Gå til innhold

Samlivsbrudd og graviditet


Aquila

Anbefalte innlegg

Så fint at du har en lege som virkelig bryr seg! Jeg har flere venner som ikke har trengt psykolog, men som har brukt fastlegen som samtalepartner over en lengre periode når de har vært langt nede. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest =tentacle=
Jeg jobber steinhardt nå for å komme over han og ikke bruke energi på å tenke på han, dem eller "oss". Og jeg skal klare dette.

Det er innstillingen sin det :tommelopp:

Han hadde ringt moren min i går kveld for å "snakke".

Hvorfor får han søke sympati der? Jeg hadde bedt foreldrene mine avvise ham på telefon, det tror jeg de hadde skjønt av seg selv at de skulle gjøre overfor en mann som hadde behandlet meg slik.

Jeg får bare se på de positive tingene; jeg er kvitt en mann med impotens som sjelden i løpet av 2,5 år har gitt meg god sex.

:fnise:

Og klamydiadamen får som fortjent :icon_razz:

Jeg tror heller ikke at du trenger noen psykolog. Du er bare i den røffe tidlige fasen av en helbredelsesprosess, det er ingenting som tyder på at du ikke vil takle den på beste og greieste måte selv.

Han har vært grådig kjip, og det er selvfølgelig en gigantskuffelse. Men du kan se på det på en annen måte også. Denne perioden viser hva som egentlig bor i ham, hvordan han er når ting stormer og hans integritet settes på prøve. Han har strøket så til de grader. Og det kommer til å hjelpe deg med å komme over ham, han er rett og slett ikke allverdens å ha, for han er ikke pålitelig eller real.

Tenk hvor utrolig grusomt dette hadde vært om han viste seg å være det nydelige og solide mennesket som hjalp og støttet etter alle kunstens regler, men ikke var forelsket mer og ikke ville fortsette forholdet likevel, og ble sammen med en annen. DET hadde vært et tap, det! Han her legger du bak deg når støvet har lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for i morgen:

*Få meg postboks

*Ikke ringe eller kontakte ex

*Spørre etter kontrakt og evt leilihet igjennom min nye jobb (så jeg VET at jeg har 100%)

* Gjøre en god jobb på jobb

*Spise en ordentlig middag

:klem:

Og dette har jeg klart idag! :hoppe:

Sjefen på min nye jobb skal sjekke om muligheten for en leilighet til meg - postboks er fikset og jeg har meldt adresseendring til alle telefon, statoil, bokklubber etc... Noen få gjenstår - men det tar jeg med tiden :o)

Har også vært i matbutikken - selv om jeg gruet meg veldig i tilfelle jeg skulle møte de - men det gikk fint.

Kyllingwok med bare ferske grønnsaker ti... også har jeg begynt å strikke votter - de klassiske som jeg alltid strikker...(dersom du har noen fine oppskrifter på votter ballerina så må du skrike ut...).

Også har jeg ringt på en bil som er til salgs :o)

Mål for i morgen:

* Gjøre en god figur på jobb og jobbe bra

* forberede kurs som jeg skal holde fra 18-22

* Betale regninger og sjekke gamle kontoutskrifter for evt. mottakelse av penger fra ex for 50% av senga

* Ordne reiseregning fra seminar og foredrag holdt i forrige uke

Har selvsagt litt tunge stunder innimellom - men er samtidig så innmari pisst off. Vet de har personalmøte på sportsbutikken i dag og jeg er ikke informert (Bare via en kompis som også jobber der...) Så jeg har ikke dratt. Dersom ex vil være så j..... så greit for meg. Jeg orker ikke bruke energi på det. Sov faktisk ganske bra i natt også. Skal ta en sovepille i kveld og.

Burde dratt på strikkeklubb til ei venninne i kveld, men er litt slapp også. Kanskje det bare blir en dusj og Berlinerpoplene på TV her hos venninna i heller...

:)

:klem: fra meg som prøver å smile og PRØVER og reise meg.

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bra - sett deg små mål og vær fornøyd når du gjennomfører dem. God terapi det :)

Jeg sier som de andre her, at han eksen din skal du bare være glad for å bli kvitt, selv om det har vært vondt for deg. Makan til drittsekk! Tror du gjør lurt i å ikke ha kontakt med ham. Prøv å unngå ham, og fortell ham at du ikke ønsker kontakt, hvis han prøver å kontakte deg, er mitt råd. Du kommer bare til å bli skuffa hvis du begynner å tro at han bryr seg. Jeg synes han høres ut som en kald jævel som ikke bryr seg om noen andre. Prøv å ikke forvent noe som helst av ham, og hold deg unna. Da tror jeg du best kan komme deg ovenpå igjen.

Du virker som ei tøf jente - du kommer deg gjennom dette. Lykke til videre.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
(dersom du har noen fine oppskrifter på votter ballerina så må du skrike ut...)

Nå er jeg STOLT av deg!! :-D Så FLINK du har vært i dag!! :hoppe: Det var sååå godt å lese!!! :klemmer:

Jeg skal gå gjennom alle mønstrene mine med en gang og se!! Jeg har iallfall noen fine på andre ting til oss jenter ;) Bare rop ut!! :)

STOOOOOOR :klem::klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Aquila.

Dette går veien. Godt å høre at du setter deg mål og klarer å holde de.

Er stolt av deg, jeg også.

Stor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg STOLT av deg!! :-D Så FLINK du har vært i dag!! :hoppe: Det var sååå godt å lese!!! :klemmer:

STOOOOOOR :klem::klem1:

Signerer denne!

Du er så tøff og sterk at jeg finner ikke ord! Helt utrolig er du!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde absolutt sende historien din til Det Nye eller et annet blad - vi jenter trenger inspirasjon fra sånne som deg! Jeg mener du kommer med selve oppskriften på hvordan man skal klare seg etter et vanskelig brudd og alt det medfører, og selv om du står midt i det og kanskje ikke helt har sett enden av tunnellen så er jeg sikker på at du gjør alt rett. Vi her inne som følger historien din kan se det nemlig, at du kommer til å klare deg kjempebra!

En hverdagshelt er du, og det er etter min mening de største heltene som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for i morgen:

* Gjøre en god figur på jobb og jobbe bra

* forberede kurs som jeg skal holde fra 18-22

* Betale regninger og sjekke gamle kontoutskrifter for evt. mottakelse av penger fra ex for 50% av senga

* Ordne reiseregning fra seminar og foredrag holdt i forrige uke

:klem1:

Hei dere :vinke:!

Har så langt klart å ordne reiseregningene fra Sverige turen, og ordnet opp i endel ting på jobb... Fikk en liten nedtur nå når jeg snakket med hun som har med personal å gjøre... Det er ingen ledige leiligheter gjennom jobb før tidligst i november/desember og da er alternativet og få en 35kvm liten bule...

Sukk - mistet litt motet nå altså.

Får mao ikke plass til senga, og har intet annet sted å ha den. hun tipset meg dog om en leil jeg kunne leie som var stor - frem til i februar eller så - men den er ganske dy - og skal jeg gidde å flytte nå - for så å flytte på meg igjen om 2 måneder kanskje?

Sukk... Nei jeg aner ikke. Hadde så innmari håpet jeg skulle kunne få en 40-50kvm sak - med plass til senga mi iallefall...

Skal jeg bare selge han den da? :tristbla:

F....Argh... :sinna:

Kan jo alltids høre om det er noen venner som har plass til ei diger seng på et gjesterom - men de fleste har jo små leiligheter.

Åååååååååååå! idag er jeg tilbake på "bare flytte bort" - tanken.

:gråte:

Skal prøve å fokusere på jobb nå - få gjort de tingene unna i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

Naturlig at det går litt opp og ned. Spesielt når ting går deg litt i mot...

Får håpe du finner ut av ting... Skal jeg være helt ærlig tror jeg heller jeg hadde prøvd å selge senga på finn.no enn å la ex få kjøpe den. Men er vel kanskje litt vanskeligere å finne kjøpere der du bor... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være helt ærlig tror jeg heller jeg hadde prøvd å selge senga på finn.no enn å la ex få kjøpe den. Men er vel kanskje litt vanskeligere å finne kjøpere der du bor... :sjenert:

Enig! Eller, hvis du ikke kan selge den, jeg tror faktisk at jeg hadde GITT den bort på Finn.no, bare på pur F. Det er ikke riktig at du skal holde ham med koserede som han kan ha seg i! La han sove på gulvet noen netter og se hva det gjør med (im)potensen hans :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette har jeg klart ganske bra idag! :)

* Gjøre en god figur på jobb og jobbe bra - har gjort alt jeg måtte gjør iallefall

* forberede kurs som jeg skal holde fra 18-22 - klarte ikke å forberede så mye - men til tross for tårespreng og mange "hvordan er det med deg" kommentarer klarte jeg og holde et bra kurs... tror jeg :)

*Betale regninger og sjekke gamle kontoutskrifter for evt. mottakelse av penger fra ex for 50% av senga - DONE

* Ordne reiseregning fra seminar og foredrag holdt i forrige uke

- har ordnet den ene - men må fikse noen papirer for den andre saken før den kan fås ut av verden!

FIkk høre via venninner idag at ex har vært ganske tydelig overfor noen at han hadde noe nytt på gang - og jeg skjønner at hun snart blir å flytte inn der. Det gjør mongovondt - og jeg har hatt flere nesten sammenbrudd idag.

Legen min sendte en SMS idag og fortalte at ex hadde ringt han på mandag og vært bekymret for meg. Han hadde sagt til ex at jeg ikke var gal, men hadde fått litt mange slag - og videre bedt ex ligge litt lavt fremover. Videre skrev han i kveld at han ikke har sagt noe til ex om hva jeg har sagt, men han hadde fått servert den samme historien fra han - men med litt andre ord (selvsagt...). Itillegg sa han at ex og jeg hadde nok ulik oppfatning av hva 110% støtte betød.

Så jeg har fått tilbud om å snakke med legen igjen fredag, og jeg tror jeg skal takke ja til det.

Hater ex så forferdelig. Men er stolt over at jeg klarte å holde kurs, til tross for tårespreng. Har også spist fisk til middag idag. :)

Mål for i morgen:

* Gjøre det bra og fokusere på min første dag i 100% stilling

* Trene

* Bestille meg tights fra Hm eller La Redoute

* Få skrevet liste over alle ting som ennå er igjen i leiligheten

* Kontakte en tidligere arbeidsgiver om lagring av seng

* Planlegge ferdig helgas fest med venninne M

* Finne ut noe å gjøre på fredag

Phu!

Har ikke grått i dag - til tross for hvor nært jeg har vært!

It´s times like these I learn to live again....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Legen din virker kjempeålreit, synes du skal ta imot tilbudet å prate med han. Virker som han er opptatt av at det skal gå bra med deg.

Hvis Ex skal flytte inn med ny dame, så får du bare tenke på alt du er kvitt. Nå er det hun som skal få slite med han.

Vet det er vanskelig å se det nå, men å bli kvitt han er noe av det beste som har skjedd deg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere... :vinke::tristbla:

Dette gikk ikke så bra... Fikk en fullstendig breakdown i morges når jeg våknet og klarte ikke gå på jobb idag. Har grått masse, ringt pappa og akkurat nå har jeg ringt en gammel venninne som flyttet herifra for 1 år siden grunnet et brudd- men som nå er tilbake... Og hun har det kjipt ennå - og føler at hun ikke har noen her oppe.

Ble plutselig litt sterk igjen da, og inviterte henne på fest på lørdag og sa ja til å spise middag med henne i morgen. JEG SKAL klare å gå på jobb i morgen, men jeg tror at denne dagen måtte jeg bare ta. Den måtte vel komme.

Jeg har ikke fått gjort NOE av det undernevnte:

Mål for i morgen:

* Gjøre det bra og fokusere på min første dag i 100% stilling

* Trene

* Bestille meg tights fra Hm eller La Redoute

* Få skrevet liste over alle ting som ennå er igjen i leiligheten

* Kontakte en tidligere arbeidsgiver om lagring av seng

* Planlegge ferdig helgas fest med venninne M

* Finne ut noe å gjøre på fredag

Skal prøve å få bestilt en tights i det minste - samt planlegge festen til helga. Var litt bra og snakke med venninnen som har flyttet opp nå - for det hun sier er jo egentlig at selv etter 1 år borte herifra - så kom bare alt like sterkt tilbake når hun kom opp hit igjen forrige uke. Så å flykte er ingengod løsning mente hun.

Tror jeg overfører målene for i dag til i morgen. Trening er det nok ingen sjanse for. Spiser for lite til å klare det.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...