Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Når er babyen sterk nok i ryggen til å sitte i ein Baby Bjørn-sele over lengre tid, f.eks på ein tur? Kor mykje kan ein bruke selen på spedbarn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det ingen fasitsvar og det avhenger selvsagt også av hvor sterk babyen er. Hvis han er sterk i ryggen, så tåler han sannsynligvis bedre å være i bæreselen. Det har jo også noe å si hvor mye man bruker andre ting som kan slite på ryggen dems, f. eks vippestol og bilstol.

Fra 4-6 ukers alder syntes jeg det var greit å ta sønnen min korte turer i bæreselen, f. eks hvis vi skulle på besøk eller inn i en butikk. Men vi ventet til han var over 3 måneder før vi gikk turer med han, tror jeg. Når de er veldig små, har de jo ikke så stor glede av å være oppi der, for da ser de seg ikke rundt. Da er det mest for din skyld. Men når det blir større, synes de jo gjerne at det er kjempespennende, og da blir det noe litt annet.

Bare bruk skjønn og tenk på at det beste for babyen stort sett er å ligge på gulvet, men at bæresele kan være en god hjelp fpr deg.

Skrevet

Min mening er at barn (eller bærer) bør utsettes for BabyBjørn i det hele tatt, men det vet du sikkert at jeg mener *ler*

Babyen henger i et lite stoffstykke mellom beina i en BabyBjørn, og det er belastende for ryggen. I tillegg henger han langt ut fra kroppen til den som bærer, så bæreren merker det raskt i ryggen også.

I mei tai, ergo, sjal etc. sitter barnet ergonomisk riktig med knærne høyere enn rompa, og er mye tettere inntil kroppen på bæreren så vekten fordeles på en helt annen måte.

Skrevet

Jeg synes hvertfall at nå når Julegaven er 4mnd, så begrenser nok ryggen og nakken min mye mere bruken av babybjørn enn rygge og nakken hans... :ler:

Har en hjemmesydd Mei-Tai som brukes ved litt lengere turer, (og soving borte :ler: ) og så brukes babybjørnen hvis vi skal gå litt lenger enn det jeg orker å bære i armene.

Skrevet

Her sitter mini mest i vogna, men har en fin mei tai som brukes av og til hvis han er sutrete og sliten og jeg må gjøre noe hjemme, eller når vi er steder som det er pes å dra med vogn. Han er nå 7mnd'er og det er ikke no spess tungt. Men i en babybjørn derimor, ikke sjans!

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Takk for svar. Vi har ei ringslynge og ein baby bjørn som vi brukar om ein annan, og kjem nok til å gå til anskaffelse av ein Mei Tai etterkvart også. Brukar berre ringslynga heime, men syns knerten heng bedre i baby bjørnen når vi er ute, på småturar til butikken og slikt. Gledar meg til vi kan gå lengre turar også, veldig greit å sleppe å ha med vogna overalt, syns eg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...