Gå til innhold

Bixit bar


aline

Anbefalte innlegg

Hei

jeg synes havrekjeksen der er så god og kunne godt tenke meg å prøve de multibarene de har startet med nå, med blåbær eller hva det er?

Men er det mye sukker og fett i dem?

Er det en multibar jeg kan spise som mellommåltid eller er det kjeks som passer best til helgekos, så lenge jeg prøver å spare kjeks og annet "snop" til helgene og spise sunt resten av uka.

regner vel dessverre med at de inneholder såpass mye sukker at det er mer som kjeks, men det er jo lov å spørre og håpe..

savner noe som smaker annet en papp, som jeg kan ha i veska og putte i meg mellom jobb og trening f.eks. de gangene jeg ikke rekker hjemmom for å spise skikkelig mat.

det er greit å få i seg noe før kvelden, uten at det er sjokolade eller fast food.

noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Huldali

Jeg prøvde å finne ut på nett hvor mange kcal og næringshold de har, men fant det ikke.

De er sunnere enn vanlig kjeks, innholder mer fullkorn og mindre sukker. Også bruker de ikke noe form for transfett (leste det på hjemmesiden). De uten blåbær innholder færre kcal enn de med.

Vet ikke helt hvor mye man kan spise av de sånn til hverdags, men de er virkelig gode! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk.

prøvde å finne info på nett jeg og, men fant ikke.

tror jaggu jeg skal kjøpe, så får jeg lese på pakken når jeg kjøper den om den er kun helgekos eller kan spises litt ellers og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil det si at det er mye sukker i det? eller kcal?

det er altså ikke noe særlig å bruke som ett lite mellommåltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det er mye kalorier i det, siden det inneholder en del sukker.

Både sukker og korn er stappa med karbohydrater. Det gir energi, men om du får i deg mer av dem på en dag, enn du forbrenner, legger du på deg.

Sukker er også teit, siden det gjør at du blir sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror faktisk det er sunnere med de "Småsulten" pakkene med rosiner og nøtter som du får kjøpt (eller du kan lage dine egne), enn med disse kjeksene. Men om alternativet er ingenting, så er ikke det bra heller. Det ER viktig å få i seg mat jevnlig, spesielt kvinner er sensitive for svingninger i blodsukkeret, så går det for langt mellom måltidene blir man i alle fall sliten. Jeg prøver å planlegge litt de dagene jeg ser at jeg ikke kommer hjem til middag i normal tid. Har med frukt eller yoghurt, og har dessuten "nødrasjon" på kontoret av div rett-i-koppen og sånn om jeg uventet skulle måtte jobbe ekstra eller noe sånn. Har også liggende litt tørkte kjøtt og tørrfisk, det er veldig sunnt, men holder ikke alene for å unngå blodsukker-dippen, siden det er bare proteiner (og fett i kjøttet da). Litt karbohydrater må man ha, men det gjelder å få den riktige sorten. Vet ikke om du ble så mye klokere, jeg synes også det er litt vanskelig å finne praktisk og sunne mellommåltider uten holdbarhetsdato og kjølebehov. Men jeg har funnet ut på meg selv at hva som helst (selv søte kjeks eller sjokolade) er bedre enn ingenting når det blir for lenge mellom måltidene. Det må bare spises FØR man blir skrubbsulten, da er det uansett for seint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaploink

Næringsinnhald/100g 1900kJ (440 kcal)

Protein 7,5 g

Karbohydrat 57 g

korav sukker 18g

Feitt 21 g

korav metta feittsyrer 9 g

Natrium 0,5 g

Kostfiber 10 g

Dette er for blåbærvarianten. Ein slik posjonspakning er på 30 gram. Tykjer dei er omlag like søte som anna kjeks, men da dei er såpass grove klarar iallfall ikkje eg å hive innpå mange i slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næringsinnhald/100g 1900kJ (440 kcal)

Protein 7,5 g

Karbohydrat 57 g

korav sukker 18g

Feitt 21 g

korav metta feittsyrer 9 g

Natrium 0,5 g

Kostfiber 10 g

Dette er for blåbærvarianten. Ein slik posjonspakning er på 30 gram. Tykjer dei er omlag like søte som anna kjeks, men da dei er såpass grove klarar iallfall ikkje eg å hive innpå mange i slengen.

Synes nesten det er godt gjort å klare å stappe 440 kcal inn i noe kjeksgreier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igjen takk.

hadde vel ikke regna med at de var spesiellt ideelle til mellommåtider, men det er lov å håpe.. :ler:

spiser ikke kjeks, godteri og slikt i ukedagene, passer på å spise stort sett hver tredje time (er flink til å ha med matpakke både til lunsj og en halv skive her og der som mellommåltider, i tillegg til salat til lunsj-skiva), spiser grønt og bra og har kun dette med mellommåltider de gangene jeg må rett videre fra jobb til litt utpå kvelden som ett lite aber.

klart det beste er å smøre med sunne, grove skiver med sunt pålegg, og det er det jeg har gjort hittil, men blir liksom litt lei og trenger litt variasjon iblant.

at det er mye korn er ett pluss, jeg trener greit i løpet av uka, så den er grei.

har vel ca en til to kg jeg har planer om å gå ned i løpet av våren, så ikke noe slanking på gang heller, bare å være flink til å fortsette å spise sunt og holde meg i aktivitet.

har vel heller for vane å spise for lite en for mye, så det er det jeg prøver å endre på ved å finne noe jeg kan ha i veska og spise når jeg risikerer å gå for lenge uten mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men: Synes å huske at de er gunstigere enn bixit-kjeksene. Og synes også å huske at baren uten blåbær er noe bedre mht. karbo enn baren med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer nok til å kjøpe dem for å prøve ihvertfall, så finner jeg vel ut om det føles som greit mellommåltid som en variasjon til brødskive eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den smaker ihvertfall veldig godt! ;) Og ganske søtt...

Når det gjelder Småsulten, så er det mer sukker i fruktvarianten enn i bærvarianten. Dvs - fruktblandingen består av 65% sukker, i følge pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Huldali

Nøtter inneholder jo en god del kcal fordi om det er sunt.

Men hvis en bar inneholder 30 kcal vil det si at en bar inneholder 132 kcal. Det er jo ikke så mye, så hvis man koser seg med det i helgene kan man jo spise noen slike kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...