Gå til innhold

Bryllupsdagboka til et vinterpar fra Nord


pudderpia

Anbefalte innlegg

Jepp, der har jeg laga meg ei bryllupsdagbok...

Skal prøve å få skrevet noen ord om hvordan planleggingen går fram mot vårt bryllup som etter planen skal skje i mars 2008!

Blir veldig glad for alle som har en kommentar eller ti :)

Kan jo begynne med å fortelle litt om oss (brudeparet):

Jeg er 25 og min kjære er 27. Vi er fra Nord-Norge begge to, og møttes høsten 2004.. Etter kort tid falt jeg fullstendig pladask for denne karen, og det tok ikke lang tid før vi var et par.. Desverre så skulle jeg reise bort i 5 uker rett etter vi var blitt sammen, så det ble mye høye tlf-regninger og et fantastisk gjensyn når jeg kom hjem igjen.. Vi liker begge å kjøre ski, gå toppturer og friluftsliv, og er begge vintermennesker.. Derfor bestemte vi oss for å gifte oss på vinteren, forhåpentligvis på en dag med magisk nordlys... :)

Kjæresten min fridde også på et fjell i Canada, så det va liksom bare prikken over i'en, hehe

Status i planelggingene er at det er ingenting som er bestilt eller booket ennå.. Vi holder på å komme i mål med budsjettering og finansiering, så det kan legges til grunn for resten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ballerina

Gratulerer så mye med bryllupsdagbok :) ...og selvfølgelig med det forestående bryllupet! :) Kjekt med enda flere 2008-bruder :) Skal bli kjekt å følge med på planleggingen!!! Hørtes forresten nyyyydelig ut å gifte seg en dag med nordlys (det er vel bestilt?? ;) )

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ballerina: Klart nordlys er bestilt :)

Hvor langt er dere andre 2008-bruder kommet i planleggingen da?

I dag har jeg forresten opprettet en egen bryllupskonto, så da føler jeg at jeg er litt på vei i allefall... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Bryllupskonto??? ...kanskje det var noe å tenke på... min kjære er ikke så klar for å snakke om utgifter enda, så alt som er betalt til nå har mamma eller jeg betalt (eller felleskontoen, men det har jo ikke han oversikt over :ler: )

Jeg har ikke kommet så veldig langt med ting er gjort, men har vel planlagt det meste inni hodet mitt ;) Vi har booka kirke og lokale, har begynt å se på fotografer (tror kanskje jeg har funnet en bra), tror jeg har laget vielsen inni hodet mitt med salmer og sånn... skal legge den ut i bryllupsdagboka mi :) Uansett, jeg tror at alle vi som har hatt bryllupsdagbok en stund har mange lister! Vi pleier å like og dele dem med alle ;) Bare ta en tur innom bryllupsdagboka mi (veldig tidlig i den...), der ligger det iallfall endel :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit til oss KG-jenter. Her er det mye spennende som skjer, så du skal nok få det fint her :)

:velkommen:

Og så koseligt at det er flere fra nord her inne, har hatt på følelsen at det bare har vært meg i lang tid nå :sjenert:

Nordlys må dere jo ha ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opprettet byllupskonto, men det hjelper ikke så mye når jeg aldri setter inn penger :ler: Jeg som trodde det var sånn at pengene fløy inn av seg selv? :sjenert:

Gifter meg ikke før i 2009, så min planlegging er på et minimum. Men koser meg her inne for det ;)

Velkommen inn i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, nei pengene renner nok ikke inn av seg selv på vår konto heller...Tanken bak det å ha en egen konto til dette er at vi skal jo ikke betale alt selv, og derfor har vi laga en slik konto sånn at foreldrene våre kan sette inn penger der når vi trenger de, og vi kan administrere de videre... Og så tenkte jeg at kontoen kan jo brukes i etterkant av bryllupet til å sette inn gaver om vi skulle få pengegaver.. Jeg vil holde de adskilt fra de andre kontoene våre, for de skal jo helst ikke brukes til de daglige utgiftene, men til noe vi ønsker oss eller trenger :)

Jeg er nok litt som deg Ballerina, mye idéer i hodet mitt allerede, men lite er håndfast på papiret.. Du ser jo ut som du har GOD kontroll uansett! Blir spennende å se frem mot deres store dag!

dBerry, er det mulig å få se bryllupssiden din? Det er jo morsomt at dere er ganske unge, sånn som meg (er 24) ;)

AnneB: Har jo sett at det ikke er så mange fra nord her, så måtte jo prøve å få statistikken opp, hehe :) Syns det er veldig søtt og romantisk at dere etter 11 år skal gifte dere, for det virker som det er altfor mange som ikke prioriterer å feire sin egen kjærlighet etter å ha vært sammen i lang tid! :)

Endret av pudderpia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og :velkommen: hit til KG! Er relativt ny i gamet her selv, håper du kommer til å trives like godt her som meg! Er bare snille jenter her sjønner du ;)

Vi gifter oss i juni 2008, og har fått bestilt kirke, lokale, band, fotograf, kjøpt brudekjole og jeg har ellers stort sett det meste klart inni hodet mitt.. Er bare å starte hamstringen snart :legrine:

Gleder meg til å følge deg videre i planleggingen og oppkjøringen til den store dagen!

Hørtes koslig ut med vinterbryllup, håper nordlyset kommer som bestilt! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marna!

Takk for det :)

Du har virkelig alt på stell, brudekjole og alt..!

Jeg tenker på om jeg skal leie kjole.. Kommer liksom ikke til å bruke den igjen, så det er jo dumt å bare la den ligge!

Er det noen som vet hvor mye det koster å leie kjole i forhold til å kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit til oss KG-jenter. Her er det mye spennende som skjer, så du skal nok få det fint her :)

:velkommen:

Og så koseligt at det er flere fra nord her inne, har hatt på følelsen at det bare har vært meg i lang tid nå :sjenert:

Nordlys må dere jo ha ;)

:klem:

Da er vi altså hvertfall 3 fra nord her inne! Det er bra...Velkommen skal du være, pudderpia! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi altså hvertfall 3 fra nord her inne! Det er bra...Velkommen skal du være, pudderpia! :klem:

Ups, sorry vænnen! :sjenert:

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, brudekjolen ble et impulskjøp, men er forelsket i den jeg! :sjarmor:

Jeg kjøpte min kjole brukt (brukt en gang i sept 2006) for 6000 kroner. Her jeg kommer fra må man ut med ca 5000 for leie av kjole, noe jeg synes er dyrt! Og ser for meg at det må være såååå trist å levere den tilbake dagen etter! Så nå kan den ta opp plass i skapet mitt i stedet etter bryllupet :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

:velkommen: i klubben :)

Vi gifter oss 30. august 2008 (500 dager igjen i dag :hoppe: ) og har kirke og lokale i orden, og jeg har veeeldig mye planer i hodet mitt (detaljer i dagboka mi) :sjenert:

Eeelsker planlegginga, det er bare så utrolig gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenke litt....Du e tilgidd!!! :ler:

Tusen takk :)

Ble jo nesten bekymra her ett øyeblikk og litt lei meg for at jeg ikke husket på deg vennen :klem:

:legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg er også helt ny og fra Nord - Norge:) + at jeg er like ung som deg, faktisk noen år yngre. Er 19. Skal gifte meg 09.08.08.

Ikke for å blande meg i deres planer, men må blande meg litt:)

Er det ikke bedre å gifte seg i februar visst dere vil ha nordlys og et ordentlig vinterbryllup? De siste årene så har det vært så mildt å slaps i mars. Iallefall her i øst-finnmark. Vet jo ikke helt hvor du bor da.

Hadde vært koselig om vi kunne fulgt hverandre i planleggingen:) Jeg har kommet ganske godt igang men har ikke kjøpt noe eller booket noe enda. Har laget liste allerede så du kan jo ta en titt innom dagboken min å se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Irmelinn!

Joda, februar ville nok være bedre, men om vi klarer å holde oss til f.eks 1.mars, så skal det nok gå fint.. Det er jo full vinter her ennå, så vi får krysse fingrene og håpe på bra vinter neste år også :)

Skal ta en titt i dagboka di når jeg har skrevet innlegget her nå.. Du er jo ganske ung, men hvorfor vente om dere er sikker på det :) Gratulerer med forlovelse, og håper dere får ei fin tid frem mot selve bryllupet.. Bryllupet er jo bare en dag eller to, så dere skal jo forberede dere mot et helt liv sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er veldig sikre på det valget vi har tatt om å gifte oss nå. Hvorfor vente? Jeg er også litt av den typen at jeg vil vente med barn til etter jeg er gift så da passer det veldig bra med et bryllup etter 4 år sammen og som 20 og 22 år. Hittil har vi ikke møtt på noen som har vært negativ til giftemålet enda den unge alderen:)

Ser frem til den dagen jeg kan være kone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkalBliKone

Velkommen hit og gratulerer med bryllupsdagbok :klem:

Skal bli morsomt å følge med i forberedelsene.

Bryllupskonto var smart :idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Blir morro å følge enda et 2008 par mot målet. Jeg har ikke opprettet dagbok her da, enda....

Men følger med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...