Twigi Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Nei, ihvertfall ikke om de inneholder mye smør, sukker og helmelk, og du tar på syltetøy, rømme og melis - og deretter spiser 5 hele vaffelplater alene. Sorry skulle ønske de var sunne!
Gjest DyneTryne Skrevet 10. april 2007 #5 Skrevet 10. april 2007 Du lager de jo fra bunnen, så det er vel lettest å se selv ;D Mine er IKKE sunne for jeg bruker mye mer smør og sukker enn i oppskriften, men de smaker mye bedre da. Husk å bruk kardemomme i forresten - mye av det!
Gjest Deception Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 Jeg lager sunne vafler; fire egg, ekstra lett melk (grønn kartong), fruktose i begrenset mengde, og en blanding av siktet og sammalt speltmel (ca 50/50 av hver), samt bakepulver og enten kardemomme eller vaniljesukker. Smør, rømme osv trengs ikke i røren, men jeg klarer ikke å holde meg unna brunosten....
Gjest Cleopatra Skrevet 10. april 2007 #7 Skrevet 10. april 2007 Bruk kun samalt hvete (fin og grov), litt havregryn, litt sukker (evnt. fruktose), bakepulver, vaniljesukker, kardemomme, egg og lettmelk. Smør trengs ikke i røra, det holder at du sprayer jernet. Smaker faktisk kjempegodt Jeg lager også pannekakene slik.
happyhappy Skrevet 10. april 2007 #8 Skrevet 10. april 2007 Skulle også ønske vafler var sunne!!! Men den vaffel-oppskriften din, Deception, var ikke sååå gæli altså!! skal prøve den ut neste gang Men prøv dette da vel? masse proteiner i også Lapper (men kan også brukes i vaffeljern) En boks mager kesam 2 egg 2 ss sukker (eller 1 ss natren sukker (pulveraktig) 2 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 1 dl hvetemel pisk alt sammen og la det stå 15 min, og sett igang å steke i panna eller i vaffleljernet! Ta mager kesam på istetet for rømme, og litt lett syltetøy på. Mmmmm... kos deg!
Gjest Tweek Skrevet 10. april 2007 #9 Skrevet 10. april 2007 Jeg har ingen oppskrift. Jeg bare hiver oppi noe, og de smaker alltid godt Men jeg har i egg, sukker, ekstra lettmelk, vaniljesukker, bakepulver, hvetemel og smør. Og har av og til på syltetøy Men jeg klarer ikke se sånne ting selv, og det er sunt eller ikke. For det er så masse "utveier" og alt kan bli usunt osv. Men egentlig bryr jeg meg ikke for jeg kommer aldri til å slutte spise vafler uansett. Dessuten så spiser jeg jo ikke så ofte.
Gjest Fjellsippa Skrevet 10. april 2007 #10 Skrevet 10. april 2007 Alt er sunt i passe mengder. Det at man koser seg og nyter god mat tror jeg er viktigere og mer positivt for helsa, enn at man er livrett for å få i seg usunn mat og derfor aldri unner seg noe. Så kos deg med vaflene Tweek Det er sunt.
Gjest Tweek Skrevet 10. april 2007 #11 Skrevet 10. april 2007 Weeeee :-D Selv om jeg ikke spiser det så ofte så lager jeg meg en stor bolle med røre og spiser opp alt selv MMMMMMMM
gladidag Skrevet 11. april 2007 #12 Skrevet 11. april 2007 Fibra fullkornsvafler..litt sunnere ihvertfall. Det nye melet fibra er kjempebra...er grovt men oppfører seg som fint... altså..bra å bruke til jevninger, boller, pannekaker, vafler og sånne ting du normalt vil bruke fint mel til. Dessuten er fibra blåbær musli kjempegod=)
momo Skrevet 11. april 2007 #13 Skrevet 11. april 2007 Jeg lager vaffler av glutenfritt mel, banan, melk og litt vitago smør og havregryn. På de bruker jeg bær eller 100% syltetøyet som er uten sukker. Så det blir ihvertfall sunnere vaffler.
Gjest Fjellsippa Skrevet 11. april 2007 #15 Skrevet 11. april 2007 Weeeee :-D Selv om jeg ikke spiser det så ofte så lager jeg meg en stor bolle med røre og spiser opp alt selv MMMMMMMM ← Nei, Tweeeek. Du må steke vaflene. Du må ikke bare spise røra. Du får vondt i magen.
happyhappy Skrevet 11. april 2007 #16 Skrevet 11. april 2007 Guriland!!! du spiser vel ikke bare røra??? heheheh
happyhappy Skrevet 11. april 2007 #18 Skrevet 11. april 2007 Den likte jeg! hehe Innimellom er ALT okei
Gjest Tweek Skrevet 12. april 2007 #19 Skrevet 12. april 2007 Jeg steker jo vaflene da! Men jeg lager vafler en stooor bolle med røre og steker opp alt og spiser alt selv, weeee :-D Jeg hater å spise deig og røre. Utenom eggedosis
happyhappy Skrevet 12. april 2007 #20 Skrevet 12. april 2007 Eggedosis!!! Fader som du driver og gir vann i munnen a....hehe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå