Gå til innhold

Fuerteventura


Snart Frue

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min vurderer å reise til Fuerteventura i sommer. Jeg lurer litt på hvordan det er der, med tanke på strender, matopplevelser og hotell. Noen som har vært der og som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri vært der, men svigisene reiser to ganger i året og har vært der i vel 12 år på rad nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der, lurer på om det het Corralecho eller noe lignende der vi var, det er det kjedeligste stedet jeg noen gang har vært!!

Stranda var helt grei, men ikke akkurat noe matopplevelse å få der, 2-3 restauranter pluss hard rock cafe... Handlegata i byen gikk vi opp og ned på 10-20min, og det var dødsstille. Blåste masse gjorde det også, og oppvarmet basseng er ikke standard.

Hvis man først skal til kanarieøyene tror jeg heller jeg hadde dratt til teneriffe eller lanzarote.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der i 2002, og vil ikke anbefale det. Husker ikke navnet på stedet, men mener det var et lite sted midt på østsiden av øya. Det var ganske kjedelig, ingen spennende matopplevelser, lite å finne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man til Fuerteventura bør man absolutt dra til Jandía, som ligger på sørspissen. Der er strendene utrolig fine, og det er varmt og været er mer stabilt der nede enn på nordsiden ved Corralejo. Var der i februar, og da hadde vi 27 grader og veldig bra vær. Kjører man fra nord til sør kan været og temperaturen variere med 2-3 grader fra nord til sør, og det er ganske mye for en så liten øy. Ville absolutt dratt til sørspissen. På sommeren er jo været enda bedre enn det var da vi var der, og ikke minst varmere. Vi ble advart om at det kunne blåse en del der nede, men det gjorde det ikke da vi var der.

Du kan jo se litt -> her.

:)

Endret av Cupcake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...