Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg jobber på et sted der det er veldig tørr luft. Jeg er helt avhengig av å smøre leppene ofte, men det hender det blir glemt. Hver gang jeg blir for tørr på leppene blir det sprekk i munnviken. Det gjør vondt, og heles ikke særlig raskt.

Tips?

Har noen prøvd det nye middelet fra apoteket mot munnsår med godt resultat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta cirka 1000 - 2000 mg. c-vitaminer daglig og drikk mye vann.

Det samme gjelder når sola skinner og du blir utsatt for stråling. Jeg er litt usikker, men det kan hende du mangler a-vitaminer også, men de må du ta lite av siden de er fettløsende og ikke skilles ut av kroppen.

Gjest Miss_alexandria
Skrevet
Jeg jobber på et sted der det er veldig tørr luft. Jeg er helt avhengig av å smøre leppene ofte, men det hender det blir glemt. Hver gang jeg blir for tørr på leppene blir det sprekk i munnviken. Det gjør vondt, og heles ikke særlig raskt.

Tips?

Har noen prøvd det nye middelet fra apoteket mot munnsår med godt resultat?

Tenker du på prolip?

Jeg pleier å få munnsår ca to ganger i året og da har jeg tydd til prolip etter jeg fant ut om produktet som liksom skulle være så fantastisk når skaden først hadde skjedd, men jeg merket ikke noe forskjell. Det tok fortsatt en evighet før såret gikk vekk. Ubehagelig lukt og klissete var det også.

Skrevet

Jeg var mye plaget med munnsår tidligere og ble anbefalt sinktabletter. Så nå tar jeg det og har ikke hatt munnsår på over et år. Regner med at det er en sammenheng. Kanskje det hjelper for deg også?

Gjest Linus unplugged
Skrevet

Jeg kjenner ei som med stort hell har brukt LongoVital mot munnsår av den typen.

De midlene på apoteket er vel først og fremst beregnet på sår av herpestype, er de ikke? Tror ikke de hjelper særlig godt på andre sår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...