Ellen Skrevet 14. april 2007 #1 Skrevet 14. april 2007 Vi har flyttet inn i nytt hus og hage, og hagen er proppfull av busker, trær, planter og blomster (etterhvert). Noe har kommet fram og masse kommer til å komme. Jeg har null peil på hage, og vil gjerne vite hva det er jeg har der og hvordan jeg steller det.. Noen som vet om gode plante eller blomsterleksikon på nettet? Eller evt gode bøker å få kjøpt?
charlise Skrevet 16. april 2007 #2 Skrevet 16. april 2007 http://www.hagegal.no/hagefora/ disse vet sikkert ha du har osv..
Pnin Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Du finner planteoversikter på nettet om du f.eks googler planteleksikon eller flora. Men det beste er nok å bruke bok, rett og slett for det er enklere å se på bilder i en bok enn å måtte klikke på én og én link etc. I tillegg kan du jo ta med deg boka ut i hagen slik at du lettere får identifisert plantene enn å ta det på husken. Hvis du ikke har råd eller lyst til å investere i et eget planteleksikon, får du lånt deg plantebøker på biblioteket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå