mamma_mia Skrevet 16. april 2007 #1 Skrevet 16. april 2007 Lurer på litt forskjellige ting, hadde vært kjekt om noen kunne svare.. * Når er den store dagen? * kirkebryllup eller annet bryllup? * Hvor mange blir dere? * Hvilken kjole skal du ha? * Hvilket tilbehør? * Hårfrisyren? * Hvilken brudebukett? * Hva med mannens antrekk? * Hvordan skal selskapet være? ( hotell, leid lokale, ute osv) * Hva skal dere spise, middag og dessert? * Har dere band, sangere eller annet planlagt? * Skal dere på bryllupsreise når dagen er overstått? Hvis dere synes dette blir for personlig får dere bare la være å svare Vil gjerne høre fra dere som allerede er gift også.. Skal skrive om hvordan vi selv skal ha dagen etterpå..
♥Mirella♥ Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 Jeg orker ikke skrive veldig detaljert, det har man bryllupsdagboken til.. Men kan svare i korte trekk: Kirkebryllup 9. august 2008 80 inviterte gjester, ingen til kaffe. Kjolen er kjøpt, den er veldig "bryllupete" fikk jeg en kommentar på (ikke enkel) Mannen skal ha Hallingbunad (det fineste antrekket en mann kan bære i mine øyne) Mat, musikk, blomster og hår er ikke bestemt. Vi skal DEFINITVT på bryllupsreise etter bryllupet, hadde vi ikke hatt råd til det hadde vi utsatt bryllupet. Dette er noe av det viktigste for meg, å reise bort, bare oss to, og nyte det å være nygifte. Laaaangt vekk fra hverdagen!!! Vi drar søndag eller mandag etter bryllupet. Minst to uker. Helst USA
*Emma* Skrevet 16. april 2007 #3 Skrevet 16. april 2007 * Når er den store dagen? Det var den 13 mars 2007 * kirkebryllup eller annet bryllup? Annet * Hvor mange blir dere? 15 * Hvilken kjole skal du ha? Maggie Sottero Davina * Hvilket tilbehør? Langt slør - ett lag m stener på, tiara, smykke og øredobber * Hårfrisyren? Oppsatt * Hvilken brudebukett? Rund bukett m bare roser(soft og mediumpink) med hvitt bånd rundt stilkene * Hva med mannens antrekk? Smoking m vest og slips i fargen champagne * Hvordan skal selskapet være? ( hotell, leid lokale, ute osv) Privat leid rom på restaurant på et hotell * Hva skal dere spise, middag og dessert? Vi hadde 7 retter tror jeg: fingermat, suppe, salat, sorbet, hummer m risotto, biff og vaniljepudding/cake * Har dere band, sangere eller annet planlagt? Nei. Det var ikke den typen bryllup. * Skal dere på bryllupsreise når dagen er overstått? Vi var i USA davi giftet oss så det ble på en måte bryllupsreisen også. I sommer skal vi enuke til Spania uten barn så det blir bryllupsreise nr 2
Gjest Septima Skrevet 16. april 2007 #4 Skrevet 16. april 2007 Er nesten 1 år og 4 mnd til vår dag, så ingenting er ordnet. Men noen tanker har vi da * Når er den store dagen? 2. august 2008 * kirkebryllup eller annet bryllup? kirke * Hvor mange blir dere? gjestelista er på ca 80 foreløpig * Hvilken kjole skal du ha? ikke bestemt, men drømmer om Maggie sottero Destin, men har ikke prøvd så aner ikke hvordan den blir på meg * Hvilket tilbehør? Ikke bestemt, men lyst på langt slør * Hårfrisyren? Lyst til å ha håret løst med bølger/krøller * Hvilken brudebukett? vet ikke hvordan, men vil ha røde roser i * Hva med mannens antrekk? Noe sånt * Hvordan skal selskapet være? ( hotell, leid lokale, ute osv) Leier lokale * Hva skal dere spise, middag og dessert? Ikke bestemt. Men blir nok is til dessert. Sodd til nattmat. * Har dere band, sangere eller annet planlagt? Vil ha livemusikk på festen. Og blir nok musikkinnslag i kirken også * Skal dere på bryllupsreise når dagen er overstått? Håper å få reist bort bare oss to etterpå ja. Men aner ikke hvor
Branna Skrevet 16. april 2007 #5 Skrevet 16. april 2007 * Når er den store dagen? 29. september i år * kirkebryllup eller annet bryllup? Human-etisk vielse, utendørs vielse eller i telt avhengig av været * Hvor mange blir dere? Vi blir rundt 50 * Hvilken kjole skal du ha? Kremhvit med ferskenblomster, litt alveaktig, og med langt slep, se her. * Hvilket tilbehør? Langt slør i ivory med gullbroderier, tiara og sølvsmykker som matcher tiaraen. * Hårfrisyren? Delvis oppsatt (har veldig langt hår) og krøllet. * Hvilken brudebukett? Roser i høstfarger, ettersom begivenheten skjer på høsten har vi varme farger som tema. * Hva med mannens antrekk? Kremhvit frockcoat med gyllen og sølvskimrende vest og kravat, og hvit skjorte. * Hvordan skal selskapet være? ( hotell, leid lokale, ute osv) I et leid selskapshus ved fjorden. * Hva skal dere spise, middag og dessert? Det blir koldtbord, resten er usikkert. * Har dere band, sangere eller annet planlagt? Nei, der valgte vi å spare på utgiftene og la all musikk gå over stereoanlegg. Muligens diktopplesning/sang under vielsen * Skal dere på bryllupsreise når dagen er overstått? Ja, til Irland i en uke! Vi reiser sannsynligvis mandagen etter bryllupet.
naley Skrevet 16. april 2007 #6 Skrevet 16. april 2007 * Når er den store dagen? 28 juli 2007 klokken 16.00 * kirkebryllup eller annet bryllup? Kirka * Hvor mange blir dere? 100 til koldtbord, 125 til kaffe * Hvilken kjole skal du ha? Agape 2005 modell * Hvilket tilbehør? Slør smykker sko veske * Hårfrisyren? Litt opp og litt løst. Noe alla dette eller dette * Hvilken brudebukett? denne eller denne men i andre farger. * Hva med mannens antrekk? Dress med lys vest * Hvordan skal selskapet være? ( hotell, leid lokale, ute osv) Leid lokale * Hva skal dere spise, middag og dessert? Koldtbord * Har dere band, sangere eller annet planlagt? Bestefar med trekkspill til velkomstsang og lignende. Svigerinne som synger * Skal dere på bryllupsreise når dagen er overstått? Reise den 31 til Alcudia
Mirabella83 Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 (endret) * 8 september i år * kirkebryllup (Nidarosdomen! ) * ca 75 inviterte * Kjolen er kjøpt på finn.no til en bra pris. Svigermor må sy den litt inn. Den er av merket Linnea Rafaelli. * Hvilket tilbehør? -ja, si det??? Noe ikke så altfor dyrt tenker jeg. * Hårfrisyren er mammas oppgave. Hun er frisør og er den eneste frisøren som får borti håret mitt! Hun kjenner meg og vet hvordan jeg liker det. Tenker det blir noe røfft som passer til kjolen. Men tiara/slør/perler etc til å freske opp håret vet jeg ingenting om enda!! * Brudebuketten skal ha mørkerøde roser. Men jeg vet ikke hvordan den skal se ut. Lyst på enten en "ball", en hengende sak eller en bukett med laaaang stilk. * Hva med mannens antrekk? Han går trolig i dressen sin som vi fresher opp med vest og flott slips. * leid lokale. Eneste mulighet for å få plass til alle og ha alkoholserveringen selv. * Middag: sodd + dessert (vet ikke hva, men trolig noe tradisjonelt som passer til soddet da...). Spekemat til kvelds * Etter uvinnerlig diskusjoner fram og tilbake: ikke band på oss. Drasser fram et anlegg og spiller mp3er. Mange i slekta ønsker å delta musikalsk ellers. 2 sangere og en pianist. * Bryllupsreise: Ja, vi TROR det. Ønsker oss Hawaii, men det er jo skrekkelig dyrt Alt i alt: et bryllup med en økonomisk ramme for oss. (Jeg er student og fattig ) Endret 16. april 2007 av Mirabella83
Arkana Skrevet 16. april 2007 #8 Skrevet 16. april 2007 * Når er den store dagen? 28 juni 2007, på åtteårsdagen vår. * kirkebryllup eller annet bryllup? Borgerlig vielse. * Hvor mange blir dere? Kun nærmeste familie, dvs 8 stk. * Hvilken kjole skal du ha? En nydelig blå kjole fra Elinette. * Hvilket tilbehør? Blått sjal i samme stoff og farge som kjolen. Sølvveske og sølvsko. Har ikke bestemt meg for hvilke smykker enda. * Hårfrisyren? Har kort hår, så det blir vel den frisyren jeg vanligvis bruker. Litt røff. * Hvilken brudebukett? Skal ikke ha brudebukett. * Hva med mannens antrekk? Mørk, stripet dress. * Hvordan skal selskapet være? ( hotell, leid lokale, ute osv) Har bestilt et chambre separée på en restaurant. * Hva skal dere spise, middag og dessert? Forrett er ikke bestemt enda. Hovedretten blir sannsynligvis kastanjestekt dåhjort med kremet persillerot, portobello-sopp og fikensjy. Desserten blir sjokolade- og karamellfondant med epleparfait. * Har dere band, sangere eller annet planlagt? Nei. * Skal dere på bryllupsreise når dagen er overstått? Ikke bestemt enda.
Irmelinn Skrevet 16. april 2007 #9 Skrevet 16. april 2007 Den store dagen er 09.08.08. Vi skal gifte oss i kirken. Vi blir rundt 50 stk til middag og rundt 100 til kaffe og kaker. Dette er ikke helt bestemt enda. Jeg skal ha en helt enkel kjole med halterneck og uten slep. Jeg skal ha perletiara, perlesmukke (etter min mor giftet seg) også øredobber. Skal ikke ha slep. Jeg skal ha oppsatt hår. Brudebuketten skal være kjempe enkel med noen calla i enten hvit eller gul. Mannens antrekk er ikke bestemt enda. Han skal få bestemme det selv så lenge den er i fargene som går igjen i bryllupet. Vi skal ha et leid lokale hvor vi fikser alt selv. Koster bare 300 kr så da ble det det istede for et dyrt hotell. Vi skal ha koldtbord og kaker til dessert. Nattmat er enda ikke bestemt. Vi vet enda ikke hvordan det blir med musikken. Vi skal på bryllupsreise men er ikke bestemt enda. Har litt lyst til å reise til Maldivene.
mamma_mia Skrevet 17. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 17. april 2007 Får vel skrive litt om dagen jeg også Når er den store dagen? * 07.07.07 Kirkebryllup eller annet: * Kirke, i en gammel kirke som kun holder åpent for bryllup Hvor mange vi blir: * Inviterer 57 stk, men regner med vi blir under 50 Hvilken kjole: * Hvit kjole med perlemønster på brystet, tynne stropper og slep. Skal leie. Tilbehøret: * Kort slør, tiara, smykke og perleøredobber. Hårfrisyren: * Tenker på delvis oppsatt med krøller i, som dette: http://www.haircomesthebride.com/images/20...20Partridge.jpg Brudebukett: * Litt hjerteformet med hvite og ferskenfargede roser Mannens antrekk: * mørk dress med lys vest og silkeslips Hvor holdes selskapet? * I leid lokale, med stor strand rett nedenfor Hva skal vi spise: * Oksestek m/tilbehør, dronning maud til dessert + en dessert til (favoritten min).. Hørtes ut som en konfirmasjonsmiddag Band/sangere eller annet: * Blir nok bare spilt musikk fra stereoanlegg, ellers blir det bryllupssanger fra ulike gjester har jeg hørt rykter om.. Onkelen til brudgommen er toastmaster og dj Bryllupsreisen? * Holder på å finne et egnet reisemål
Doratheexplorer Skrevet 17. april 2007 #11 Skrevet 17. april 2007 Når er den store dagen? 11.08.07 Kirkebryllup eller annet: Kirke Hvor mange vi blir: 44 inviterte til middag og 100 til kaffen (inkludert de 44) Hvilken kjole: Hvit kjole med perlemønster på brystet, stropper og slep. Har kjøpt brukt. Tilbehøret: Diadem og smykker Hårfrisyren: denne frisyren Brudebukett: Hjerteformet bukett som henger litt, med rosa og hvite roser i Mannens antrekk: lys dress Hvor holdes selskapet? I leid lokale, samfunnshus Hva skal vi spise: Røkelaksmousse på toast m/salat, lammestek m/tilbehør, multer til dessert (is til barna) Band/sangere eller annet: En duo som spiller variert musikk skal spille på kvelden. I kirken skal 3 jenter synge 2 sanger Bryllupsreisen? Har ikke så veldig god råd til bryllupsreise, så det blir bare en liten tur sørover med barna ettersom vi bor så langt nord, og ikke har barnevakt
Gjest lillelou Skrevet 17. april 2007 #12 Skrevet 17. april 2007 (endret) Klemmer til jeg også *Når er den store dagen? 22.juni i år * kirkebryllup eller annet bryllup? borgerlig, vielse på tinghuset * Hvor mange blir dere? Nærmeste familie og noen få venner,ca 16 til sammen * Hvilken kjole skal du ha? En fantastisk kjole designet av Therese på Mipaform (www.mipaform.se) , med empireliv og lett inspirert av "greske gudinner" . * Hvilket tilbehør? Ikke bestemt helt ennå * Hårfrisyren? Har middels langt,krøllete hår,og vil sette det "lett" opp, mer nøyaktig vet jeg ikke før prøvetimen * Hvilken brudebukett? Noen peoner bundet sammen * Hva med mannens antrekk? Gråblå,superstilig dress med gullgult slips * Hvordan skal selskapet være? ( hotell, leid lokale, ute osv) Vi skal være i et lite selskapslokale nede ved fjorden * Hva skal dere spise, middag og dessert? Det blir tapas til middag, så gode oster og frukt og kaker etterhvert.Suppe til nattmat * Har dere band, sangere eller annet planlagt? Niks.Vi satser på "død" musikk * Skal dere på bryllupsreise når dagen er overstått? Nei Endret 18. april 2007 av lillelou
Gjest Ballerina Skrevet 17. april 2007 #13 Skrevet 17. april 2007 Når er den store dagen? 2. august 2008 Kirkebryllup eller annet bryllup? Kirkebryllup Hvor mange blir dere? Tror kanskje vi blir rundt 70 til middag så skal vi invitere rundt 20-30 til når vi skal ha kaffe! Hvilken kjole skal du ha? Har ikke vært for å prøve enda, men kan legge linker til de jeg drømmer mest om: Arielle Destin Hvilket tilbehør? hm... slør... Har lyst på grønt smykke... Hårfrisyren? Har lyst på oppsatt hår med masse krøller (har derfor begynt å samle skikkelig nå... drittlei langt hår allerede, men skal klare dette slik at jeg blir kjempefin til neste år ...og rett til frisøren og klippe meg på mandagen etter bryllupet ) Hvilken brudebukett? Der er et hjerte i Ditt Bryllup i sterke farger. Sett den? Vil ha en sli, men i hvitt, grønt og kanskje litt rosa... Hva med mannens antrekk? Han skal ha svart eller brun dress med vest og slips... vil egentlig at han skal ha kalvekryss (er det ikke det det heter???), men tror ikke han vil være konfortabel i det, så vi får se Hvordan skal selskapet være? ( hotell, leid lokale, ute osv) Vi har leid et lokale ved sjøen hvor de også har kokker, serveringspersonale og alt annet man trenger for å slippe å gjøre noe selv Hva skal dere spise, middag og dessert? Nå har jeg ikke alt her, men det blir noe sånn: Forrett: Skalldyrsalat Hovedrett: Indrefilet med fløtegratinerte poteter og stekte grønnsaker Dessert: Bjørnebæris med bjørnebærcontreau (eller hva det nå heter...) Har dere band, sangere eller annet planlagt? Til festen har vi ikke noe slikt planlagt, men i kirka skal vi ha nabojenta til å synge (kanskje med noen andre hun går på musikklinja sammen med) Skal dere på bryllupsreise når dagen er overstått? Jepp! Min kjære vil reise om søndagen, men jeg vil på tirsdagen... så får vi se hva som skjer ...ellers er det jo bare å stikke innom bryllupsdagboka
mamma_mia Skrevet 17. april 2007 Forfatter #14 Skrevet 17. april 2007 Kjekt at mange ville svare, gøy å lese
jente 79 Skrevet 17. april 2007 #15 Skrevet 17. april 2007 (endret) ... Endret 10. mai 2007 av jente 79
mowgli Skrevet 17. april 2007 #16 Skrevet 17. april 2007 (endret) * Når er den store dagen? 7. juli 2007 * kirkebryllup eller annet bryllup? Kirke * Hvor mange blir dere? Invitert 58 * Hvilken kjole skal du ha? San Patrick Dacio * Hvilket tilbehør? Tiara, slør, smykker * Hårfrisyren? Kort hår så sparer nå for å kunne dekke kammen på sløret * Hvilken brudebukett? Rosa roser * Hva med mannens antrekk? Sort sjakett * Hvordan skal selskapet være? ( hotell, leid lokale, ute osv) Leid lokale * Hva skal dere spise, middag og dessert? Helstekt kalkunfilè, Ananashimmel * Har dere band, sangere eller annet planlagt? Solist & pianist i kirken Til festen har vi leid en til å spille musikk på anlegg * Skal dere på bryllupsreise når dagen er overstått? Ja, drar til Skottland mandagen etter bryllupet Endret 17. april 2007 av mowgli
^me^ Skrevet 18. april 2007 #17 Skrevet 18. april 2007 (endret) * Når er den store dagen? 30.08.08 * kirkebryllup eller annet bryllup? kirkebryllup * Hvor mange blir dere? 22 stk, skal bare ha de nærmeste * Hvilken kjole skal du ha? this one * Hvilket tilbehør? tiara, smykke, sko Something old, (ringen) something new, (kjolen) something borrowed and something blue, (strømpebånd) and a penny in a shoe. * Hårfrisyren? denne eller halvt oppsatt løst krøllete * Hvilken brudebukett? ikke sikker enda..blir en svart og hvit en.. * Hva med mannens antrekk? svart dress med hvit skjorte,vest og svart eller hvitt slips. * Hvordan skal selskapet være? ( hotell, leid lokale, ute osv) leid lokal resturant (cafè) der vi bor ute på landet * Hva skal dere spise, middag og dessert? Forrett: Skampi på spyd Hovedrett: Stekt kalkunbryst m/ fløtesaus,wokede grønnsaker og kokte mandelpoteter. Dessert: Sjokolademousse m/ vaniljesaus * Har dere band, sangere eller annet planlagt? vet ikke helt enda.. * Skal dere på bryllupsreise når dagen er overstått? jess, skal på road trip i usa i 3 uker,kyst til kyst Endret 18. april 2007 av ^me^
M.G.E Skrevet 18. april 2007 #18 Skrevet 18. april 2007 * Når er den store dagen? 18.08.07 * kirkebryllup eller annet bryllup? Kirke * Hvor mange blir dere? 67. alle til middag * Hvilken kjole skal du ha? mary lise kjole modell emotion * Hvilket tilbehør? slør. langt.uten noe stener eller noe,,skal ha noen perler i håret * Hårfrisyren? satt opp..enkelt og fint * Hvilken brudebukett? hvite roser og orkideer..ikek noe grønt..puntet med sorte perler * Hva med mannens antrekk? Svart dress med sort vest. sort slips og hvit skjorte * Hvordan skal selskapet være? ( hotell, leid lokale, ute osv) selskaps lokalene til www.kalfaretbrygghus.no de stiller med mat, servitører, bar,alt..jeg slipper å tenkeføler jeg..super service * Hva skal dere spise, middag og dessert? en 4-retter..ikek helt bestemt ennå * Har dere band, sangere eller annet planlagt? Solistinnslag i kirken, dj til festen * Skal dere på bryllupsreise når dagen er overstått? drar til thailand 3 mnd etterpå
Dragona Skrevet 18. april 2007 #19 Skrevet 18. april 2007 (endret) Her er vår liste i hvertfall: * Store dagen 07.07.07 * Det blir kirke *Vi blir 50-60 (er ikke alle som har svart ennå, og fristen er på fredag 20.4 så vi venter spent) *Jeg har kjøpt: Tiara m/smykke og slør har jeg kjøpt å ariel.no *buketten: Det blir også med sommerfugl i den bukketen * Mannens blir kjøpt i juni * Vi leier selskapslokale, og får maten igjennom Hamar Caitring. * Middagen blir bestemt til uka, da vi har fått inn alle svar. * Vi har en som skal spille for oss. * Ingen bryllupsreise Men vi reiser en uke til kysten nærmere Frøya. Med unger og familie. Vedlegg slettet, se Kvinneguidens regler om kopibeskyttet materiale. vimse-mod Endret 19. april 2007 av vimse
IslandWind Skrevet 18. april 2007 #20 Skrevet 18. april 2007 * Når er den store dagen? 7 Juli 2007 (070707) * kirkebryllup eller annet bryllup? Katolsk kirkebryllup * Hvor mange blir dere? ca. 80 til middag, litt flere til fest. * Hvilken kjole skal du ha? Hadde fått merkelige blikk hvis jeg hadde gått med kjole, men min forlovede skal gå med denne. http://img516.imageshack.us/my.php?image=perfectet5.png http://img516.imageshack.us/my.php?image=perfekt1rp0.png * Hvilket tilbehør? Tiara, øredobber, smykke. * Hårfrisyren? litt opp, litt ned med korketrekkere * Hvilken brudebukett? noe blått noe hvitt, roser og orkidèer * Hva med mannens antrekk? Blir nok denne http://img509.imageshack.us/my.php?image=dressxxfy4.jpg * Hvordan skal selskapet være? ( hotell, leid lokale, ute osv) leid lokale * Hva skal dere spise, middag og dessert? Tre retters, ikke sikker på men ennå. * Har dere band, sangere eller annet planlagt? to mannsband som også fungerer som DJ. * Skal dere på bryllupsreise når dagen er overstått? Dagen etterpå til Seychellene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå