Kristin Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 (endret) Nå har jeg allerede plukket av 4 stk flått fra katten vår, har ikke funne noen på hunden ennå... Hva bruker dere til forebygge? Vetdet finnes noe mn kan ha i pelsen. Leste om at man kunne gi hunden hvitløk for å hindre at flåtten festet seg. Råd , tips og anbefalinger mottas med takk!!! Endret 15. april 2007 av Titti73
onyx Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Jeg bruker Frontline flåttmiddel på katten min. Syns det virker bra, og hjelper jo mot andre lus og lopper også.
Grendel Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Til hunder får du kjøpt et flåtthalsbånd, og dette funker. Svigers bruker det på hunden sin hele sommeren. Og så er det jo Frontline som onyx sier, til katter. Det er et middel man drypper i nakken, jeg vil anbefale deg at du lar dyrlegen gjøre det første gangen, så du ser hvordan det skal gjøres. Dersom katten får slikket dette i seg, kan den nemlig få en slags reaksjon, og jeg har hørt om katter som har dødd av det. Det er jo gift. Pelsen i nakken skal altså brettes til side så du får en rett linje, og der drypper du Frontline. Det som er så bra med Frontline er at den funker som ormemiddel og mot øremidd også! Det er et populært produkt på et katteforum jeg er på, så det virker nok bra. =)
rangi Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 Jeg bruker frontline spray til min mors katter, det er lett å spraye på, og behøver ikke å dryppes på huden mellom skulderbladene på samme måte som frontline påflekkingsvæske. Det er meget viktig at du bruker produkter til katt, og ikke til hund. Noen har brukt Exspot, som er et flåttmiddel til hund, på katten sin, det er dette midlet som har ført til dødsfall på katt. Frontline er ikke farlig for katten!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå