Gå til innhold

burde vi ha sex?

Gjest anonym denne gangen

Fremhevede innlegg

Gjest Frøken Titt
Skrevet
Men det er jo ikke sikkert 17-åringen har så alvorlige følelser, heller. Og for å være kynisk (og dønn realistisk), han vil uansett en eller annen gang gå på en slik smell. Det har vel nesten vi alle opplevd?

Er det verre at han har sex med en 27-åring som dumper ham, enn at han har sex med en 17-åring som dumper ham? 17-åringer har ofte mindre modne og skånsomme måter å dumpe kjæresten på, tror jeg.

Vi vet ikke deres følelser eller motiver. Derfor dømmer jeg heller ikke ut fra dem, men sier at dersom begge synes det føles greit og vil det, så har de ingen grunn til å la være.

Les; han er 17 år. Han har aldri hatt sex.

Mest sannsynlig er det verre å bli dumpet av ei på 27 enn å bli dumpet av ei på samme alder. Fordi; Når de er på samme alder så er de sannsynlig likestilte både mentalt og fysisk.

Som du sier, ingen av oss kjenner dem, men hvis man ser det helt objektivt så ville jeg tenkt meg om ganske mange ganger om før jeg involverte meg med en på 17.

Dette handler ikke om å gå på en smell, det handler om ting de kanskje planlegger.

For meg å gå på en smell = "oi, dette skulle jeg ikke gjort" og trukket meg unna der og da. Tror du en 17-åring hadde tenkt sånn?

Jeg sier ikke at han nødvendigvis har alvorlige følelser for henne, men rent hypotetisk kan han forveksle seksuell tiltrekkning med forelskelse mer enn hva en erfaren person kan gjøre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

skjønner dere lurer på dette med følelser og modenhet, kan røpe så mye at det aldri ville vært snakk om at gutten hadde ønsket et fast forhold til jenta, det hadde vært snakk om et rent sexuelt forhold. sjansen er nok større for at hun føler mere enn han...men det er ikke et egentlig problem.

når det gjelder modenhet er de gjevnbyrdige, han er kanskje hakket mer moden enn henne også...

Skrevet

Jeg tror det er vanskelig å gi et universelt svar her, det kommer an på hvordan de to personene det gjelder er. Kansje er 17-åringen råmoden og kansje er 27-åringen ikke dominerende i det hele tatt, og da er det ok synes jeg. Kansje er det omvendt og da er det ikke fullt så ok.

Skrevet

Og gitt alle variablene her -

det er faktisk bare de to involverte som kan ta en avgjørelse. De vet selv hva de vil, ikke vil, hva de forventer og ikke forventer. Jeg mener at de bare må kjenne etter og gjøre det de tror er rett selv. Alle innspill fra oss andre blir jo bare synsing.

Skrevet

Jeg og de fleste kammeratene mine var klokkeklare for noe sånt når vi var 17. Aldersforskjelen er en ekstra bonus. Jeg har aldri hørt om en gutt på hans alder som har tatt sex med en eldre dame som en negativ erfaring. Kjør på

Skrevet

Jeg var sammen med en på 28 da jeg var 16. Da var det ingen som reagerte noe særlig negativt. Men med engang jenta er eldst ja da ropes det opp om barnerov. Nei kjør på og ha sex om dere vil. Ingenting galt med det:)

Gjest glamourgirl
Skrevet

Jeg syns det er feil å ha sex med noen hvis det man bekymrer seg mest for er hva andre kommer til å si...

Gjest Bellatrix
Skrevet
Jeg syns det er feil å ha sex med noen hvis det man bekymrer seg mest for er hva andre kommer til å si...

Jepp. Bare å stille spørsmålet om dere burde ha sex tilsier at dere ikke bør.

Skrevet
Nå skrev jeg veldig mye ang jomfrudommen hans, men det er også mange andre elementer som kommer inn i bildet.

Han er faktisk bare 17 år. Hun derimot nærmer seg 30.

Jeg synes denne sammenligningen blir litt feil å dra, for han nærmer seg like mye 20 som det hun gjør 30. I forhold til en del av de andre innleggene her da, så er det greit at en på 20 og en på 30 har sex.

Men som en del har skrevet, så kan det vel fort bli feil dersom den ene forveksler følelser osv, men det vil kunne skje også med en jevnaldra en, så jeg vil ikke se det som noe hinder. Men om dere bør ha sex eller ikke, må dere nesten finne ut av selv. Hvis dere er redde for hva andre synes, så sørg for at ingen andre får vite om det.

Skrevet
Du ville fått andre svar her hvis jenta var yngst :P

Ja, det er nok riktig.

De fleste her er skeptisk til at de skal ha sex. Mange jenter får store smerter når de debuterer og det er uomtvistelig best å debutere med en erfaren mann som vet hva han gjør. Derfor er jeg helt sikker på at stemningen for at de skal ha sex ville vært langt mer positiv hvis jenta var jomfru og yngst.

Gjest tråstarter her igjen...
Skrevet

takk for mange fine innspill. jeg tror nok at det at vi snakker om det og vurderer eventuelle konsekvenser og setter opp noen rammer for det hele, viser at vi har tenkt godt i gjennom det.

grunden til at vi ville ha andre innspill var ikke først og fremst fordi vi ville ha klarsignal fra dere, men vi hadde noen ideer til hva andre hadde ment om det og ville bare få bekreftet eller avkreftet det vi mente:)

for øvrig har vi ikke avgjort noe enda, enn så lenge trives vi godt med bare å kose... :) og holde det hele litt spennende og pirrende...

koz fra oss.... :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...