Gå til innhold

ferdig med oprasjon nr 2


Bina

Anbefalte innlegg

Har lest meg igjennom så å si hele dagboka til cee cee, synes det er supert at å dele erfaringer med andre jenter uten å få lange moralprekner tilbake :) Vil gjerne bli med her jeg også, så da vil jeg dele historien min med dere.

Fikk lagt inn silikon første gang i 03, 240 cc over muskel. Ble operert på Fornebuklinikken av Dr. Dillerud. Resultatet ble bra, men følte at jeg gjerne kunne lagt inn litt mer. Har fått to barn og ammet begge ca ett år, så jeg hadde fått "ammepuper" Etter oprasjonen var jeg en liten 75 C. Helt greit, ville ikke reoperert meg om ikke jeg hadde fått kapsel... :

Merket at jeg hadde begynnende kapsel for to år siden, begynte med rippling, noe som vist er et tidlig tegn. Ble gradvis verre, og det høyre brystet var blitt hardere og rundere enn nabo`n sin :overrasket:

Tok for en mnd siden kontakt med Fornebukliniken for en ny konsultasjon. Dr. Dillerud undersøkte meg, og mente at jeg ikke var nødt til å operere. Men synes ikke det er særlig behagelig, så jeg bestilte ny oprasjon. Ble enige om at jeg skulle få skumbelagte PU proteser som har veldig lav forekomst av kapsel. Valgte også å legge inn 100 cc mer enn sist. Denne gangen var det Dr. Pål Schistad som ble kirurgen min.

Hadde opprasjon tidlig på morran, nr 2 på bordet. Hadde litt nerver, men var ikke redd. Dr Schistad var kjempe hyggelig, tok seg god tid til å måle og tegne opp før jeg skulle inn. Sovnet ganske raskt etter at jeg hadde blitt vasket med sprit.

Det neste jeg husker er at jeg ligger i senga igjen, med store smerter. Jeg er kjempe kvalm og føler meg mye verre enn sist gang. En hyggelig sykepleier kom løpend når jeg dro i snora. Hun fortalte meg at jeg hadde ligget lenge på oprasjonsbordet. Var mer omfattende å fjerne kapsel i tillegg. Så var jeg så uheldig at jeg fikk hjerteproblemer under inngepet. (de har sendt journalen min til fastlegen så jeg blir undersøkt videre) Kirurgen kom senere inn og fortalte at det ikke hadde blitt disse PU protesene, de ble vist ikke bra. Så jeg har fått cohesive silikon runde 380 cc. Disse vil ikke bli rippling på, og det er også mindre forekomst av kapsel :) Hadde også fått operert inn to dren, med lange plastikk sanger og noen poser i enden som det samlet seg blod. Ble en del blod i løpet av ett døgn. Det værste av alt var dagen etter da disse ble dratt ut, de lå sikkert 10 cm inn i puppene.

Nå er det tre dager siden og jeg har fortsatt veldig vondt, spesielt i det ene såret. Fikk beskjed om at det er verre etter kapselfjerning og etter man har hatt dren. Det kan jeg skrive under på!

Men puppene ser jo fyldige å fine ut da, tror jeg kan bruke 75 D senere. Men det er vanskelig å bedømme nå jeg er hoven. Gleder meg masse til jeg føler meg bedre og kan nyte sommeren med mine to nye fordeler sexy

Klemmer fra Bina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Uff! Stakkars deg :troest:

Vært igjennom mye du! Utrolig synd du fikk kapsel! Skrekken det!

Interessant å lese om det. Trodde kapsling kun oppstod ila det første året.

Fint å høre erfaring om denne siden ved brystforstørrelse.

Håper du blir raskt mye bedre og slippe smerten ihvertfall. Ha har legen sagt til hvor lang tid det kan ta?

Vi har forresten samme kirurg, som du kanskje har fått med deg.

Tenker du blir fornøyd med større pupper ja :blunke:

Må si jeg anger en anelse på at jeg ikke tok litt større. Gikk fra en -A, som jeg kaller det :ler: , til en C. Veldig fornøyd altså, og det kan jo bli litt mye faktisk når jeg har en skikkelig push-up på. Egner seg ikke i kontorjobben min for å si det sånn :legrine:

Når du er up for it hadde det vært kjekt å se bilde av resultatet ditt :sjenert:

Litt med tanke på at jeg fikk beskjed om at jeg må bytte innleggene iom at jeg visstnok har fått det i ung alder (er nå 28). Da gjør jeg helt klart som deg, øker størrelsen :Nikke:

Ønsker deg riktig god bedring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja høres ut som det er enn god del verre med opr. når du må fjerne kapsel i tillegg. Håper du slipper det flere ganger :klem: Tenker du er blitt riktig så fin nå. Artig hvor mange som ender på en 75 D, det håper jeg også på :sexy: Vi kan tytes mer i CeeCee`s dagbok :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kristina :)

Takk for det! Må si jeg er meget fornøyd med økt volum her nede :ler: fikk høyprofil proteser og det ser ut til å være bra på meg.

Dr. Schistad var bare helt super, følte meg i trygge hender. Han sa han kunne ha lagt inn 410 cc, men var redd jeg ville saksøke han.. :ler: hadde nok ikke det...

Ja, kapsel er jo noe alle frykter når man velger å ta en BF, må nok si at jeg tror det er fler enn 2-3 % som får dette. kjenner til flere. Og virket som dette var ganske dagligdags på klinikken. Mange får det flere år etter inngrepet. En mulig grunn til at jeg fikk det var kanskje at jeg fikk et kraftig spark i puppen av dattra mi (ikke å anbefale for oss opererte)

Litt mindre vondt i dag heldigvis, går fremover. Skal få lagt ut noen bilder når jeg får meg nytt kamera. Fint å kunne se hverandres resultater. Jeg er foresten 173 cm, og 59 kg.

Legen mente jeg ville kunne dra på jobb etter en uke, så fikk sykemld på den første uke. Har rett på det når det er kapselfjerning. Viktig at andre får med seg det, for det var det jeg som viste og ikke klinikken som tilbød.

Nå skal jeg sette meg ut å nye sola ( dekke puppene selvfølgelig ;) ) Bare spør om det er mer du vil vite.

Hvor stor ønsker du å bli når du en gang skal bytte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hej Bina

Jeg har tidligere skrevet inde på Cee dagbok:-)

Jeg er en dansk jente på 30 år. Som i de sidste 10 har ønsket min lidt større pupper. gerne fra a til B cup.. så jeg regner med at det bliver en 250:-)

Det jeg er redd for er bedøvelsen. Nu siger du, at du fik hjerte problemer uff mig..:-) Netop sådan jeg frygter og at man så evt. kan dø af det.

Som du nok hører lider jeg lidt af sygdoms/hospital angst..

Hvordan er bedøvelsen? Og kan man selv vælge på fornebu?

Håber du måske kan fortælle lidt mere konkret om din oplevelse på fornebu..og hvorfor disse problemer med hjertet under en operation..

Skal man tage et omfattende helsetjek inden man påbegynder sådan?

:-) Takker mange gange Bina

Hilsen fra Maria Louise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Maria Louise...

Er nok ikke normalt å få slike hjerte problemer under en brystforstørrelse, de på Fornebu sa at det var SVÆRT sjelden. Skal forresten til en kardiolog denne uke for å tå en grundig undersøkelse, kan jo være at jeg har en svakhet.

På fornebu kan du velge om du vil få sove medisin ved siden av lokalbedøvelsen eller om du vil være ved bevisthet, jeg ville gjerne sove.

Skjønner du er redd for sykehus og oprasjoner, er nok kanskje lurt å få en konsultasjon hvor du spør om alt du lurer på. Da får du også sett lokalet og møtt personalet. Jeg synes de er helt supre på Fornebuklinikken, og følte meg omtrent "hjemme"

Bare spør om det er mer du vil vite :)

Med vennlig hilsen Bina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det gået efter?...Var du redd for bedøvelsen inden?

Tager man et hele tjek inden man skal foretage en sådan opration. Jeg er 30 år gammel men ingen børn endnu :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var ikke redd for bedøvelsen i forkant, gikk jo bra første gangen.

Har gått helt fint med meg i ettertid, hadde turt å ta denne bedøvelse en gang til, men ikke før en skjekk. Ble ikke skjekket grundig før oprasjonen, er ikke vanlig før en BF, men jeg måtte svare på hvordan min helsetilstand er. Om man har noen spesielle problemer så tar de sikkert å vurderer om det er trygt å la seg operere.

Jeg er i midten av 20 åra og røyker ikke, trener moderat og lever et vanlig hektisk liv :ler::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei.

Jeg er også operert på fornebuklinikken.

La inn silicon den 19.06.07.

Er bare nysgjerrig på hva dine innplantater heter?

Mine heter Monobloc Breast implants Silicone Profile:xp

Jeg fikk 425cc i høyre og 485cc i venstre.

Mine er rue.

Takknemlig for svar :sol:

Endret av amn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...