Gjest **Evergood** Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Pga svie ved vannlating i går, tok jeg urinprøve i dag og gikk på legesenteret med. Den ga ikke utslag på urinveisinfeksjon, men de fant proteiner i urinen. Hva kan det skyldes? Hva kan jeg gjøre selv for å forebygge det? Noen gode tips?
Gjest Veronica Mars Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Sa ikke legen noe om det da? Jeg mener å ha hørt at proteiner i uriner tyder på nedsatt nyrefunksjon, av en eller annen grunn.
Gjest **Evergood** Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 Sa ikke legen noe om det da? Jeg mener å ha hørt at proteiner i uriner tyder på nedsatt nyrefunksjon, av en eller annen grunn. ← Jeg snakket ikke med legen. Kun med kontordamen og hun sa ingenting.
Gjest Veronica Mars Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Jeg snakket ikke med legen. Kun med kontordamen og hun sa ingenting. ← Har du fått legetime da? De kan vel ikke bare si: "Ja ja, du har litt proteiner i urinen, så synd."
Gjest =tentacle= Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Spor av proteiner eller sterkere utslag? Ring og hør med legekontoret, de registrerer resultatet i journalen din. Spør om du bør følge opp med ny prøve. Spor kan finnes uten at det er noe unormalt, og mer kan finnes ved enkle ting som urinveisinfeksjon, eller alvorlige ting som problemer med nyrene, eventuelt pga andre sykdommer som har påvirket nyrene, slik at proteiner lekker ut til urinen. Poenget: Dette kan være et uskyldig funn, noen ganger kan det ligge alvorlige problemer bak. Er du i den siste kategorien, er det årsaken til proteinlekkasjen som må finnes og behandles, og selvhjelpsråd er ikke tingen.
Gjest **Evergood** Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 Ingen legetime. Fikk bare beskjed om å gå hjem og ta det litt med ro. Kommer ikke gjennom på telefonen, så jeg har sendt de en mail. Får jeg ikke svar på den innen kort tid, prøver jeg telefonen igjen. Fikk heller ikke vite hvor mye/lite eller om det kun var spor.
Gjest **Evergood** Skrevet 12. april 2007 #7 Skrevet 12. april 2007 Nå har jeg fått svar ang proteiner i urinen. Det var kun spor og helt ufarlig. Det var vanlig at det var litt spor i urinen da enn har mensen. Jeg trengte ikke å bekymre meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå