Odny Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Kan man utvikle en form for allergi mot alkohol slik at man blir kvalm etter bare 3 øl og at kvalmen vedvarer i nesten ett døgn, selv om man aldri tidligere har opplevd det i forbindelse med alkoholinntak? Kan f.eks. en operasjon ha svekket deler av kroppens mottagelighet for alkhol? Jeg har aldri lest om dette før, men jeg spør fordi en venninne av meg ikke tåler å ta seg par glass mer (hun går ikke på medisiner) etter at hun ble operert. Hun har nerveskader der såret/arret er og det er ømt selv om det er over ett år siden operasjonen.
Gjest Ulva35 Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Det kan man. Jeg har alltid tålt alkohol dårlig og uansett om jeg har tatt 2 glass eller 2 flasker er jeg like dårlig i minst et døgn etterpå. Ingen forklaring på det, men jeg har tenkt tanken allergi ja. Og det er mange år siden jeg byttet ut alkohol med alkoholfritt blant annet av den grunnen
Odny Skrevet 13. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2007 Takk for svar. Jeg ville ikke si det, men det er jeg som ikke tåler alkohol mer og ikke min venninne. Det begynte etter operasjonen. Jeg blir kvalm i flere dager etter en kveld med bare fire øl... En venninne som har litt evner utenom det "vanlige", sier at hun ser at energiene mine er helt porøse og veldig svekket nå og at jeg ville sluttet å late som jeg ikke ser det selv, om jeg visste hvor svekket jeg er... Jeg har vært ofte syk etter operasjonen og ved og etter inntak av alkohol blir jeg kvalm og føler meg svak. Venninna mi mener at det ikke handler om allergi, men at kroppen min ikke takler at jeg tilfører den gift. Jeg har tatt leverprøver og diverse tester hos legen, men alt var normalt. Kan en operasjon føre til at kroppen streiker ved en utskeielse fordi den ennå er svekket? Det er ett år siden jeg ble operert og jeg har aldri før reagert på alkohol annet enn med litt fyllenerver dagen derpå.
Gjest Ulva35 Skrevet 14. april 2007 #4 Skrevet 14. april 2007 Jeg vet ikke om en oprasjon kan gjøre det med kroppen. Når det gjelder meg så har jeg egentlig alltid vært sånn, det har bare blitt verre med årene Jeg tror at det du sier om at jeg ikke tåler å tilføre kroppen gift ja, så på en måte er jo det en form for allergi. Jeg har det nemlig på samme måte når jeg tilfører kroppen medisiner(ikke alle), og da særlig rett før sengetid.
venus* Skrevet 14. april 2007 #5 Skrevet 14. april 2007 Javisst, man ha alkoholintoleranse, særlig vanlig blant asiater. Det skyldes at man manglet er enzym som bryter ned alkohol, og som fører til kvalme, ubehag etc. Dette er det fort gjort å finne ut av, så hvis du allerede har vært hos legen, så er det muligens ikke dette. Uansett så kan du søke om dette på google, eller lese her
Gjest Ulva35 Skrevet 14. april 2007 #6 Skrevet 14. april 2007 Godt å høre i grunn at andre har det som meg. Har blitt litt småertet for det Og alle maser jo om at du skal drikke på fest og skjønner ikke at du ikke gjør det Er ikke asiat da. Skal lese linken din når jeg får tid. Takk for den
Gjest Kitten Skrevet 14. april 2007 #7 Skrevet 14. april 2007 Abbonnere.. Den linken må jeg også lese, jeg har det likt som dere (ingen operasjon ).
venus* Skrevet 14. april 2007 #8 Skrevet 14. april 2007 Til dere som lurer på, så er det bare å ta en tur innom legen og få det sjekket ut. Selv om det er mest vanlig i østen, så kan man få det selv om man ikke er asiatisk også. Problemet med alkoholintoleranse er at det ikke er noe å gjøre med det, bortsett fra å unngå alkohol..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå