Gå til innhold

Norsk mat


Amadea

Anbefalte innlegg

Hvor kan vi gå ut for å spise norsk mat som ikke koster skjorta?

Titta litt på Kaffistova, men syntes ikke det var åpent lenge nok for disse spanjolene som kommer på tur...

Hjelp?

Edit: Kom på at vi skal til Bergen også. Kanskje noen har anbefalinger fra den byen i stedet? :)

Endret av Amadea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på Holbergstuen i Bergen (Galleriet) og spist raspeballer. De var veldig gode, og kostet ikke skjorta, mener jeg å huske. Tror de også serverer andre helnorske retter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sjokkerende at det er nesten umulig å finne "norske" spisesteder her i Norge? Tenk deg om du skulle til Spania, og at vertene dine skulle vridd hodene sine for å finne frem til et spansk spisested de kunne ta med gjestene sine på. (Det var en aldri så liten digresjon. :sjenert:)

Jeg tror jeg ville tatt dem med på Lorry, selv om de ikke akkurat har det beste kjøkkenet i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig er det vel tradisjonelle kjøpesenterkafeteriaer som har det beste utvalget i norsk tradisjonsmat. Men de er jo ikke videre trivelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden eg har spist norsk mat i Bergen, men Bryggeloftet på Bryggen er ok. Wesselstuen var bra sist eg var der. Smauet mat og vinhus...hvis det fortsatt eksisterer. Naboen restaurant...riktig nok svensk restaurant da, men god mat.Cafe Krystall, Fløien...for utsikten sin del. Potetkjelleren, Enhjørningen fiskerestaurant, Bryggen Tracteursted og Vågen fetevare for kaffe og blingser :)

Endret av gladidag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært der selv, men Pingvinen i Bergen ser ut til å ha fått hederlig omtale nylig.

Det var Pingvinen jeg hadde tenkt til å foreslå. Et skikkelig koselig sted, som passer like bra til kaffe på formiddagen, middag på ettermiddagen og øl/vin på kvelden. Jeg stortrives der hvertfall :) God popcorn har de også.

De serverer skikkelig husmannskost. Raspeballer om torsdagen, og ellers masse typisk norsk (kjøttkaker, lapskaus, div.fiskeretter, bayonneskinke og mye mer.). Rimelig også, for 100 - 150,- kommer du langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste spisestedet i Bergen som serverer ordentlig "norsk" mat til en ok penge er artig nok Børs Kafé, inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...