Gå til innhold

Psoriasis og hårtap

Fremhevede innlegg

Skrevet

En i familien min har nylig fått psoriasis (i hodebunnen) og med det mistet ganske masse hår. Jeg har hatt psoriasis selv hele livet men aldri opplevd det så jeg vet ikke helt hva som kan hjelpe.

Er det noen som har noen erfaringer med det, eller vet om noe som kan gjøre det bedre?

Hun har time hos hudlege 2. mai men tenkte kanskje det kunne være noe hun kunne gjøre i mellomtiden. Det er ikke noe særlig å sitte å se på at hun sliter så. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye hår er vanskelig når man skal beh psoriasis i hodebunn. Hårtap? vet ikke det da,men kan sikkert hende at røtter blir ved om man gjør grovarb der oppe.

Ibaril er fint til beh i hodebunn. ikke mange dager før det er vekke. krever stadig at man har på da.

Skrevet

Søstera mi har psoriasis i hodebunnen, men hun har ikke mistet mer hår enn det som er normalt.

Skrevet

Ølgjær er standardråd ved hårtap, og gjør skjelden noen skade annet enn på smaksløkene.

Det jeg har brukt er 10 gram Helios ølgjær (billigest, men smaker sterkere enn den på apoteket) i jus, to ganger daglig. Rører det IKKE ut, men "shotter" det ned mens det fortsatt er klumpete. Går ned, og virker for enkelte. Føler og at huden har blitt bedre, men jeg sliter ikke med psoriasis, kun vanlig hud som tuller litt iblandt.

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg har sett mange med psoriasis hvor håret ikke vokser/hårtap. det kommer tilbake når psoriasisen går tilbake, det virker som om det blir for tett i hodebunnen. kort hår hjelper mye!

en brukte silkeolje fra biosilk, og ble kvitt MYE av psorasisen. det fåes kjøpt i visse frisørsalonger, men funker ikke på alle (sambo har psoriasis på hendene; hjalp ikke på ham).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...