Gå til innhold

personlig levering av innbydelsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi bestemte oss for å dele ut innbydelsene personlig siden de fleste bor i en radius på 20 min fra oss. de som bor lengre borte fikk den i posten. Vi valgte dette for å spare litt penger i porte og for å ta en besøkt til familie og venner. Men skulle vi gjorte det om igjen hadde vi muligens valgt å sende litt flere.

I begynnelsen var jeg litt oppgitt og kanskje lei meg ovet at folk tev i stykker konvolutten, som jeg hadde brukt mye tid på, og kortene ble ikke pent bahndlet(enkelte foreldre lot ungen leke med inbydelsen), men disse hører kanskje til mindretallet. Ble litt oppgitt over at jeg hadde brukt så mye tid å penger på noe som tydelig vis ikke ble like satt pris på av de som mottok, men men jeg kom over det.

Da var da vi skulle levere ut noen av de siste innbydelsene til kommende svigermor at gleden brast. Det første hun sier n¨år hun åpner konvolutten og får lest kortet et, dersom jeg må betale og svare i dag, kommer jeg ikke. Meg og min forlovede ble helt paffe, jeg prøvde å glatte ut et hele og fortelle henne at det måtte være opp til henne selv, men at ingen skulle tvinges til å betale. Forloveden min ble utrolig lei seg over at han egen mor ikke kunne tenke på annet enn penger. Men hun er ikke så god med penger og har dårlig økonomi så vi har aldri forventet noe av henne i det hele tatt. Todde bare hun var positivt innstilt på bryllup og glad på våre vegne men nei da.

og verre skulle det bli.

Dagen etter svigermor skulle vi levere til svigermors far, han bor sammen med sin nye kjæreste i nabo byen. Vi avtalte å komme og gledet oss til å gi han innbydelsen, men aldri noen gang har jeg blitt så overrasket over hvor ufølsomme det går ann å være. Morfaren til forloveden går ut på kjøkkenet å åpnr innbydelsen ,kommer inn i studen kaster kortet på bordet og sier "bryllup" og virker helt oppgitt, som om det er en helt forferdelig ting. Og så føyer han til ,det er ikke sikkert vi kommer... Meg og forloveden sitter i sofaen og er helr sjokkerte, og en skulle tro dette var nok til å ta kaka men nei da. Så bryter kjæresten til morfaren ut at jeg kommer hvertfall ikke. har fått beskjed av min psykolog at jeg ikke får omgåes din mor sier hun til min forlovede.

Vi ble helt satt ut. Her trodde vi at vi kom med gode nyheter og at folk ville bli glade for å få innbydelsen levert personlig. Min samboer ble så lei seg over å ha en så ufølsom familie. Dersom de ikke ville kommet kunne de jo bare holdt det for seg selv og svarte høffelig nei, istede for å legge en dempe på gleden for vår del.

Hva synes dere om denne oppførselen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:overrasket::overrasket::overrasket:

SJOKKERT!!

Voksne mennesker som oppfører seg sånn???? Som sagt... jeg er SJOKKERT.. ikke mer å si om det.

Gjest *Magica*
Skrevet

Uff, så leit. Det høres ut som om de nevnte slektningene ikke har det så greit...

Skrevet

Jeg synes det høres ut som om du har hatt litt høye forventninger til hvordan folk skal behandle en konvolutt og en invitasjon (jeg synes det er rart å ha brukt så mye tid på en konvolutt at man synes det er leit at den blir revet opp). Og jeg synes det virker litt merkelig at svigerfamilien din ikke visste om bryllupet før dere kom med invitasjonen. Men de høres både frekke og uhøflige ut, skjønner godt at du blir skuffet...

Skrevet

Herregud hvor idiotisk er det mulig å oppføre seg..? :murvegg: Ble helt sjokka nå.. Jeg hadde blitt kjempesur, og skuffet over slik oppførsel :riste:

Skrevet

Du har desverre oppdaget at det finnes mange og ufølsomme voksne som bare tenker på sitt!

Det sårer, uten tvil. Men man kan bare heve seg over det og tenke at det er deres tap, ikke ditt!!

Lykke til videre. Håper dere får en fin feiring.

Skrevet

Visste ingen i familien om bryllupsplanene deres? For det virker jo slik når folk reagerer som de gjør. Det er faktisk ikke alle som liker overraskelser, eller er like entusiastisk angående ditt bryllups som du er.

Personlig er jeg ikke spesielt begeistret for overraskelser eller bryllup, så om et brudepar hadde kommet med en overraskelsesinnbydelse levert personlig mens de "tripper og venter" på hurrarop og innramming av innbydelsen, hadde de nok blitt dypt skuffet for jeg kan ikke love at jeg hadde reagert som forventet.

Skrevet

Just det med at de ikke behandler inbydelsen fint er det desverre alt for få som gjør. Kunne nesten like godt levert det på en post-it lapp til noen.

Vi leverte også noen personlig og ble overrasket!

Skrevet

Ble du overrasket? Forventer du at andre skal være like oppspilt over ditt bryllup som deg selv? Det kan jeg love det at det er ytterst få som er. Å forvente at folk skal hente en brevåpner i sølvplett og åpne den høytidlig og pent blir litt for dumt. Jeg river opp konvolutten for å se på innbydelsen. Det er tross alt den som betyr noe. At svigerforeldrene ikke hoppet i taket kan ha noe med at de kanskje følte seg utestengt som ikke fikk vite om det før. Det er nemlig ganske vanlig å fortelle om slike ting til familien først. Men enig i at de godt kunne skjult skuffelsen eller hva det nå var som fremkalte den dårlige oppførselen, og heller sagt pent nei ved et senere tidspunkt.

Skrevet

Merkelige reaksjoner.

Vi leverte også et tyvetalls invitasjoner personlig, og ble stort sett ikke skuffa av hvordan de ble mottatt. Men for all del, de som fikk dem visste jo om det fra før, og flere svarte "takk, så kjekt" allerede før de åpnet konvolutten. Bare en ble overrasket "skal dere gifte dere?" men det spurte hun om sikkert 5-6 ganger mens vi var der også da, hun har desverre alzheimers.

At det ikke ble "erbødig mottatt" opplever vi nok alle, de fleste ER ikke like opptatt av detaljene i konvolutt og kort som vi som har laget det.

Men skuffelse og direkte negativitet kunne de jo ha spart seg.

Men visste de ikke om det? Det er ikke alle som er så gode på å skjule sine instinktive reaksjoner når de blir overrasket.

Skrevet

Men jeg er enig i det med at andre nok ikke legger like stor vekt på hvordan innbydelsene og konvolutten ser ut som den som har laget det gjør..For andre er det jo bare en innbydelse. Men reagerte sterkt på måten de tok nyheten om bryllupet på.. :forvirret:

Skrevet

Jeg skjønner godt at det var skuffende og sårende at familien reagerte som de gjorde. Det synes jeg dere skal ta opp med dem.

Men at du reagerer på at konvolutter rives i stykker, eller at unger får se på invitasjonen, det er bridezilla ;)

Gjest baby-E
Skrevet

Jeg bryr meg ikka akkurat om hvordan innbydelsene jeg mottar ser ut. PLeier og lese dem, notere dato, også går de i søpla. Når du syns det er så utrolig forferdelig og trist, Føler jeg du har litt feil fokus her. Forventer du at de som får innbydelse skal si: å så flotte inbydelser du har laget, den skal jeg ta vare på for evig og alltid!

Ellers forstå jeg reaksjonene deres når det kommer til svigermor og morfar. Men igjen, så er det ikke alle som liker å gå i bryllup. Men at morfars kjæreste sier som hun gjør, er jo forståelig. Hun har blitt anbefalt å ikke omgåes dama, da gjør hun ikke det.

Skrevet

Jeg synes dette er enda et brude-innlegg fra en brud med alt for høye og urealistiske forventinger til hvordan omgivelsene skal forholdet seg til brullypet og planleggingen av dette.

Og det kan jo være et godt råd til alle andre om å ikke levere for mange innbydelser personlig, i allefall ikke hvis det er litt problemer i familien. Hvis man gruer seg for å delta i store familieselskaper, enten det er av økonomiske eller andre grunner, kan det være vanskelig å vise den enorme entusiasmen som en trippende brud forventer. En trippende brud som har brukt 5 timer på hver invitasjon og belagt konvolutten med gull og som med tårer i øynene ser den at den blir revet opp som en hvilken som helst telefonregning.

Det er sikkert viktig å glede seg over forberedelsene, men jekk ned forventningene til omgivelsene noen hakk, så blir ikke skuffelsen så stor.

Skrevet
Jeg skjønner godt at det var skuffende og sårende at familien reagerte som de gjorde. Det synes jeg dere skal ta opp med dem.

Men at du reagerer på at konvolutter rives i stykker, eller at unger får se på invitasjonen, det er bridezilla ;)

Helt enig med Snippa. Jeg hadde nok også revet opp konvolutten - det er jo også meningen å åpne den...? Men det var jo usympatisk av svigermor å reagere på den måten. Når det gjelder morfars kjæreste - her må det jo ligge mye mer under, for å skape en slik situasjon?

Men jeg tror mange sikkert reagerer annerledes enn brudeparet forventer når de mottar invitasjonen: Man tenker på hvor mye vil det koste, må vi reise, ha overnatting, hvor dyre gaver er vi forventet å kjøpe, hva skal vi ha på oss - alt i tillegg til at man (forhåpentligvis) er glad for invitasjonen. Folk burde uansett ha vett til å skjule andre reaksjoner enn glede om brudeparet leverer personlig!

Skrevet

:hoho: Nok en av de underholdende trådene på bryllupsforumet!

- Hos oss river vi opp konvolutten. Er jo det som er inni som er interessant - eller mener bruden at konvolutt og inbydelse skal henges i glass og ramme på æresplassen i stua til de som er invitert?

- Visste ikke din kommende svigerfamilie noe? Da skjønner jeg i såfall reaksjonen deres veldig godt. Og jeg skjønner virkelig ikke at dere om ikke har involvert de, så i det minste snakket med dem om at dere skal gifte dere, og at bryllupet blir der og da.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg er enig med de andre her. Selv om du har lagt mye tid, penger og kreativitet i invitasjonen så kan du ikke forvente at folk skulle behandle den som gull.

Reaksjonene du fikk var ufine, men de hadde kanskje reagert annerledes om de hadde visst at invitasjonen kom.

Skrevet
Vi ble helt satt ut. Her trodde vi at vi kom med gode nyheter og at folk ville bli glade for å få innbydelsen levert personlig. Min samboer ble så lei seg over å ha en så ufølsom familie. Dersom de ikke ville kommet kunne de jo bare holdt det for seg selv og svarte høffelig nei, istede for å legge en dempe på gleden for vår del.

Hva synes dere om denne oppførselen???

Hvis dere overhodet ikke har informert familien hans om bryllupsplaner før de fikk innbydelsen, er det vel ikke bare de som er ufølsomme her...

Og for de fleste er det viktigste med en innbydelse det som faktisk står i den av informasjon, ikke arket den er skrevet på.

Skrevet

Hva var dette med betaling, egentlig?

Gjest Bellatrix
Skrevet
Hva var dette med betaling, egentlig?

Kanskje de forventet at hun skulle betale for et bryllup hun ikke var informert om?

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...