Gå til innhold

Norsk i Danmark?


Gjest ~Alwa~

Anbefalte innlegg

Gjest ~Alwa~

Nå røper jeg sikkert at det er leeeenge siden jeg har vært utenfor norgesgrensa :sjenert:

Men hva lønner seg, betale i norske kontanter eller veksle før avreise?

Endret av ~Alwa~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt best å veksle på forhånd, for du kan ikke forvente at de aksepterer norske penger som betalingsmiddel i Danmark.

Men noen få steder gjør de nok det (bl.a., på typiske "norske" turiststeder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det aller beste er å ta ut penger i minibank i Danmark, da slipper de bankens dyre vekslingskurs, vi du absolutt ha med Danske hjemmefra, prøv å finn en minibank her som har valuta, de finnes enkelte plasser. Jeg reiser mye til Danmark, og har aldri lengre pen ger med, tar ut når vi kommer til Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er ingen av delene. Du tar med deg VISA-kort og evt. gangbart kredittkort i reserve og så gjør du akkurat som du ville ha gjort her hjemme; betaler i butikker etc. m/VISA-kort og tar ut kontanter i minibank når du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Visa!

I noen minibanker her hjemme kan du ta ut danske kroner, kan jo være greit å ha litt startkapital hvis du bare skal ha noe småtteri i en kiosk el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær ops på at en del steder i Danmark plusser de på 5% igebyr hvis du betaler med utenlands kredittkort, det pleier å stå oppgitt ved kassene evt på døren til restaurangene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... Og dessuten er Danmark et elendig VISA-kortland, da de har sitt eget system med Dankort. Så enkelte (overraskende mange) steder vil du nok oppleve at de ikke tar VISA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær ops på at en del steder i Danmark plusser de på 5% igebyr hvis du betaler med utenlands kredittkort, det pleier å stå oppgitt ved kassene evt på døren til restaurangene

Da opplevede eg og å ta ut penger i danmark er ikkje billigt altså :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Og dessuten er Danmark et elendig VISA-kortland, da de har sitt eget system med Dankort. Så enkelte (overraskende mange) steder vil du nok oppleve at de ikke tar VISA.

:enig_anim:

Har møtt flere helt fortvila nordmenn som har handlet en stor handlevogn med mat og kommer til kassen og skal betale så tar de ikke norsk visa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:enig_anim:

Har møtt flere helt fortvila nordmenn som har handlet en stor handlevogn med mat og kommer til kassen og skal betale så tar de ikke norsk visa.

Som oss! Vi sto i kassa på Føtex(?) og skulle betale masse varer og de tok ikke visa....de hadde minibank i nærheten for dette var på et handlesenter, men det er noe jeg kommer til å sjekke heretter på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...