Gå til innhold

Dere som ønsker dere trygghet


Gjest7

Anbefalte innlegg

Må innrømme at jeg ikke forstår hva denne tryggheten som så mange søker er for noe.

- Trygghet i forholdet... Er det det å være alene som er så utrygt?

- Å bo i trygge omgivelser... De fleste steder her i landet er det som regel ikke større

saker i lokalavisa enn snåle diskusjoner, været og dyrehistorier.

- I utlandet... Skjer det noe vil man få hjelp bare man sier at man er norsk. Om ikke norske ambassader hjelper vil ihvertfall den svenske det.

- Økonomisk trygghet... Det å være født nordmann er vel nok til å ha retten til penger inn på kontoen hver måned (lønn eller trygd) Selvstendighet og stolthet er en annen diskusjon.

Ja, så hva er det som gjør at dere føler dere så utrygge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nordstjernen

Trygghet...

- å kunne gå hvor jeg vil, når jeg vil det, uten å tenke på risikoen for overfall.

- å kunne si hva jeg mener, uten å lure på om resultatet av mine uttalelser vil bli vold.

- å vite at jeg får jeg den hjelpen jeg trenger, når jeg trenger den, ikke når det er for sent.

- å kunne gjøre spesielle ting (f.eksempel å gå i kortermet skjorte og shorts) uten å bli utsatt for rykter og bakvaskelser.

Ingenting av dette er en selvfølge, heller ikke i trygge, lille Norge.

Min personlige utrygghet ligger i de punktene jeg har skissert!

Det er ikke noe jeg tenker på til daglig, men siden jeg vet at utryggheten dukker opp i gitte situasjoner, unngår jeg nettopp de situasjonene for å unngå utryggheten!

Jeg går ikke alene på steder, til gitte tidspunkt, hvor jeg vet at risikoen for overfall er høyere enn jeg kan akseptere.

Jeg sier ikke ting som kan oppfattes provoserende til enkelte mennesker, hvor jeg vet at ord kan resultere i vold.

Jeg går ikke i kortermet skjorte og shorts på steder jeg vet ryktespredere kan se meg.

Jeg er trygg, men bare fordi jeg selv gjør en aktiv innsats for å unngå utryggheten!

Endret av Nordstjernen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ikke forstår hva denne tryggheten som så mange søker er for noe.

- Trygghet i forholdet... Er det det å være alene som er så utrygt?

Når jeg sier trygghet i forholdet, så mener jeg å føle seg trygg på sin partner. Både at du stoler på at partneren ikke er utro. Eller at man føler seg trygg på at partneren ikke kommer til å såre deg (ikke med vilje hvertfall)

- Å bo i trygge omgivelser... De fleste steder her i landet er det som regel ikke større saker i lokalavisa enn snåle diskusjoner, været og dyrehistorier.

Å vite at det som oftes ikke skjer noe rundt meg. Man kan jo aldri vite om det skjer noe. Men f.eks. jeg kunne ikke bodd i oslo. Bare ta han som gikk å voldtok kvinner. Jeg hadde ikke turt å gå ut en gang jeg.

- I utlandet... Skjer det noe vil man få hjelp bare man sier at man er norsk. Om ikke norske ambassader hjelper vil ihvertfall den svenske det.

hmmm.....jeg drar vel der jeg føler meg trygg  :ler: men visst det skal skje noe har jeg jo reise forsikring

- Økonomisk trygghet... Det å være født nordmann er vel nok til å ha retten til penger inn på kontoen hver måned (lønn eller trygd) Selvstendighet og stolthet er en annen diskusjon.

Å slippe å snu på krona flere ganger. Jeg har ikke mye penger nå, men vi lider ingen nød. Og det er en trygghet for meg at jeg vet jeg klarer å betale regningene mine og fremdeles ha råd til mat og litt annen hygge

Ja, så hva er det som gjør at dere føler dere så utrygge?

Akkurat nå føler jeg meg veldig trygg. Så har jeg ikke nevnte ting tror jeg nok at jeg ville følt meg utrygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...