdien i underlivet. Har hatt 2 soppinfeksjoner de siste 10 årene.
kamela Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Skylling med teatre olje utblandet i vann har hjulpet meg. Det skal også være bra å holde seg helt unna sukker har jeg lest.
Solskinnsbolla Skrevet 17. april 2007 #4 Skrevet 17. april 2007 Jeg har begynt å få sopp hver måned ca en uke før jeg får mensen, og det er gresselig irriterende. Lurer på om noen har tips for å forebygge dette? Er ikke så glad i å bruke for mye Canesten, heller, da hadde det vært bedre med noe jeg kunne tatt for å forhindre hele skiten... ← nei, ikke bruk canesten hver eneste gang- det er nemlig ikke bra!! med mindre du er VIRKELIG plaget. etter årevis med erfaringer med dette har jeg følgende råd. spis mindre sukker bruk bomullstruser ikke barber deg ikke bruk string tørk forsiktig ved toalettbesøk har du sex- pass på å være ordentlig våt (bruk evnt glidemiddel) og at han er nøye med rensligheten ta evnt ido form melkesyrebakterier! kjøp underlivssåpe og bruk litt ved dusjing(ikke overdriv) dette har fungert overmåte for min del! lykke til, og hold ut!
Arkana Skrevet 17. april 2007 #5 Skrevet 17. april 2007 Kanskje du skal sjekke blodsukkeret ditt? Sopp kommer gjerne også av høyt blodsukker.
Amanlis Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Jeg bruker noe som heter multi-gyn i dagene før og under mensen. Det har hjulpet meg.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2007 #7 Skrevet 17. april 2007 Kutte ut, eller bytte merke om du bruker hormonprevensjon.
Gjest sykepleier Skrevet 17. april 2007 #8 Skrevet 17. april 2007 Jeg trodde jeg hadde samme problem, men det viste seg å være tørr hud, så etter at jeg begynte å bruke dusjolje i steden for underlivssåpe har jeg vært helt fin! Ingen problemer med kløe, svie etter sex eller noe annet. Ellers er det lurt å kun bruke toalettpapir av nyfiber, ikke resirkulert papir - og husk å ikke vaske deg for mye, det gjør det bare værre.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. april 2007 #9 Skrevet 17. april 2007 Jeg har vært utrolig plaget med sopp de siste 4 årene Kom omsider over en gynekolog som gav hjelp istedenfor å si at det går over før eller siden.... Fikk en kur med diflukan som gikk over 1/2 år, ble bedre, men ikke bra, fikk ny kur som gikk over 4 mnd. + at det viste seg at jeg hadde gule staffylokokker i vagina, fikk behandling for det og. Jeg hadde jo utrolig skjøre slimhinner etterhvert, (mye canestenbruk) skulle ingenting til før jeg sprakk opp på slimhinnene. Fikk da og beskjed om å smøre meg med en god fet krem for å forhindre sprekkdannelse, som jo er en fin inngangsport for sopp. Jeg bruker en krem med propolis i. Uansett så er jeg så god idag som jeg ikke har vært på iallefall 4 år, jeg kan ha sex igjen uten å klø meg fordervet i en uke etterpå. Få tak i diflukan og bruk det forebyggende noen mnd, mye canesten skal du iallefall være forsiktig med i lengden. Lykke til.
siebaeo Skrevet 17. april 2007 #10 Skrevet 17. april 2007 - spis mindre sukker - bruk bommullstruser - unngå string (bro fra endetarmen til der foran... æsj..) - bytt hormonprevensjon (bytta til Cerazette fra Trionetta og gikk fra ca 12 til 1 soppinfeksjon i året!!) - IKKE vask med såpe uansett type annet enn i hårtustene og bak i stumpen. Bruk bare vann rund og i skjeden når du vasker deg. Man trenger ikke bruke noe annet. Det blir rent. - få en ordentlig diflucankur så du blir kvit alt. Det kan sitte i endetarmen også. Gjør du alt dette kan jeg nesten garantere deg at du blir MYE bedre. Jeg var helt desperat til slutt men får nå så og si aldri sopp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå