Wildy Skrevet 18. april 2007 #21 Skrevet 18. april 2007 Er det vansklier der? Kan ikke huske noen vannsklier. Har kanskje noe med at det regnet når vi var der da.. ← Ikke sklier av typen med badedrakt, litt klønete formulert der... Men man sitter oppi runde "båter" i den ene, masse skvalp og hyl. I den andre sitter man i "tømmerstokkbåter" og blir rimelig våt..hehe...
IsaCathrine Skrevet 18. april 2007 #22 Skrevet 18. april 2007 Ikke sklier av typen med badedrakt, litt klønete formulert der... Men man sitter oppi runde "båter" i den ene, masse skvalp og hyl. I den andre sitter man i "tømmerstokkbåter" og blir rimelig våt..hehe... ← Ja, da er jeg litt mer med!
Furstina Skrevet 18. april 2007 #23 Skrevet 18. april 2007 Gröna Lund virker det som har mye for barn, men er vel i utgangspunktet ikke noen stor fornøylesespark. Kan jo kompineres med Djur Gården, en dyrepark som ligger rett ved siden av (om ikke jeg husker helt feil). ← Gröna Lund är ett tivoli mitt i Stockholm. Ganska liten yta men många attraktioner för både stora och små. Gröna Lund och Skansen (djurpark som även har byar med historiska Svenska hus, byar och natur) ligger på Djurgården (en ö). Skansen har också ett fint akvarie med apor, spindlar och ormar (separat inträde men värt de extra kronorna). Skansken kan man gott spendera en hel dag på eller två. I närheten finns också Akvarium som visar fisk och djurliv i havet. Ett besök på två timmar kanske räcker här. I samma område finns också Junibacken - en värld med Astrid Lindgrens figurer. Uppbygda sagomiljöer, eventyrståg på 10 minuter, teaterföreställningar och Pippis hus att besöka. Ofta mycket folk, var där tidigt.
IsaCathrine Skrevet 18. april 2007 #24 Skrevet 18. april 2007 Gröna Lund är ett tivoli mitt i Stockholm. Ganska liten yta men många attraktioner för både stora och små. Gröna Lund och Skansen (djurpark som även har byar med historiska Svenska hus, byar och natur) ligger på Djurgården (en ö). ← Aha! Sånn det ar ja. I samma område finns också Junibacken - en värld med Astrid Lindgrens figurer. Uppbygda sagomiljöer, eventyrståg på 10 minuter, teaterföreställningar och Pippis hus att besöka. Ofta mycket folk, var där tidigt. ← Mhm. Der er det morsomt også!
bølla Skrevet 20. april 2007 #25 Skrevet 20. april 2007 Vil anbefale Djurs Sommerland på det sterkeste. Vært der med barn på 1,5år opptil 9 år. Flott stor park. Slipper trengsel som vi fikk på bl.a legoland. Kjøp et 2 dagers pass, det trenger en. Vi skal tilbake!!!!
Far til 2 Skrevet 20. april 2007 #26 Skrevet 20. april 2007 ... men ikke for alle størrelser, dessverre. Det er mange attraksjoner som bare er for barn over 120/130 centimeter, en venninne av meg brente seg skikkelig på akkurat det. Ikke så gøy å være i et badeland fullt av spennende aktiviteter når man bare må stå og se på... Men Bø er kjempegøy, så jeg gleder meg til alle ungene er høye nok til å dra dit! ... ... ← Alternativet er at mor eller far er KJEMPEGLAD i slike aktiviteter som Sommarland i Bø har (en del får "små" barn lov til ifølge med voksne). For min egen del ble jeg kurrert ettersom jeg hadde med meg 2 barn som begge elsker slike aktiviteter. Problemet var altså at jeg måtte delta på nesten alt, og derfor delta like mye som begge ungene TILSAMMEN .
kamela Skrevet 20. april 2007 #27 Skrevet 20. april 2007 Fårup sommerland på Jylland, her er det vannaktiviteter + masse annet!
Gjest -eline- Skrevet 20. april 2007 #28 Skrevet 20. april 2007 Vi har vært i Fårup Sommerland to år på rad, og ungene på 3, 5 og 7 synes det er topp. Der er det kjempefint badeland, mange attraksjoner, muligheter for å grille medbrakt mat - og ikke minst is med føldebolle og guf. ← Der var jeg på den siste familieferien jeg var med på, begynner å bli mange år siden nå (1998), men både jeg (jeg var 18) og søstra mi som var 8 stortkoste oss. Og det høres ut som flere som har vært der i det siste har gjort det samme
Gjest Jytte Skrevet 20. april 2007 #29 Skrevet 20. april 2007 Skal vi se... hva har vi vært på de siste årene? Mummidalen: Vi hadde en kjempefin dag her i strålende vær. En annderledes park, men lite ferdigkjøpt-og-ferdigtygd undeholdning. Her går man på oppagelsestur selv, leker i Knøttets labyrint, vandrer rundt i Mummihuset, skvalder med Snusmumrikken ( selv om ingen av oss forstår et pøkk av hva den andre sier... ) og tusler rundt på små stier. Greit med medbrakt mat og badeklær. Mummupappas badestrand er kjempekoselig! Barnas dom: Mummidalen og Universeum var de beste! Kanskje mye både på grunn av opplegget rundt, med gode hoteller og koselige middager, og også det at dette er steder man leker seg gjennom sammen; hele familien. ← Helt enig med Wildy Vi var i Mummidalen for noen år siden og det var kjempevellykket. En alldeles flott tur - og en park litt utenom det vanlige. Ungene likte parken - og med en helt utrolig flott ferje fra Stockholm til Åbo så var det en minnerik tur for både store og små. Har mye mer minner igjen fra Mummiland enn fra Tusenfryd - nettopp fordi parken ikke er som alle andre parker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå