Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Odense
Skrevet

Noen som har kjøpt briller der? Prisene ligger jo under norske priser, men en kan jo regne med en kraftig fortolling når de kommer til norge..

Noen som har bestillt derfra og vil fortelle hvordan det gikk?? :)

• 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

jeg har kjøpt etpar dior solbriller derfra,venter i spenning på hvor lang tid det tar før jeg får dem i posten :sjarmor:

Endret av dwood333
  • 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også lyst å bestille solbriller via otticanet, sparer mye i forhold til å kjøpe i butikk! :) Blir solbrillene sendt med posten eller leveres de med budbil? Tar det lang tid før pakken kommer? Er det dyr frakt? Moms kommer vel i tillegg, regner jeg med...

Gjest Gjest
Skrevet

Hei! Jeg har bestilt og fått solbriller fra otticanet.com :) Funka helt glimrende! Brillene kom på døren med postbudet etter ca. 2-3 uker.

Fikk et råd før jeg bestilte, og det var å bruke paypal istedet for vanlig visa-nettbetaling. Vet ikke om det var derfor brillene ikke ble stoppet i tollen, men har jo lest i avisene at tollvesenet er mest opptatt av å stoppe kopivarer, så de bruker vel ikke all verdens ressurser på å stoppe ekte vare :klappe:

Søsteren min har også fått solbriller derfra, og ingen problemer der heller :)

Gjest Gjest
Skrevet
Hei! Jeg har bestilt og fått solbriller fra otticanet.com :) Funka helt glimrende! Brillene kom på døren med postbudet etter ca. 2-3 uker.

Fikk et råd før jeg bestilte, og det var å bruke paypal istedet for vanlig visa-nettbetaling. Vet ikke om det var derfor brillene ikke ble stoppet i tollen, men har jo lest i avisene at tollvesenet er mest opptatt av å stoppe kopivarer, så de bruker vel ikke all verdens ressurser på å stoppe ekte vare :klappe:

Søsteren min har også fått solbriller derfra, og ingen problemer der heller :)

Takk for hjelpen!! Tror nok jeg kommer til å bestille snart, siden feriepengene er kommet! ;) Har så lyst på et par Marc Jacobs-solbriller (den modellen som heter MJ 098).

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, lykke til med bestillingen :) Jeg bestilte et par Gucci som koster ca. 2500 i Norge. Fikk de for 1200 inkl. frakt, så ingenting å si på det! Frister absolutt til gjentakelse; har sett meg ut et par fantastiske Roberto Cavalli.... har prøvd de, så det er bare å vente på neste lønning :ler:

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Har bestilt 2 ganger derfra, med vanlig bankkort. Fikk brillene på døren etter 3 dager (budmann fra UPS). Totalprisen ser du når du betaler,ikke noe som må betales i ettertid.

Innlegg endret. KGs regler.

- lillesky (mod)

Endret av lillesky
  • 8 måneder senere...
Gjest Klumpen
Skrevet

Men er de ekte siden de er så billige?

Gjest Gjest
Skrevet
Men er de ekte siden de er så billige?

JA

Gjest Morgan le Fay
Skrevet

Prisene i Norge er ublu når det gjelder enkelte ting :forvirret: for å ta et eksempel: Jeg nødkjøpte solbriller hos en optiker i Spania, og betalte 100 euro. Da jeg kom hjem, så jeg de samme solbrillene hos en norsk optiker for 1400. Dette var solbriller fra Diesel, altså italienske.

Skrevet
JA

Hei bare lurer hvordan vet du at de er ekte? har du faatt sjekket brillene hos en opptiker i Norge? Har noen av dere som har kjopt brillene der faatt gjort det? syntes bare det var utrolig lave priser ... brillene jeg betalte 2400 kr for i Norge koster jo bare litt over 1000 lappen her inne :tristbla: skulle ha vist det tidligere... men et spm til hva med toll? vist jeg skal betale med vanlig visa vil jeg da typisk faa kortet mitt kopiert som jeg har h:rt mye om at folk har opplevd..

Skrevet
Hei bare lurer hvordan vet du at de er ekte? har du faatt sjekket brillene hos en opptiker i Norge? Har noen av dere som har kjopt brillene der faatt gjort det? syntes bare det var utrolig lave priser ... brillene jeg betalte 2400 kr for i Norge koster jo bare litt over 1000 lappen her inne :tristbla: skulle ha vist det tidligere... men et spm til hva med toll? vist jeg skal betale med vanlig visa vil jeg da typisk faa kortet mitt kopiert som jeg har h:rt mye om at folk har opplevd..

Solbriller er (som så mye annet) overpriset i Norge. Jeg kjøpte mine Guccibriller i Italia for kr 1500,- - her hjemme kostet de samme brillene kr 2400,-.

Prisene på nettsiden er lave, men ikke så lave at de indikerer at solbrillene er fake. Utover det så har aldri jeg bestilt briller derfra, så jeg kan ikke si sikkert om det er ekte vare eller ikke, men det virker jo som om det er det.

Skrevet

Men prøver dere først briller i butikken i Norge eller noe?

Jeg kan aldri tenke meg å kjøpe briller uten å prøve dem først? :forvirret:

(jeg er da typen som kler alle luer og hatter og ingen briller)

Gjest Gjest
Skrevet

I Norg er ting generelt dyrere enn i mange andre land, dette gjelder ikke bare solbriller. Foundation fra ID koster f.eks 100-150 kr i utlandet, og 400 kr i Norge. Samme med alkohol osv. Store prisforskjeller fra land til land. Tror nok at solbrillene er ekte selv om de er rimelige.

Skrevet

Dollaren er jo så lav for tiden. Ikke rart det er billig for oss da.

Ja, det er ekte.

• 4 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Har et spørsmål: Jeg bestilte nylig Carrera-solbriller fra Otticanet, og de ble levert på døren via Fedex 9 dager senere. Måtte ikke betalt moms da jeg mottok pakken, merkelig nok! Noen som vet om momskrav kommer senere?

Skrevet

Jeg kjøpte et par i juni, ble levert med Fedex, fikk aldri noe etterkrav på moms og gebyr, så er rimelig fornøyd med det. Betalte 1360 for Versace-briller som koster 3600 på Brilleland. De er ekte ja!!

Skrevet

Ble fristet der inne,og har nettopp kjøpt meg ett par Dior solbriller..så spørs det vel hva den norske stat krever av meg når pakken kommer ;)

Skrevet

Lønn, lønn kom fort!! Eg såg nemleg nokre Gucci briller som eg har så lyst på. Sterk konkurranse er det frå nokre andre kule frå Yves Saint Laurent... Får ein med ein brilleboks til å ha dei i når ein kjøper? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...