Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg oppgraderte akkurat til siste versjon av Opera. Jeg valgte oppgradering, slik at ikke alle instillinger skulle forsvinne. Men det var nettopp det de gjorde... :( Instillingene er ikke så farlig, de kan jeg gjerne sette opp på nytt. Men alle favorittene mine forsvant også, og det er jo nesten katastrofe..... Noen som vet om disse er borte for godt, eller om forrige versjons favoritter er lagret ett eller annet sted slik at jeg kan importere de?

Stjerne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm... Jeg har den gamle versjonen, så alle Favorittene er ikke borte :-) Men hvordan hente de inn i den nye versjonen? Jeg har eksportert de fra gammel versjon og importert de i den nye. Men da får jeg bare disse standard-favorittene, og ingen av mine egne. Hvordan får jeg de med meg?

Stjerne

Gjest "gjest"
Skrevet

Det er jo bare å overføre favorittene til den nye versjonen. Intet problem det.

Skrevet
Det er jo bare å overføre favorittene til den nye versjonen. Intet problem det.

Da kan du kanskje bidra med litt mer detaljer, siden jeg synes det er et problem.

Det jeg har gjort:

Åpnet gammel versjon av Opera

Valgt: Fil, Import og Eksport, og Eksporter Opera-bokmerker

Lagret .adr-filen

Åpnet ny versjon av Opera

Valgt: Fil, Import og Ekport, og Importer Opare-bokmerker

Funnet filen jeg lagret fra gammel versjon og valgt den

Får melding om at x ant. favoritter er importert, men det er bare disse standard-favorittene Opera kommer med.

Så hva gjør jeg feil?

Stjerne

Skrevet

Høres rart ut. Om ikke noe annet fungererer kan du også kopiere filen manuelt over til den nye katalogen du bruker. Altså, fra gammel profilkatalog til ny.

Skrevet

Skal .adr-filen ligge i roten på den katalogen Opera-filene ligger i da?

Skrevet

Nei, normalt i "profile" katalogen. Se i "About Opera" så ser du path-en der opera leser bokmerkene fra.

Skrevet

Aha... :-) Jeg så på feil sted, jeg så under Program Files i stedet for under Documents and Settings. Nå fikk jeg kopiert filen, og favorittene er reddet.

Tusen takk for hjelpen :)

Stjerne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...