Gjest Catwoman Skrevet 15. april 2007 #1 Skrevet 15. april 2007 Jeg har klart å rive av plasteret i søvne i natt - har aldri gjort det før Og plasteret ubrukelig nå, det var klistret ned i lakenet. Så jeg har satt på et nytt, siden det er innenfor de 24 timene så er jeg vel trygg. Men jeg har vanligvis plasterskftedag på mandag - og siden jeg byttet i dag synes jeg det blir dumt å skifte igjen imorgen. Kan jeg nå fortsette med å ha plasterskiftedagen på søndag bare?
Gjest Lund Skrevet 15. april 2007 #2 Skrevet 15. april 2007 Jeg har klart å rive av plasteret i søvne i natt - har aldri gjort det før Og plasteret ubrukelig nå, det var klistret ned i lakenet. Så jeg har satt på et nytt, siden det er innenfor de 24 timene så er jeg vel trygg. Men jeg har vanligvis plasterskftedag på mandag - og siden jeg byttet i dag synes jeg det blir dumt å skifte igjen imorgen. Kan jeg nå fortsette med å ha plasterskiftedagen på søndag bare? ← Det kan du ikke da blir du gravid!Du må sette på et nytt i dag!Og et nytt i morgen,sånn har jeg også gjort!surt men sånn er det .
cocco Skrevet 15. april 2007 #3 Skrevet 15. april 2007 Uten at jeg vet dette med sikkerhet, viktig , så tror jeg dette går helt fint. Jeg hadde noe lignende surr når jeg gikk på plasteret, og jeg ringte gynekologen. Les i pakningsvedlegget, jeg husker ikke hvor mange timer det er en "sikkerhetsmargin", men du skulle være innenfor trodde jeg.. Det sikreste og beste, er å ringe gynekologen eller legen din i morgen. Da får du vite med sikkerhet så du slipper å være bekymret for at det ikke beskytter
Drua Skrevet 15. april 2007 #4 Skrevet 15. april 2007 Dette står i pakningsvedlegget til Evra: Hvis depotplasteret løsner, løftes i kantene eller faller av: i mindre enn én dag (inntil 24 timer), forsøk å feste det på nytt eller sett på et nytt depotplaster straks. Det er ikke nødvendig med ekstra prevensjon. 'Utskiftningsdagen' din bør være uforandret. Forsøk ikke å sette på igjen et depotplaster hvis det ikke lenger er klebrig, hvis det har klebet seg til seg selv eller til en annen overflate, hvis annet materiale har klebet seg til det eller hvis det også har løsnet eller falt av tidligere. Det skal ikke brukes tape eller omslag for å holde depotplasteret på plass. Hvis et plaster ikke lar seg feste på nytt, må du umiddelbart sette på et nytt plaster. i mer enn én dag (24 timer eller mer) eller hvis du ikke er sikker på hvor lenge, KAN DU BLI GRAVID - Start straks en ny fire ukers syklus ved å sette på et nytt depotplaster. Du har nå en ny dag 1 og en ny 'utskiftningsdag'. Du må bruke et ikke-hormonbasert prevensjonsmiddel som ekstra prevensjon den første uken av den nye syklusen. http://www.felleskatalogen.no/pasientutgav...html%26thin%3D0
Gjest Catwoman Skrevet 15. april 2007 #5 Skrevet 15. april 2007 Det kan du ikke da blir du gravid!Du må sette på et nytt i dag!Og et nytt i morgen,sånn har jeg også gjort!surt men sånn er det . ← Skjønner ikke helt horfor det ikke kunne gå jeg da. Satte selvfølgelig på et nytt plaster med engang - det har vært av max 7 timer, sannsynligvis mindre. finner ikke den lille håndboken nemlig - der tror jeg det står noe om bytte av plasterskiftedag. (Jeg er ikke redd for at jeg ikke er beskyttet nå - jeg er jo godt innenfor 24 timersmarginen)
Gjest Catwoman Skrevet 15. april 2007 #6 Skrevet 15. april 2007 Men når jeg leser det som står i felleskatalogen ser jeg jo at plasteret kan sitte på intil 48 timer mer enn 7 dager uten at det går ut over noe. Så når jeg skiftet det i dag, kan jeg godt ha det på fram til neste mandag - siden det kun vil bli 22 timer over 7 dager ca. Høres ikke det logisk ut da?
Drua Skrevet 15. april 2007 #7 Skrevet 15. april 2007 Men når jeg leser det som står i felleskatalogen ser jeg jo at plasteret kan sitte på intil 48 timer mer enn 7 dager uten at det går ut over noe. Så når jeg skiftet det i dag, kan jeg godt ha det på fram til neste mandag - siden det kun vil bli 22 timer over 7 dager ca. Høres ikke det logisk ut da? ← Jo,det høres egentlig logisk ut
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå