Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Taj Biller
Skrevet
Kjøpte extension på qxl...var billig 200 fester og en smeltetang for 1300 kr,men håret var dårlig.Måtte børste det hver time nesten hvis ikke så floket det seg.Ble lei etter 2 mnd og tok det av.Var et sjokk som møtte meg da.Har jo mistet 2/3 av håret mit,og har ikke hår igjen på hodet nesten.Nå vil jeg bare få på nytt extension,men vil ikke ta på noe som skader håret,så er det noen som vet eller har erfaringer med extension som ikke har sørget for at dere mistet håret deres?

jeg kjøpte også på Qxl og mista alt sammen Gjorde det da hos en frisørsalong ( Hairport)... Har gjordt det 2 ganger,men så kom jeg over ei dame fra brasil...Og jeg må bare anbefale henne.... :)

Jeg har hatt mitt nå i 3,5 mnd og ikke miestet en eneste en ...og håret er like fint...bruker vanlig shampo og balsam...har faktisk ikke brukt olje denne gangen...

Har anbefalt henne til flere...og jeg må bare si at hun er unik og har mer erfaring og bedre kvalitet på håret enn frisørsalongene her ....

Consuelo heter hun og bor i oslo...billig også¨..... Så jeg kommer ikke til å gjøre det noe annet sted enn hos henne fremover...

Så slå til jenter :) dere vil ikke angre...

Dere kan kontakte meg på : [email protected] ellers så finner dere henne på Finn.no....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som har prøvd å bestille fra Saras.no her? Jeg vurderer å prøvde de clip on de har der. Veldig vanskelig å vite fargen da men.

Skrevet
Det som er bra med tape-on-and-off i forhold til andre extentions typer, er at du lugger ikke ut ditt eget hår, men smelter du fast extentions, skal jeg love deg at du blir avhengige av de. De drar nemmelig med seg alt håret de er festet i, unntatt ca 3 hårstrå når de løsner. så du sitter igjen med meget lite hår.

Man trenger ikke lugge ut sitt eget hår med påsveiset hår, jeg har sveiset på hår hos frisør tre ganger, alle gangene har jeg hatt extentionen i mellom 6-8 mnd, har ikke mistet mer hår en hva som er normalt håravfall, som er synlig hos meg ihvertfall, og går til frisøren som tar de ut med en spesiell tang som gjør at de tar dem ut uten at de tar med noe særlig mer hår. (stort sett så har de fallt av av seg selv etterhvert også, pga naturlig håravfall.)

som gjest lenger opp sier, når man sveiser på hår, så sveises dette fast i flere av ens egne hår, disse hårene vil jo falle av naturlig på ett eller annet tidspunkt, og så lenge man har sveiset på der, så vil de jo ikke falle av, bare løsne fra hodebunnen slik de også ellers ville. Så når på ett tidspunkt de siste hårene faller av, naturlig, vil det jo henge fast mange av ens egne hårstrå i "bunten", uten at det betyr noe annet en normalt håravfall.

Jeg har altså aldri fått verken slitt eller lite hår etter å ha fått sveiset på hår hos frisøren, og er på min tredje runde nå. Kommer helt garantert til å gjøre det om igjen også, når jeg har hatt disse så lenge at det er på tide med nye, om en fem-syv måneder.

Skrevet

Jeg bruker tape on/off....

Har hatt det i MMMAAAANNNGGEEE år nå, men klipper jo og friserer som bare pokker, så har jo kjøpt nytt innimellom...Er superfornøyd!!

Det lugger litt de tre første nettene, men så er det "mitt" hår.

Steller og vasker som vanlig, og får det alltid fjernet hos frisøren min som gjør dette raskt og smertefritt...

Anbefales!! Kan farges og stæsjes akkurat som mitt eget..

Gjest Cataliina
Skrevet

Jeg har hatt påsveiset extentions før, men var ganske misfornøyd nemlig fordi tuppene ble så utrolig slitte og knusktørre, det la seg ikke noe fint i det hele tatt, kunne minne litt om hestehår liksom. Noen som har merket det samme - hva kan man gjøre mot dette? Bruker dere olje i håret for å gjøre det rett og glatt?

Det er viktig for meg at tuppene er helt rette og glatte, og at det er mye volum og tupering på toppen... Hvordan er det vevede håret fra Maron? Utfra bildene ser det veldig "tynt" og ufint ut, er tuppene der også veldig tørre? Er håret blankt?? Takk hvis noen kan svare :)

Skrevet

Jeg har extensions, og er alt i alt fornøyd med det. Fra naturens side har jeg veldig mykt og medgjørlig hår, så å gå over til hår som trenger mye pleie, var en stor overgang for meg. Jeg har lært meg å kure tuppene 1-2 dager i uka, samt bruke balsam etter hver hårvask. Noen ganger bruker jeg også leave-in-kur for å mykgjøre tuppene. Har prøvd olje også, og det funker fint. Effekten holder lenge, men kan lett bli fettete og klissete.

Skrevet
Jeg har hatt påsveiset extentions før, men var ganske misfornøyd nemlig fordi tuppene ble så utrolig slitte og knusktørre, det la seg ikke noe fint i det hele tatt, kunne minne litt om hestehår liksom. Noen som har merket det samme - hva kan man gjøre mot dette? Bruker dere olje i håret for å gjøre det rett og glatt?

Har ikke egentlig lagt merke til det, men så har ikke jeg rett og glatt hår heller, så om extentions hadde hatt det, så hadde de skilt seg ut fra mitt eget i mye større grad.

har tynt, fint hår, men krøller, noe som gjør at det er tørt og litt frizzy, bruker leave in balsam i hele håret, og passer godt på å få det inn i extentionsen.

• 4 måneder senere...
Gjest Jonimay
Skrevet
Fatter ikke hvordan man klarer å sove med clips jeg da....men men, noen er vel mer hardhudet enn andre.

CLips sliter mer på håret og er mer ment til fest bruk.

Kan jo også forsøke Batistone. Det er ett hår man taper på. Det finnes to forskjellige tape styrker etter hvor lenge du vil ha håret i.

Det er indisk tempel hår og er meget fyldig. Kan jo se på batistone.no

• 1 måned senere...
Gjest Nobelangel
Skrevet
Kjøpte extension på qxl...var billig 200 fester og en smeltetang for 1300 kr,men håret var dårlig.Måtte børste det hver time nesten hvis ikke så floket det seg.Ble lei etter 2 mnd og tok det av.Var et sjokk som møtte meg da.Har jo mistet 2/3 av håret mit,og har ikke hår igjen på hodet nesten.Nå vil jeg bare få på nytt extension,men vil ikke ta på noe som skader håret,så er det noen som vet eller har erfaringer med extension som ikke har sørget for at dere mistet håret deres?

Hei! Jeg hadde å slike exstensions du setter på men varmetang! tok dem av etter 2-3 månder, og da var håret mitt helt ødelangt. det var blitt utrolig tynnt og slitt, så jeg kjøpte meg click on extensions for og sjule det. Jeg er veldig fornøyd med mine clip on`s :) betillt fra fashiondiva.no

men fortsatt er det jo trist hvort utrolig slitt håret blir etter og ha brukt exstensions du smelter på.. anbefaler ikke slike extensions til noen!!

Skrevet

Jeg kjøpte hår med clips jeg, sitter kjempe godt og syntes ikke. ekte hår . 4 remser for 898,- på bobbys hair i oslo. og ikke minst; ingen floker og slitt hår av å bruke det! å smelte eller flette på hår er ikke særlig sunt.

• 2 uker senere...
Gjest henrii
Skrevet

Hei, Tenkte å prøve skin weft extension fra pilus, noen erfaringer med den?:)

Skrevet
Hei! Jeg hadde å slike exstensions du setter på men varmetang! tok dem av etter 2-3 månder, og da var håret mitt helt ødelangt. det var blitt utrolig tynnt og slitt, så jeg kjøpte meg click on extensions for og sjule det. Jeg er veldig fornøyd med mine clip on`s :) betillt fra fashiondiva.no

men fortsatt er det jo trist hvort utrolig slitt håret blir etter og ha brukt exstensions du smelter på.. anbefaler ikke slike extensions til noen!!

Jeg har også kjøpt rett clipon extension fra fashiondiva.no og er kjempefornøyd, veldig glatt, mykt og fint og alle tror det er mitt eget hår :-)

Jeg hadde også keratinfestet hairextension tidligere av bra kvalitet, men allikevel slet jeg av mye av mitt eget hår.

• 1 måned senere...
Skrevet

Har dere forsøkt tape hår?

www.Batistone.no selger tape om hair extension. Dobbel taper man dette hået sitter det veldig godt uten å skade vårt eget hår.

Det finnes forskjellig tape. Lurt å bruke den vanlige, ikke den sterkeste.

Håret kan man ta av med tape remover, og sette det på igjen om ønskelig:)

Jeg driver med extension i alle typer, og "tape on" fra bBatistone er nok "snillest" med håret. Bruker Ez Clip nå, for å ha en pause :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Har prøvd forskjellige extensions iløpet av årene, og har endelig funnet ut hva som funker på meg :P

Jeg begynte med tape extensions fra Batistone. Da jeg har ganske tynt hår, var dette ikke noe for meg. Det ble klissete hvis en tok en varm dusj, hårføning av håret kunne jeg se lenge etter, og det var utrolig vanskelig å få det ut av håret. Men håret var av god kvalitet :)

Så tenkte jeg; "syntetisk hår! Det er kanskje noe for meg!". Når en ikke har så mye penger er dette et godt alternativ :) Men feilen jeg gjorde var å kjøpe fra ebay. Skulle aldri ha gjort det. Jeg kjøpte Clip-ons, noe jeg elsker, men selve håret floket set etter en liten stund, og det var nesten umulig å gre ut. Så budskap: ikke kjøp extensions du ikke har hørt snakk om før.

Deretter var det keratinfester; Det var vondt, flokete og festene syntes veldig godt gjennom mitt tynne hår. Trenger egentlig ikke si mer enn at det var et bomkjøp!

Så begynte pengene å minke, og jeg var igjen over på syntetisk hår! Denne gangen med STORT hell! Eneste grunnen til at jeg ikke bruker det nå, er at jeg farget håret. Iallefall; Jeg kjøpte Clip-and-go fra Bobbys. Helt fantastisk! Istedet for mange små lange klips, var det en stor, rund "nettingflate" som hadde rundt 6-8 clips på seg. hele denne festet jeg fra siden, til bakhodet, til nakken. Det så utrolig realistisk ut, og det syntetiske håret var av fantastisk kvalitet!

Nå har jeg derimot funnet min semi-permanente løsning! Jeg gar kjøpt meg 40 nail-tip fester fra rapunzelofsweden, og 8 tresser av EZ clips fra Batistone. Jeg elsker denne komboen, og det får håret til å se helt naturlig ut, da jeg har blandet forskjellige merker.

Gjest hairwizz
Skrevet

Jeg bruker å sy på hår.

(noe jeg gjør selv da mange av de salongene som gjør det er alt for hardhendte for mitt nordiske hår)

Først fletter jeg cornrows som jeg syr hårremsene fast i...

Jeg har før både sveiset, tapet, limt, clipset osv og etter å ha prøvd alt dette er det sying som er best for mitt hår.

Mister ikke mer hår enn man gjør til vanlig, er skånsomt slik at mitt eget hår vokser fint under.

Skrevet
Jeg bruker å sy på hår.

(noe jeg gjør selv da mange av de salongene som gjør det er alt for hardhendte for mitt nordiske hår)

Først fletter jeg cornrows som jeg syr hårremsene fast i...

Jeg har før både sveiset, tapet, limt, clipset osv og etter å ha prøvd alt dette er det sying som er best for mitt hår.

Mister ikke mer hår enn man gjør til vanlig, er skånsomt slik at mitt eget hår vokser fint under.

:overrasket: Klarer du virkelig det selv? Fletter du kun små paritier, eller fikser du virkelig å flette en supertynn cornrow fra ene siden til den andre?

Og hva syr du hårremsen(e) på med?

Skrevet

Jeg har brukt TapeOn i mange år, og merker ikke noe slitasje i mitt eget.

I tilegg har jeg kjøpt Jessica Simpsons Hair Do med klips, dette er ett syntetisk hår og jeg er kjempefornøyd. Bruker en slags balsamspray for å holde det pent. Har hatt det lenge nå,og bruker det flittig. Får masse komplimenter for hvor fint håret er, og det blender helt perfekt med mitt:)

Gjest hairwizz
Skrevet
:overrasket: Klarer du virkelig det selv? Fletter du kun små paritier, eller fikser du virkelig å flette en supertynn cornrow fra ene siden til den andre?

Og hva syr du hårremsen(e) på med?

Jeg legger opp flettene etter hvor det vil se mest naturlig ut på hodet og på de aller fleste legger man blandt annet noen cornrows som går fra ende siden til den andre, eller "rundt" om du vil....

Hvor tynne flettene er kommer ann på hvor tykt håret man jobber med er. Man vil ikke at "sveisingen" skal være synlig, men samtidig må de være tykke/ sterke nok til å holde weften uten å ta skade av det.

Jeg bruker vanlig tråd når jeg syr.

Skrevet

Jeg har clips on og er veldig fornøyd med det. Etter noen runder med keratin var håret mitt så slitt (Skulle bare ha litt lenger hår da frisøren hadde klippet så mye)

Tenkte på å klippe det kort, men klarte ikke venne meg til tanken, så det ble klipp av ødelagte tupper + clips on. Fikk klippet dem til så de var bare litt lenger enn håret. Bruker de hele tiden. (Man skal strengt talt ikke det, men det har gått bra) og de sliter ikke, tvert i mot har håret mitt er blitt sunt igjen. Dropper dem snart, eller går for nye litt lengre.

Ikke pent når det blir mye lengre enn det vanlige håret, men kan godt være litt lengree.

Aldri mer keratin, nei

Skrevet
Jeg trodde hun ikke ville ha permanent extension som slet ut håret hennes? Hva skal hun bruke som ikke sliter på håret og som er permanent?

Vevd extension!

Jeg har det selv, en hårbane. Den har jeg hatt i godt og vel ett år nå, og hverken mitt hår eller "løshåret" er slitt.

Nå sitter du kanskje og lurer på hvorfor i alle dager jeg da kunne tenke meg clips?

Vel, jeg har kun lyst på "et par tre" stykker...i en annen farve kanskje, til festbruk.

Jeg kunne aldri i livet basert meg på clips extension...av og på hver enda dag. Nei tusen takk, det har ikke jeg tid , lyst og tålmodighet til. ;)

Hvor mye koster det å få vevd inn hår? og hvor får man gjort det? Flere forslag gjerne, bor et stykke utenfor Oslo :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...