Gjest Tweek Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Da så, snakkesomme meg har mistet stemmen Det kom bare plutselig utover kvelden på onsdag og i går kom det bare en hes stemme og noen pipelyder ut, samt når jeg snakket kom det ingen lyd overhode noen ganger. Dette var jo da veldig populært hos mine kunder, spesielt når jeg ar alene Jeg blir galt nå, og jeg kan jo ikke engang le ordentlig. Jeg er skikkelig hes og når jeg snakker i vanlig tonefall faller halve teksten ut fordi det kommer ikke lyd, og snakker jeg høyere er det bare piping og hvesing Jeg må nødt til å få vekk dette, og helst før søndag, hvis ikke må jeg bytte bort vakta mi Jeg har prøvd melk m/honning (ble kvalm av å drikke det), repsils, cura med råmelk (har bare spist 2 st). Jeg vet ikke hva jeg ksla gjøre, og jeg prøver å ikke snakke ås me, men det er jo ikke lett. Spes når jeg er på jobb, og når jeg er med venner. Sambo går greit meste parten av tiden, for jeg føler ingen trang til å snakke hele tiden for å holde han med selskap.. Jeg er veldig lei dette, og det gjør vondt i halsen
Lilith Skrevet 14. april 2007 #3 Skrevet 14. april 2007 Jeg har ikke noe annet råd enn å hvile stemmen din. Sorry
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2007 #4 Skrevet 14. april 2007 Da så, snakkesomme meg har mistet stemmen ← Har du lett bak sofaen?
Dizzy Skrevet 14. april 2007 #5 Skrevet 14. april 2007 Jeg har hørt at sitron skal hjelpe...men har aldri prøvd selv.
Gjest Dallandra Skrevet 14. april 2007 #6 Skrevet 14. april 2007 Var ute for det samme for ca en mnd siden. Det eneste som fungerer er å gi stemmen fullstendig hvile, hvisking er like ille om ikke værre enn prating. Min stemme var fullstendig vekke ca 5-6 dager før den gradvis kom tilbake. Den er fortsatt ikke helt bra, men nesten.
Helen Skrevet 14. april 2007 #7 Skrevet 14. april 2007 Du har ikke pollenallergi?? For da kan du reagere med heshet. Sønnen min var nesten helt stemmeløs i forrige uke så jeg var sikker på at han kom til å bli skikkelig forkjølet, men så begynte han med allergi tabletter (pga annen allergi) og dagen ettet var hesheten borte.
Gjest Tweek Skrevet 14. april 2007 #8 Skrevet 14. april 2007 Har du lett bak sofaen? ← Ja, men den er ikke der heller Jeg har hørt at sitron skal hjelpe...men har aldri prøvd selv. ← Åssen skal jeg bruke den da? Skal jeg bare ta en sitron og svelge saften eller :klø: Var ute for det samme for ca en mnd siden. Det eneste som fungerer er å gi stemmen fullstendig hvile, hvisking er like ille om ikke værre enn prating. Min stemme var fullstendig vekke ca 5-6 dager før den gradvis kom tilbake. Den er fortsatt ikke helt bra, men nesten. ← Åå, men det er jo ikke gøøy Nå blir jeg alene ganske mye i dag, og det er fint. Men 5-6 dager? Huff Heldigvis skal jeg bare på jobb en dag før onsdag igjen.. Men jeg er jo servitør i morra, og det funker jo ikke når jeg ikke kan snakke Du har ikke pollenallergi?? For da kan du reagere med heshet. Sønnen min var nesten helt stemmeløs i forrige uke så jeg var sikker på at han kom til å bli skikkelig forkjølet, men så begynte han med allergi tabletter (pga annen allergi) og dagen ettet var hesheten borte. Jeg vet faktisk ikke :klø: Pleier av og til å fa "pollen" allergi når det snør og er skikkelig vintervær. Men jeg har noen allergitabletter som heter aerius liggende.. Kanskje jeg skulle prøve dem et par dager
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2007 #9 Skrevet 14. april 2007 Skjedde med meg en gang, og dagen etterpå var den helt fin igjen. Huff, er så fælt å miste stemmen. KOmmer i verste/beste fall ulyder ut.
Gjest Tweek Skrevet 14. april 2007 #10 Skrevet 14. april 2007 Ja vet. Her har det vært hvesing og pipelyder Kommer kanskje en veldig kes stemme ut.. Føler meg så teit nårjeg er på jobb, siden kundene hører ikke hva jeg sier, og jeg prøver så godt jeg kan
*Enigma* Skrevet 14. april 2007 #11 Skrevet 14. april 2007 For all del hvil stemmen din, og er du ikke bedre innen mandag så ta deg en tur til legen. Føler du deg dårlig på noen måte ellers? Har du en jobb der du må snakke mye? Hvis du ikke hviler stemmen din kan du slite fryktelig på stemmebåndene og gjøre ting mye verre. Tro meg, det vil du ikke. 5-6 dager blir bare barnematen når du har vært uten stemme i nærmere et halvt år fordi du ikke tar hensyn til at stemmen ikke fungerer.
Gjest Tweek Skrevet 14. april 2007 #12 Skrevet 14. april 2007 Den er bedre i dag Har vært en del alene i dag, og har derfor ikke snakket. Men har jo synget etter sanger av og til uansett Jeg har ikke en jobb jeg må snakke mye i, men jeg gjør det likevel, fordi vi som jobber der snakker hele tiden nesten..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå