Gå til innhold

Eggeløsning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg noen EL-tester, men jeg bruksanvisningen var mer forvirrende enn opplysende.

Jeg tok en test i dag. Den var negativ. Det er mulig jeg testet for sent, men hvor lenge etter EL får man positivt resultat? Jeg testet to ganger sist syklus; den dagen jeg oppdaget eggehvitesekret (testen var negativ) og dagen etterpå (testen var positiv). Jeg testet i dag, etter at jeg oppdaget eggehvitesekret i går. Men testen var negativ.

Kan noen forklare meg litt hvordan det hele fungerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil normalt ikke få utslag etter EL. Testene slår ut på det hormonet som kroppen produserer for å få EL i gang, og den produksjonen stopper etter EL.

Men kan det være du tester for tidlig eller på for tynn urin? Jeg har 5 + dager med EL sekret før EL, men testene slår ikke ut før 2-3 dager før EL. Drikker jeg mye får jeg også feil resultat.

Skrevet

Jeg tror heller jeg testet for sent. Hvor mange dager får man utslag på EL-tester? Bare en dag? Jeg har drukket for lite i det siste, så urinen kan ikke være for tynn. Jeg temper, men på grunn av rar døgnrytme i påsken har målingene kanskje ikke vært helt pålitelige.

Skrevet
Jeg tror heller jeg testet for sent. Hvor mange dager får man utslag på EL-tester? Bare en dag? Jeg har drukket for lite i det siste, så urinen kan ikke være for tynn. Jeg temper, men på grunn av rar døgnrytme i påsken har målingene kanskje ikke vært helt pålitelige.

Jeg får 2 halvpositive, og så en STERK. Desverre har jeg nå i senere tid begynt å få halvpositive også etter EL, men jeg tror det kan ha noe med for sterk urin og testegalskap, i verste fall er det en ny cyste. Men satser på at jeg ikke har oppdaget det før pga at jeg testet aldri etter jeg hadde fått en STERK tidligere, men nå har jeg av en eller annen grunn gjort det noen ganger.

Har du tempet lenge? Etter en stund går det an med litt godvilje å få en halvgod tolkning av 2-3 "løse" temper, selv om resten av syklusen har blitt tilrotet (har desverre god erfaring med dette selv pga dårlig søvnmønster).

Er du prøver eller bruker du det som prevensjon? Grunnrådet vil bli mest mulig sex om dere prøver å få barn, og vet til du vet mer om dere ikke ønsker barn nå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...