Gå til innhold

Fregner!

Fremhevede innlegg

Gjest Prikken
Skrevet

Hver sommer får jeg en masse fregner - over hele ansiktet, på hendene og overarmene og på knærne. Jeg vil ikke ha dem! Er det noe jeg kan gjøre for å dempe det? Hjelper det med veldig høy solfaktor de stedene jeg får fregner på? Og stemmer det at hvis jeg bruker foundation og pudder i ansiktet får ikke solen trengt i gjennom i like stor grad? Brun blir jeg ikke uansett, så det bekymrer jeg meg ikke over akkurat nå.

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

et ansikt uten fregner er som en himmel uten stjerner ;)

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Skrevet
:Nikke:

Ellers tror jeg nok høy solfaktor forhindrer at du får fregner.

det tror ikke jeg..

hilsen fregnefjes2

Skrevet

Jeg synes fregner er sjarmerende. :) Har hørt at å legge sitronskiver på kan hjelpe, men det er jo ikke bra for huden.

Skrevet

Utfra egen erfaring så hjelper krem med solfaktor. Jeg bruker vanlig ansiktskrem med faktor 15.

Skrevet

Jeg ser helt barnslig ut når jeg har vært i sola og får fregner øverst på kinnene. Jeg sitter helst i skyggen under et tre, men ikke pga. fregnene.

Synes fregner er søtt (snakker ikke om meg selv) og ikke noe å bekymre seg for.

Jeg er litt mistroisk til solkremer og er aldri så lenge i sola (bortsett fra på fjellet) at jeg må smøre meg inn. Jeg er lys i huden og har rødt hår og noen fregner. Tror jeg har lest at solkrem kan øke faren for hudkreft, men de som bruker solkrem oppholder seg kanskje for lenge i sola?

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Skrevet
Ok, beklager, jeg har ikke testet det ut selv..

Hilsen fregnefjes 3

:)

Ikke noe å beklage, jeg er gla i fregnene mine. Men jeg har soleksem så jeg har over flere somre brukt faktor 15- 20 i fjeset og fregnene er like "hissige " som før.

Gjest Advena
Skrevet

Fregner. :)

Jeg har masse fregner, men har slått meg til ro med dem. Tror ikke det er så mye annet å gjøre. ;)

Gjest Frysepulver
Skrevet
:ler: Og jeg smører sololje på nesen så jeg skal få frem fregner - vi er jammen forskjellige ;)
Skrevet

Jeg har alltid hatt masse fregner. Har blitt mer "utjevnet" med aarene, men jeg er glad i dem naa. Var ikke bare fryd paa barneskolen, men naa syns jeg det er pent.

Er fortsatt litt "skeptisk" til de paa armene, for de dekker jeg jo til for det meste og blir uvant i begynnelsen paa sommeren og saant.

Men syns du skal vàre fornòyd med dem jeg, de fleste syns det er fint tror jeg. Ellers er det uansett ikke noe som skal bety noe da men!

Skrevet

Jeg synes det er veldig sjarmerende med fregner, så når jeg får mine 5 årlige fregner på nesen, så tar jeg godt vare på de! Misunner dere som får flere!

Skrevet

Fregner betegnes som søtt ;) og jeg er slik at jeg får fregner når jeg er i sola jeg også, men det finnes grader av farge på fregnene og jeg er heldig der, det er en pen farge på dem... fregner er vel bare noe man må akseptere at man har, er det ikke.... ellers så er det som nevnt tidligere her, at solkrem med høy faktor demper noe utslag , men det er lite...

Lykket til, til sommeren... men tipper du vil få fine søte fregner jeg ;)

Skrevet

Og så jeg som er så stolt av fregnene jeg får på sommeren :)

Skrevet

Hadde jeg fått noen søte små fregner så :) Da hadde jeg vært glad!

Men.. Jeg får i grunn masse masse masse fregner over heele ansiktet! Så det er en mellomting ;):ler:

Nesten sånn at jeg bare trenger en fregne til for å bli brun :ler: Men får se hvordan det nå blir til sommeren, det har jevnet seg en del ut.

Skrevet
Hadde jeg fått noen søte små fregner så  :)  Da hadde jeg vært glad!

Men.. Jeg får i grunn masse masse masse fregner over heele ansiktet! Så det er en mellomting  ;)  :ler:

Nesten sånn at jeg bare trenger en fregne til for å bli brun  :ler:  Men får se hvordan det nå blir til sommeren, det har jevnet seg en del ut.

Der har du meg og ;)

Skrevet
Hver sommer får jeg en masse fregner - over hele ansiktet, på hendene og overarmene og på knærne. Jeg vil ikke ha dem! Er det noe jeg kan gjøre for å dempe det? Hjelper det med veldig høy solfaktor de stedene jeg får fregner på? Og stemmer det at hvis jeg bruker foundation og pudder i ansiktet får ikke solen trengt i gjennom i like stor grad? Brun blir jeg ikke uansett, så det bekymrer jeg meg ikke over akkurat nå.

Noen som kan hjelpe?

Eneste måte å unngå fregner på er å unngå solen!

Fregner er faktisk tegn på solskade :forvirret: Og jeg som brukte å synes at fregnene mine var sjarmerende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...