LaraCroft Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Har fått i råd av evt ny arbeidsgiver å skrive en åpen søknad. Er det noen som kan gi meg noen supre tips, slik at den kan bli liggende øverst i "bunken"... Takker og bukker på forhånd
Knøttet Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Gjør noe kreativt, noe som skiller deg ut fra alle de andre. F.eks skriv på et spesielt papir, rull sammen søknaden istedetfor å legge den i en konvolutt, lag noe som har med firmaet å gjøre - f.eks om det er til coca cola lag en søknad og putt den i en colaflaske, lag søknaden som et puslespill som arbeidsgiver må sette sammen (kanskje mest til irritasjon?) Hovedtingen er iallfall at du må gjøre noe som skiller deg ut! :-D Lykke til!!!
LaraCroft Skrevet 11. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2007 Takker og :bukke: , dette var morsomme og krestive innslag...
Gjest Maxagaze Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Gjør noe kreativt, noe som skiller deg ut fra alle de andre. F.eks skriv på et spesielt papir, rull sammen søknaden istedetfor å legge den i en konvolutt, lag noe som har med firmaet å gjøre - f.eks om det er til coca cola lag en søknad og putt den i en colaflaske, lag søknaden som et puslespill som arbeidsgiver må sette sammen (kanskje mest til irritasjon?) Hovedtingen er iallfall at du må gjøre noe som skiller deg ut! :-D Lykke til!!! ← Har det ikke lett for å bli oppfattet som useriøst hvis man drar det for langt ? Det er viktig å bli husket, dog.. Jeg hadde brent en CD med søknaden på, og lagd den slik at selve dokumentet dukket opp ved hjelp av autoplay muligheten.. Gjerne en 8cm cdr, disse små miniplatene..
Lofotdorsken Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Sidan du allereie har ein kontaktperson å stile søknaden til, ville eg spart litt på konfettien og glansbilda og heller skrive ein UTRULIG god søknad, formelt sett. Det du kanskje kunne gjort var å finne ei kreativ overskrift, som gjer at din kontaktperson vert nysgjerrig og leser gjennom HEILE. Dersom det var så at du skulle sende open søknad til eit firma du ikkje hadde snakka med tidlegare OG det er snakk om eit ekstremt kreativt miljø (Reklame, design osv) kunne du nok brukt puslesepeltaktikken for å oppnå "kom og sjå på dette, folkens" i kontorlandskapet!! Lukke til!!
Gjest baby-E Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 Gjør noe kreativt, noe som skiller deg ut fra alle de andre. F.eks skriv på et spesielt papir, rull sammen søknaden istedetfor å legge den i en konvolutt, lag noe som har med firmaet å gjøre - f.eks om det er til coca cola lag en søknad og putt den i en colaflaske, lag søknaden som et puslespill som arbeidsgiver må sette sammen (kanskje mest til irritasjon?) Hovedtingen er iallfall at du må gjøre noe som skiller deg ut! :-D Lykke til!!! ← For et par mnd siden var jeg på søknadskurs på sklen, og fikk beskjed om at slike ting du nevner her ofte oppfattes som useriøst, og at den personen må gjøre noe spesielt for å bli oppdaget i bunken, og at søkeren ikke trodde at det som stod i søknaden var nok til å bli oppdaget. Vi ble anbefalt å skrive på hvit papir. Oversiktlig, formelt og ikke noe tull.
Knøttet Skrevet 12. april 2007 #7 Skrevet 12. april 2007 For et par mnd siden var jeg på søknadskurs på sklen, og fikk beskjed om at slike ting du nevner her ofte oppfattes som useriøst, og at den personen må gjøre noe spesielt for å bli oppdaget i bunken, og at søkeren ikke trodde at det som stod i søknaden var nok til å bli oppdaget. Vi ble anbefalt å skrive på hvit papir. Oversiktlig, formelt og ikke noe tull. ← Jeg har også vært på jobbsøkekurs, og der sa de det motsatte ... Så, det er nok som med det meste andre- det er individuelt hva man liker og ikke liker.
LaraCroft Skrevet 12. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. april 2007 Ja, det er mange måter og gjøre slike ting på. Men det jeg tenkte, var å ha en helt "plain" søknad , en riktig formell en, men det er det innholdsmessige jeg trenger tips til. Har skrevet søknader tidligere, men de har da vært i forhold til et spesifikt arbeid. Som sagt skal dette være en mer åpen og generell søknad. Men tips som har kommet takker jeg for
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå