Gå til innhold

Spebarn på fly


Snutus

Anbefalte innlegg

Jeg skal ut å fly med min 8 uker gamle datter og lurer på om det er noen som har noen gode råd for å få reisen til å gå så glatt som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var netopp ute og reiste med fly når mini var 6 og 7 uker gammel. Jeg hadde fått tips om å amme på opp- og nedtur for å utligne trykk, men siden vi skulle mellomlande slik at det ble 2 landinger og lettinger på 2 timer gikk ikke det. Småen sov hele veien stort sett og hadde dermed ikke lyst på mat, og det gikk helt fint med ørene. M

Men som sagt, amming på opp- og nedtur er et tips for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Arielle sier, amm både opp og ned, hvis barnet ikke sover da. Kjøpe gjerne saltvannflaske og spray to timer før take off. Jeg har vært å flydd to ganger med snuppa og det har gått greit begge gangene. Og husk smokke, hvis barnet ikke sover eller ikke vil ta pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist to turer med min lille gutt, nå tre måneder. Første gang da han var ca 8 uker. Han sov absolutt hele veien alle gangene. Her er noen tips. Skal du ha med deg bilstol på turen så spør i innsjekk om det er ledige plasser ombord, hvis det er det så kan du ofte få ha babyhen vedsiden av deg på flyet i eget sete. Deilig da barn ofte sover hele flyturen og du kan slappe av. Ta med teppe da det er litt mye aircondition obord og amme hvis barnet får trykk i ørene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var ute på flytur med gutten min på tre måneder i påska... Jeg vil anbefalle å gi barnet smokk i opp og ned tur, og heller amme når dere er oppe i luften.. Da det ofte er litt mye lyd og ting som skjer når flyet letter og lander var det ikke så lett å konsentrere seg om puppen.. så for oss fungerte det bedre med smokk.. jeg hadde sønnen min i et bæresjal under hele turen.. det var veldig behagelig..

god tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...