Gå til innhold

TAPAS


Crianza

Anbefalte innlegg

Jeg skal holde Tapas-fest for 12 personer, og trenger gode forslag til retter jeg kan lage, og oppskrifter :)

Må ha noen enkle og supergode kjøttretter.

Tenkte å servere salat, oliven, parmesan, feta, o.l. i skåler i tillegg til parmaskinke og fenalår og pasta med pesto.

Kom med gode forslag til meg - det trenger jeg virkelig :overrasket: Jeg står nemlig helt bom fast i kreativiteten her, men mener det er enklere å servere småretter til så mange personer enn en stor varm middag til alle.

Mener det gjør det litt enklere for meg, da jeg skal gjøre alle forberedelser selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supre forslag.

Har faktisk tenkt på både kylling og kjøttboller. Har en fin oppskrift på kjøttboller, men ønsker meg en god oppskrift på gode kyllingspyd e.l. også :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kan kjøper scampi i butikken kan man vel lage en god marinade å ha dem i også?

Tapas er best syntes jeg når det er blanding av kald og varmt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står nemlig helt bom fast i kreativiteten her, men mener det er enklere å servere småretter til så mange personer enn en stor varm middag til alle.

Mener det gjør det litt enklere for meg, da jeg skal gjøre alle forberedelser selv  :ler:

Ikke for å ta motet fra deg, men jeg synes egentlig det er omvendt - dvs det enkleste å lage til mange er gryte eller en god suppe, mens mange småretter ofte blir mye arbeid... :sjenert:

Men hvis du går for tapas: ikke glem grønnsaker, feks en stor grønn salat, eller salat av grillede grønnsaker, evt ovnsbakte grønnsaker. Det gjør seg alltid. Og sauser/diper, feks aïoli. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supre forslag.

Har faktisk tenkt på både kylling og kjøttboller. Har en fin oppskrift på kjøttboller, men ønsker meg en god oppskrift på gode kyllingspyd e.l. også  :klem1:

Det enkleste er jo selvsagt å kjøpe frosne kyllingvinger, hive på noe krydder eller marinade og steke dem i ovnen. Ellers er Satay-spyd godt, synes jeg. Skjær kyllingfilet i strimler, tre på trespyd, pensle med peanøttsaus, stek i ovnen, ikke for lenge, og server med resten av peanøttsausen. Du kan kjøpe ferdig peanøttsaus på glass, eller lage selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du søker på tapas her inne, finner du mange forslag for temaet har vært oppe flere ganger før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...