Gå til innhold

stempel-segl


Gunn Mariann

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Vi har kjøpt stempel-segl og lakkstenger som vi skal ha i innbydelsene våres. Men det er jammen ikke lett å få til at de skal bli pene. Jeg kjøpte gjennom panduro og der står det at du skal bruke et lys for å varme opp lakk stangen. Men stangen stivner nesten med en gang du får det ned på arket og får trykt med stempelet.

Er det noen der ute som skal ha segl på invitasjonene,konvolutten så tar jeg imot tips med åpne armer.

På forhånd takk!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpte lakkstempel hos Norway Designs, og de var kjempe lett å få fine. Man tenner på en veike på selve lakken - som et stearinlys - og det dryper dråper ned på arket. Har prøvd den typen du skisserer tidligere, og fikk det ikke pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det virkelig ingen som skal ha stempel-segn i f.eks. invitasjonene sine? Har problemer med å få det til pent, hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!!! icon_confused.gif

Jeg har også bestilt lakkstenger gjennom panduro, men jeg har ikke fått de enda, så jeg har ikke fått prøvd de...

Regner med at jeg får de til uken, så da skal jeg prøve, og gi deg tilbakemelding hvis jeg får det bra til...

Fikk litt panikk nå, men vi får se hvordan det går!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nephilia: Husk at du har 14 dagers full returrett på ting du bestiller på postordre! Du kan derfor returnere det du har bestilt og heller kjøpe slike ting et annet sted! icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi kjøpte vanlig stempel segl på Panduro, og forselget invitasjonene våre. Det gikk veldig greit. Vi kjøpte slik segl med veke i som du skal tenne på og dryppe ned på papiret, så stemplet jeg med ett hjerte stempel som er kjøpt på Norway design. Det er viktig å stemple rakst etter forseglingen er dryppet på papiret, for det stivner med en gang. Eneste vi har sett når vi har send ut invitasjonene er at forseglingen har smittet av på konvolutten og invitasjonen, så la det tørke lenge før dere legger det i konvolutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svarene! Nå begynner jeg å få det litt bedre til.

Lykke til dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd meg litt frem, og funnet ut at du må holde stanga litt over lyset, slik at det ikke blir sotete.

Så må du snurre stangen rundt, slik at det ikke blir oppvarmet bare på den ene siden.

Pass på at det ikke drypper!!

Du må holde stangen i varmen i noen sekunder, til du ser at det er smeltet et godt stykke opp over stangen. På denne måten får du en "ring" rundt selve stempelet.

Deretter legger du en klatt på papiret, og presser stemplet over.

Hadde ikke problemer med at den stivnet så innmari fort.

Håper du får det til nå!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare gjenta tipset fra Julifru.

Jeg kjøpte også være segl på Norway Design. De er i sterinlys type og kjempe enkle å få til! Selv første forsøk ble pent.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...