Gå til innhold

Koh Samet


Miracl3

Anbefalte innlegg

Del dine erfaringer med meg? Hvordan bodde du? Når på året var du der? Hva syntes du om øya? Lett å komme seg dit?

Fortell meg også andre ting som kan være fint å vite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elastica

Jeg var på Koh Samet i 1997, så jeg er redd det er en del som er forandret siden det. Vi var der i slutten av februar, og så vidt jeg har forstått er dette et tidspunkt som er ideelt å reise på. Slutten av høy-sesong, men ennå ikke for varmt. Selve øya er nydelig, men det er enormt mye søppel overalt. Det ser ut som thaiene ikke er så veldig opptatt av at øya faktisk er en nasjonalpark, og at de lever av turisme og strendene sine.

Vi kom nettopp hjem fra en to ukers ferie i Thailand, men valgte da å reise til Koh Samui og Krabi (Railey). Det er sikkert helt annerledes på Samet nå, mer turisme vil jeg anta, men mitt inntrykk fra 1997 var at det var mest backpackere der. Sånn sett var det veldig godt tilrettelagt, med mange rimelige bungalower.

Jeg anbefaler denne nettsiden som utgangspunkt for å utforske Thailands muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Dette glemte jeg: Årsaken til at vi havnet på denne øya, var at vi hadde kjøpt billige flybilletter til en by i nærheten (husker ikke hvilken). Der var det tilfeldigvis en minivan som gikk direkte til Ban Phe (nærmeste havneby), og derfra var det en liten time i båt (så vidt jeg husker...)

Litt kronglete, men sikkert absolutt overkommelig. Jeg tror det enkleste dersom man kommer til Bangkok er å ta bil direkte til Ban Phe - da slipper man en ekstra flytur i forhold til de som reiser til Koh Samui, Krabi etc. Jeg kan jo også nevne at grunnen til at vi valgte de "safe" stedene denne gangen, var at vi reiste med tre barn i alderen 3, 5, og 7.

Men Thailand er nydelig og anbefales på det varmeste. Billig og enkelt å reise rundt. Nydelig mat og flotte strender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Etter å ha lest en del om øya, så har jeg funnet ut at det fortsatt er mest backpackere og thaier der, men det finnes og noen få gode hotell som er relativt dyre til å være Thailand.

Jeg er veldig usikker på hvor jeg drar. Må velge mellom Hua Hin (safe, men kjedlig?) og en øy som ser ut som paradis. Hvordan taklet andre som har vært der luftfuktightene, blir det vanskelig å puste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Jeg ville valgt Koh Samet. Har hørt at Hua Hin er litt kjedelig, med mye turisme og ikke så fine strender.

Ellers går det greit med varmen - drikk mye vann og gjør som thaiene: minst mulig og i sakte tempo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt Koh Samet. Har hørt at Hua Hin er litt kjedelig, med mye turisme og ikke så fine strender.

Ellers går det greit med varmen - drikk mye vann og gjør som thaiene: minst mulig og i sakte tempo  ;)

Har ingen erfaring med Koh Samet, men styr unna Hua Hin. I mine øyne et kjedelig sted med masseturisme og høye hoteller.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var dette jeg trodde om Hua Hin, at det er ok men kjedlig siden det er et så relativt tursist sted. Vill dere anbefale å bestille Bungalow på forhånd, eller er det best å ta det når jeg ankommer Koh Samet?

Min eneste lille greie er at jeg er desperat redd for småkryp som edderkopper og ikke minst store dyr som slanger :sjenert: Men det er vell ikke sånn at jeg nødvendigvis må møte på et par slanger i paradis :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på Koh Samet i 2002. Nyydelig øy med fantastiske strender! :)

Vi var der kun på dagstur, men treiger oss ihjel på at vi ikke tilbragte noen dager der. Veldig avslappende plass!

Jeg la ikke merke til noe særlig søppel på øya, men det er kanskje siden vi ikke var der i høysesongen. Vi var der i juli måned.

Tror ikke du skal bekymre deg for småkryp. Er heller ikke noe glad i dem, tror bare jeg så en ekkel edderkopp på de 3 ukene vi var der. Så en del av sånne små firfisler eller hva de nå kalles. Ligner litt på små øgler, men de var nå heller litt søte... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...