Bomull Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Jeg har lyst til å søke på et par stillinger som ligger ute på bedriftenes hjemmesider, men på flere av de har fristen gått ut. Kan man fremdeles søke? For eks skrive i mailen at man vet at søknadsfristen har gått ut, men at man likevel sender med en cv og søknad i håp om at man blir vurdert? Det er jo veldig uproft å ikke fjerne sånt
sacred Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 For hvor lang tid siden gikk fristen ut da? Er det snakk om et par dager så er det vel kanskje greit.
kvinne_ Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 Det er jo bare å søke! Hvis de ikke har fått inn noen aktuelle søknader er de jo mer glad for at du (hvis du er godt kvalifisert) søker, enn at de må sette i gang ny runde med annonsering om noen uker.
venus* Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Søknader som mottas etter søknadsfristen skal virkelig ha en glimrende CV til at jeg engang ville vurdert å lese selve søknaden. Dette er med mindre de hadde ringt først og spurt og fått klarsignal. Så ring først!
Gjest vsn Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 Ring og hør. Vi har vært på ferie. Da vi kom hjem ringte jeg og hørte på en jobb selv om søknadsfristen var gått ut. Jeg ble bedt om å komme dagen etter med søknad og attester. Gjorde det. Pratet med to stk. Det var antageligvis et slags intervju. Men jeg så bare på det som en uforpliktende samtale, så jeg var ikke nervøs i det hele tatt Idag fikk jeg jammen meg ansettelsespapirene i posten. Det er bare 8 dager siden jeg snakket med dem. Stillingen var på 60% vikariat i litt over 1 år. Jeg fikk ordnet det til 80%. Er de desperate eller er de bare veldig kjappe?? Jeg ble faktisk helt imponert. Nå gjenstår det bare å forhandle om lønna før jeg takker ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå