Gå til innhold

Kobberspiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor ofte skal man gå til kontroll, når man har fått satt inn kobberspiral?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener å huske at jeg var til kontroll noen uker etter at den ble satt inn for første gang, for å se at den satt som den skulle.

Deretter bare kontroll pga celleprøve, etter ca 2 år. Og så skal den jo skiftes etter ca 5 år.

Skrevet
Jeg mener å huske at jeg var til kontroll noen uker etter at den ble satt inn for første gang, for å se at den satt som den skulle.

Er dette noe alle skal gjøre? Ble litt usikker, for min lege sa at jeg bare trengte å komme tilbake på kontroll dersom det ikke sluttet å gjøre vondt etter noen få dager. Hvis ikke kunne jeg vente til det var tid for vanlig kontroll igjen.

Skrevet
Er dette noe alle skal gjøre? Ble litt usikker, for min lege sa at jeg bare trengte å komme tilbake på kontroll dersom det ikke sluttet å gjøre vondt etter noen få dager. Hvis ikke kunne jeg vente til det var tid for vanlig kontroll igjen.

Jeg var ikke til kontroll, men jeg var innom legen en månedes tid etterpå for å klippe trådene kortere.

Du kan like gjerne lære å kjenne etter trådene selv, så har du kontroll på at de ikke forsvinner opp.

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Jeg fikk satt inn spiral i dag, og fikk da beskjed om at "om alt føltes greit, så var det greit". -og om det var noe jeg lurte på eller følte var galt skulle jeg ta kontakt. Utover det trengte jeg ikke komme tilbake før det var gått 2 år, men da for å ta celleprøve. Så lenge jeg ikke syntes det var noe problem kunne jeg bare "glemme" en i 5 år. Høres veldig greit ut :)

Forresten...ikke for å kapre tråden her, men hvor lenge hadde dere vondt etter dere fikk satt den inn? :sjenert:

Endret av FallOutGirl
Skrevet
Forresten...ikke for å kapre tråden her, men hvor lenge hadde dere vondt etter dere fikk satt den inn? :sjenert:

Samme beskjed som jeg fikk da.

Jeg hadde veldig vondt de to første dagene, også hadde jeg litt mindre vondt i ca en uke etterpå.

Skrevet

Hvor lenge blødde dere etter å ha få satt inn spiralen? Jeg satt den inn torsdag i forrige uke, og blør enda... Ikke så mye, men jeg syns ikke det minker heller, det er bare opp og ned hele tiden..iblant ikkenoe, og plutselig trenger jeg tampong.. Er ikke som vanlig mensblødning heller, så det er ikke det... Litt lei nå...

Skrevet (endret)

Det er veldig forskjellig hvor mye man blør etter å ha satt den inn. Jeg blødde bare såvidt den første dagen, men har til gjengjeld mensen i ca. 10 dager og blør også inniemllom hver menstruasjon...Vondt gjør det også så nå skal jeg til legen for å få fjernet den.

Endret av Tari
Skrevet

Var noen uker etter spiralen ble satt inn på kontroll.

Blødde noen dager etter å ha satt den inn.

Har mensen hver 4uker,og blør Mye. Men det er vel verdt det,ingen andre bivirkninger.

Er Superfornøyd med spiralen :danse:

Slet i 12 år med å finne et prevensjonmiddel,prøvd x antall sorter p piller,p plaster,mini pille,p ring etc.

Nå har jeg funnet noe for meg-ENDELIG:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...