Gjest Neria Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 Mannen min og jeg har tenkt oss enten til Dublin eller Edinbourgh i slutten av mai. Noen som har vært noen av stedene og lyst til å gi tips om hva en bør få med seg?
Rhiakath Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 (endret) Har vært i Dublin, og må si at det er en veldig fin by. Nå var vi der i forbindelse med skole, og var derfor på mange arrangementer som hadde med litteratur å gjøre, så blandt annet Salome av Oscar Wilde der og det var et fantastisk stykke. Og Ghost Bus er å anbefale om man liker slikt Dessuten bør du ta en av hopon-hopoff-bussene om du ender opp i Dublin. Morsom sightseeing rundt i Dublin hvor du kan hoppe av på de stedene du vil se (f.eks Guiness-fabrikken, dyrehagen osv) og hoppe på igjen når du er lei. Endret 15. april 2007 av Rhiakath
Cata Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 I Edinburgh er jo "The Castle" et must. Ellers er jo The Royal Mile også verdt et besøk - og naturligvis må man innom et Whiskydestilleri når man er i Skottland. Jeg var der på høsten under festivalen og var så heldig at jeg fikk med meg Military Tattoo oppe på esplanaden på slottet. Hadde jo sett opptak fra den flere ganger på TV så for meg er det det minnet som sitter sterkest fast. (Jeg tror jeg må være blant de få som faktisk liker sekkepipemusikk .) Scottmonumentet er også greit å ha tatt en titt på (som om man kan unngå det). Pent er det ikke (unnskyld alle skotter som måtte finne på å lese her...), men absolutt imponerende. Jeg likte også elvepromenaden som går like ved. Jeg ble spesielt fascinert av benkene som var satt ut langs promenaden. På mange av dem var det skrudd fast minneplater til minne om avdøde personer. I Dublin måtte i allfall jeg innom og se "The Book of Kells" ettersom jeg er interessert i bøker. Jeg likte også deler av Temple Bar området, med små trange brosteinskledde gater. Nedenfor er et bilde av den såkalte Halfpenny Bridge som, så vidt jeg husker, går over Liffey like nedenfor Temple Bar området. (PS: Noen flere bilder fra Dublin kan du se i albumet "Reiseminner" som jeg har linket til i signaturen)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå