Gjest Gjest Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Hei Jeg har skrevet her tidligere. Jeg har hatt celleforandringer i livmoren, prøvene jeg tok ved biopsi viste at vi måtte fjerne endel av livmortappen. Nå sitter jeg å venter på svaret fra koniseringen, i mitt hode surrer det endel spørsmål, som jeg tenjker at kanskje noen her kan svare på. Hvor stor fare er det for at vevsprøven av koniseringen viser at alt ikke er borte? Jeg tenker på at de tar en biopsi først, den skal vel fortelle hvor mye de skal ta? Er den ofte nøyaktig? Jeg tok to cm av livmortappen, er det noen som vet om det er mye eller lite?
LilleMy28 Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Jeg gjorde dette for ett år siden og tok også bort ca.2 cm, så det er vel muligens vanlig. Ifølge kreftforeningen er det ca.3000 kvinner i året som blir konsiert, ca.300 av disse får diagnosen livmorhalskreft og må behandles videre. Så ca.2700 kvinner blir konisert og helt kvitt celleforandringene. Jeg syns det var en grusom prosess, men er nå lykkelig vitende etter 1-årskontrollen at jeg ikke lenger har celleforandringer, en stor lettelse, er frisk som en fisk
Gjest TS Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 Takk for svar. Slik jeg oppfattet det i min tidligere tråd så ville de/jeg ha visst om det var kreft av svaret på biopsien?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå