Gå til innhold

Sånn vindusfilm


kitekatt

Anbefalte innlegg

som gjør at man ikke ser gjennom vinduet. Hvor kjøper man det? Har 130x40 cm vinduer. Så på sparkjøp men der var den bare 120 høy.

Endret av kitekatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vakre vinduer leverer slik film. Du kan enten bestille direkte eller oppsøke en av deres forhandlere. IKEA har også en variant. Jeg vil imidlertid få komme med en liten "advarsel"! Dersom du ikke er "proff" er det vanvittig vanskelig å få dette pent på og det vil stort sett alltid se ut som det det er, nemlig folie som er forsøkt klistret på et vindu. Jeg tror jeg har forsøkt noe slikt som åtte ganger på baderomsvinduet som er omtrent like stort som dine vinduer og det vinduet ender hos glassmesteren. Sannsynligvis ender jeg opp med en løsning hvor det blir skåret til en plate at tynt frostet glass som festes med silikon. Ett annet alternativ er å sandblåse glasset på innsiden. Ikke blir det noe særlig dyrere heller. Prisen jeg fikk oppgitt på mitt vindu var i hvert fall 3 - 400 kroner uansett hvilken løsning jeg velger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt den fra vakre-vinduer, og den fungerer utmerket.

Sprayet zalo på glasset, og begynte å stryke med den nalen som fulgte med fra midten av vinduet.

Ble kjempebra det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Drar opp denne igjen jeg. Vi vurderer film på vinduene fordi vi bor i 1. etasje, og må ha persiennene nede hele tiden for å hindre innsyn. Er lei av å ikke få inn noe lys gjennom vinduet, men lurer på hva som vil se penest ut. Solfilm eller sånn spm det er linket til i innleggene over?

Bor i trehus ala denne stilen, men huset er hvitt med hvite vinduskarmer og sprosser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pupsilure

Jeg syntes de fra vakre vinduer var veldig fine!

Kan man bruke noe slikt på dørene på et dusjkabinett for å dekorere? Det kunne jeg tenkt meg å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å få samme effekt ved å "male" med kefir eller annen surmelk på vinduet. Bruk bare en liten skumgummirulle og bruk LITE kefir som mulig, sånn at du bare får et tynnt lag på vinduet. Det lukter visst nok ikke surmelk av dette når det er blitt tørt. Man kan selvfølgelig ikke vaske over vinduet, men det er jo et alternativ iallefall. Billig og lettere å få glatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...