TheHairyToothfairy Skrevet 27. oktober 2006 #741 Skrevet 27. oktober 2006 noen ganger er det mange hundre mil mellom oss fordi jeg har en jobb som holder meg vekk fra vårt hjem og en eneste tanke hjelper meg gjennom de hardeste situasjoner for hver eneste time bringer meg nærmere til jeg ser deg igjen vær så snill og forstå at du er alt jeg ønsker uten deg så kunne jeg aldri kommet noen veg jeg ville være lik et fortapt barn i mørket det eneste jeg frykter her i verden er å miste deg det er vanskelig å se lys i dagene her jeg er nå midt blant fortvilelse, nød og elendighet og hver dag mens jeg bærer på mitt våpen føles som en kvalmende annen manns evighet vær så snill og forstå meg hvorfor jeg er her slik du og jeg deler det gode vil jeg unne fler dine ord og brev gjør at jeg fungerer og det eneste jeg frykter er å ikke høre fra deg mer om to måneder kommer jeg hjem til norge hjem til rødmalte hus, bjørkeris, fjell og fjord en del av meg vil alikevel bli igjen her for alt det vonde jeg ser det setter sine spor vær så snill og forstå at ikke alt kan sies jeg kommer ikke til å greie å fortelle om alt jeg idag ser vær så snill og ikke gi meg opp selv om jeg er vanskelig for det eneste jeg er livredd er at du en dag ikke elsker meg mer 1
TheHairyToothfairy Skrevet 9. november 2006 #742 Skrevet 9. november 2006 (endret) Hey, kjære du, jeg hører du venter på han han der fyren du har falt for, han fra Nordland Jeg har akkurat forlatt Alnabru og legger girene ned dekkene summer mot asfalten og jeg fyker av sted Jeg hører det er kolonnekjøring på Hakueli men de kan glemme at jeg venter, for det driter jeg i Da får jeg heller lade opp med varme klær og thermafrost for du kan være sikker på at denne trailersjåføren skal hjem til oss Du vet at han du elsker er en rastløs mann og det nytter ikke forvente at noen vanlig jobb passer ham Det er veien som roper når han får det derre blikket sitt og han får ikke ro i kroppen før han er i trafikk Og alle har nok fortalt ham at det aldri kan gå det finnes ingen kvinne her i verden som kan forstå Hva dieselrøyk og eksosbremser gjør med en mann når han sitter der med 50 tonn styrt av sin egen hand Hey, kjære du, du er en engel som venter jeg visste med en gang at du ikke var som andre jenter Jeg ringer deg midt på natten fra en truckstop og du elsker den jeg er, du tvinger meg ikke til å holde opp Jeg må i alle fall få kjørt ifra meg mens jeg enda kan både du og jeg vet at en dag er jeg en gammel mann Men idag stomer skoene på clutch, brems og gass og jeg dundrer på E16 hjem mot deg med overlast Hey, kjære du, kan du hente meg ute på Liamyrene jeg er trøtt som et uvær, losset ferdig isted Alt jeg vil nå er å komme hjem til deg og ligge i dine armer til neste gang jeg er på veg Endret 9. november 2006 av MoskvaMorten
TheHairyToothfairy Skrevet 23. desember 2006 #743 Skrevet 23. desember 2006 Hver eneste helg skjer det igjen jeg føler at hjertet ditt blir kaldt som regn Og så sniker du deg ut igjen jeg hører døren gli i dypeste hemlighet Så kjører du ned til by'n jeg tror nok du har truffet en ny'n Hvorfor gir du fremdeles hjertet mitt tyn gudene må vite Gudene må vite hvorfor det er sånn at å elske deg kjører meg til bånn Du kunne ikke såret meg mer om du slo med knyttet hånd det er slik dagene går Gudene må være de eneste som ser hvorfor du ikke elsker meg mer Jeg antar at det er slik livet er bare gudene vet Det blir sagt at ord er fattig trøst men fremdeles stikker dine dypt i mitt bryst De sender meg til å gråte av all røst og smerten bare gror Jeg vet ikke lengre hva som er rett og galt men vi to er intet, det er kort fortalt Så hvorfor kommer du til meg tross alt gudene må vite hva som skjer Gudene må vite hvorfor det er sånn at å elske deg kjører meg til bånn Du kunne ikke såret meg mer om du slo med knyttet hånd det er slik dagene går Gudene er de eneste som ser hvordan kjærlighet har spilt meg svarteper Jeg vet ikke lengre om jeg orker mer men kanskje gudene vet Jeg vet at her kan jeg ikke bli det er ikke mer igjen å si Og sa jeg det, så ville resultatet utebli gudene vet det bedre enn meg Følelsene jeg har gitt deg er verdiløse nå det er bare for meg å gå Det er bare så utrolig vanskelig å forstå at det kan ende slik Gudene må vite hvorfor det er sånn at å elske deg kjører meg til bånn Du kunne ikke såret meg mer om du slo med knyttet hånd det er i alle fall nå jeg går
TheHairyToothfairy Skrevet 18. oktober 2007 #744 Skrevet 18. oktober 2007 det burde vært en by noenplass som var oppkalt etter følelsene mine, i grunn jeg kunne vært borgermesteren der og ønske alle velkommen til Sorgenlund det trengte ikke være på noe kart eller sånt slik at de andre kunne si at plassen er bare fantasi men om du gjør nok gale vegvalg så ville det være vanskelig å unngå kjøre forbi hvorfor gjør jeg alt det dumme jeg gjør er jeg født akkurat slik, er jeg gal og skjør jeg skyter ut lysene, og banner fordi det ble natt jeg elsket deg, men ødela totalt vet akkurat hva jeg skal si til deg men jeg sier det ikke, selv når du går din veg jeg hater den idioten jeg har endt opp som det er faen meg ikke lett å være så dum det burde være en bro noenplass oppkalt etter meg, og som var bare min jeg kunne komme til åpningen med en femliter-kanne med bensin skulle gått til den andre siden og der ville jeg tent på så kunne jeg atter en gang tenkt "hvordan kommer jeg tilbake hjem nå?" det burde vært et sirkustelt hvor de hadde sånne som meg utstilt til skrekk jeg kunne vært stjernen i showet med et bronseskilt med mitt navnetrekk i et rom med en stor, rød knapp hvor det stod, "fare, ikke rør!" to ganger om dagen ville jeg slå den inn slik at folk kunne sette penger på om jeg dør
SilkeSatan Skrevet 19. oktober 2007 #745 Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Tiden Der er du. Ligger der alene. Du vet ikke at jeg er der, hos deg. Det er så mye jeg vil si. Hvor mye du betyr for meg, hvor glad jeg er i deg. Jeg fikk aldri tid til dette. Jeg ville så gjerne gi deg en sjangse til, jeg ville tilgi deg, jeg ville forstå ditt virkelig jeg. jeg ville ha muligheten til å lære å kjenne deg. Men hvor ble tiden av`? Jeg var for sein. Hadde aldri tid nok, Og jeg angrer.. Alene i lyset Når jeg ligger i mørket, ser jeg deg. Når jeg snakker til mørket, snakker jeg til deg. Når jeg tenker i mørket, kan du lese mine tanker. Når jeg ligger i lyset, er du ikke der. Når jeg snakker i lyset, hører du meg ikke. Når jeg tenker i lyset, bryr du deg ikke. Edit: Fjernet bare det ene diktet. Endret 20. oktober 2007 av SilkeSatan
TheHairyToothfairy Skrevet 21. oktober 2007 #746 Skrevet 21. oktober 2007 (endret) . Endret 22. mai 2012 av WildThing
TheHairyToothfairy Skrevet 1. april 2008 #747 Skrevet 1. april 2008 (endret) . Endret 22. mai 2012 av WildThing
TheHairyToothfairy Skrevet 1. april 2008 #748 Skrevet 1. april 2008 solen går ned en plass bak meg tanker om deg plager meg og desperasjonen biter seg fast hendene mine er på rattet og jeg er på veg men hjertet mitt er igjen hos deg på den andre siden av 30 mil med last jeg gidder ikke kaste bort tiden min med å ringe til telefonen din bare ord er ikke nok for å si det jeg vil si om hengeren bak holder seg på hjulene vil hun høre meg dundre over fjellene mens jeg river asfalt før natten er forbi du er ingen tilfeldig forbigående kjærlighet du er den eneste jeg kan love en evighet 30 mil bare for å se deg nå jeg ville gått de milene om du ville det sånn jeg ville sveivet rundt stemplene for egen hånd og gjort det en gang til om jeg må
TheHairyToothfairy Skrevet 2. april 2008 #749 Skrevet 2. april 2008 det er en glorie rundt månen så jeg antar at det ikke er dens skyld jeg visste hva kjærlighet kunne gi men gjorde det motsatte allikevel så i kveld lot jeg deg gå forlatt her til meg selv blir tårene prisen jeg betaler nå for glorien rundt månen det er et spøkelse som hjemsøker byen du kan spørre hvem som helst, de vil si at han drar rundt på sine lenker uten noen trolldom som setter ham fri og han ligner forbløffende på meg og spør du hvorfor han går igjen svarer han at han leter etter deg inntil da er jeg et spøkelse som hjemsøker byen det er ingen beskyttelse mot stormen kun torden og regn for kjærlighet gir ingen varme om man er ensom om den uansett hva og hvem du er uansett om du er elsker eller venn uansett om du hviler eller går igjen så er det en glorie rundt månen
Alice Ayres Skrevet 2. april 2008 #750 Skrevet 2. april 2008 Runde oster gjør meg svimle Ruller og ruller Fortere og fortere En rød trekant: Stopp! Sannheten blir borte Renner ut i sand Hviskende stemmer Vinden øker i styrke Hav og himmel, sort måne Kattene kommer hjem
milla-mor Skrevet 7. april 2008 #751 Skrevet 7. april 2008 I woke up one day and found myself playing on devil`s playground Too hot for me to handle Yet way too thrilling to leave Me and you and no one else around I woke up one day and knew that she was playing here too Enjoying your rides And your swing took her high I understood i was loosing you I didn`t wake up anymore my eyes all red and sore How long had she been there Hiding in the shadows And loving the man i adore I slept through the rain`s soothing sound we`ll meet in my dreams, so i found myself staying in bed And once again I am playing on devil`s playground
Gjest irreversible Skrevet 7. april 2008 #752 Skrevet 7. april 2008 når jeg er trøtt og alene tenker jeg på deg og en tanke slår meg at du av alle bruker meg som en lasso til å fange inn det som du vil ha bak min rygg og jeg står rakrygget og stolt uten å vite hva faen det er som hender bak der og du av alle kysser meg kler av meg likevel er det ikke meg du ser en pikk som tenker og du for faen meg senker enda de ikke finnes men jeg vet
Gjest irreversible Skrevet 7. april 2008 #753 Skrevet 7. april 2008 noen ganger da jeg elska deg høyt drømte jeg om å putte deg i lommen min og ha deg der, som min lykkemynt inntil du kasta meg på trynet ut av hjerterommet ditt
milla-mor Skrevet 7. april 2008 #755 Skrevet 7. april 2008 Hun var så ung og uskyldig Hun fortjente ikke en så røff start på det voksne liv Hun fortjente ikke latterliggjøringen Hun fortjente ikke slagene Hun fortjente ikke alle løgnene Hun fortjente ikke alle tårene hun måtte tørke alene Hun fortjente ikke sorgen han påførte Jeg ser på henne og sier det "Du fortjente det ikke" Hun ser tilbake fra speilbildet "Det gjorde ikke du heller"
milla-mor Skrevet 7. april 2008 #756 Skrevet 7. april 2008 Hver en kvist du knekker på stien, hvert et tørket blad som knaser under skoen din... Det er lyden av hjertet mitt som knuser. Og av bena dine som knekker. Hver en dråpe som treffer hodet ditt, hver gang det regner... Det er tårene mine. Og det er syre. Hver gang det lyner på himmelen, torden som braker... Det er sinnet mitt. Og det forteller deg at jeg ikke har glemt. Hver gang du lukker øynene dine, pusten din når du sover... Du ser meg, og du hvisker mitt navn. Og aldri hennes. Og når du elsker med henne, når neglene hennes graver seg inn i ryggen din... Neglene mine ville ha gravd dypere. Og de ville oppdaget at du mangler ryggrad. Din feige dritt. (La dette på snikk-snakk, men det føler seg sikkert mye mer hjemme her. Guri, så mange bitre dikt jeg rabler ned om dagen... God terapi, da )
TheHairyToothfairy Skrevet 21. januar 2009 #757 Skrevet 21. januar 2009 Om alle mil jeg har kjørt var verd en krone ville jeg parkert lastebilen for alltid og latt nøkkelen stå i Jeg hadde kjøpt oss et lite hus langt fra veien og du og jeg hadde endelig vært fri Jeg har et liv mens jeg er på veien og et hjemme hos deg og det føles som et liv for mye når jeg har dratt Men jeg må ha et for å kunne leve og et for å ha noe å leve for så, jeg får holde ut disse kilometerne til det endelig er natt Det har regnet siden trondheim og jeg håper det ikke fryser til disse gamle bilene er lunefulle og jeg er allerede trøtt Snart er det på tide å stoppe for hviletid, da skal jeg ringe deg for jeg lengter etter stemmen din og å høre når du ler søtt Jeg har et liv mens jeg er på veien og et hjemme hos deg og det føles som et liv for mye når jeg har dratt Men jeg må ha et for å kunne leve og et for å ha noe å leve for så, jeg får holde ut disse kilometerne til det endelig er natt Og jeg vet at den endeløse vegen jeg er på nå en dag vil ta slutt når den endelig gjør, så slipper jeg ikke tak på deg noensinne igjen Men inntil da kjører jeg kilometer og mil hver eneste natt
TheHairyToothfairy Skrevet 29. januar 2009 #758 Skrevet 29. januar 2009 Med en skjelvende hand prøver jeg så godt jeg kan Å skrive ned grunnen til at jeg ikke kan bli Jeg håper at hun kan forstå hvordan jeg så feigt bare kan gå For en modig mann ville aldri gå sin vei Jeg vet at de tingene jeg skulle sagt mister jeg sjansen til i natt Mens jeg snur meg rundt og lukker døren Og når morgensolen skinner vet jeg at vi begge sitter hver for oss og griner For alt vi to har delt og aldri får igjen Jeg vil ikke se meg bli borte i øynene hennes nå og jeg orker ikke se henne se meg få henne til å gråte og gå Jeg vet ikke noen rett måte å gjøre henne galt så ganske kort fortalt Jeg er for feig til å hjelpe henne forstå Det gjør vondt å vite at dette vil gjøre henne vondt forsøker si til meg selv at det er for dumt Men jeg har overbevist meg selv om at hun får det bedre slik Når hun våkner og ser at jeg dro i natt og leser brevet jeg har etterlatt Hvor jeg forklarer meg ord for ord, med blekk og med svik Jeg vil ikke se meg bli borte i øynene hennes nå og jeg orker ikke se henne se meg få henne til å gråte og gå Jeg vet ikke noen rett måte å gjøre henne galt så ganske kort fortalt Jeg er for feig til å hjelpe henne forstå
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #759 Skrevet 14. juli 2017 Fra utsiden Ser du meg Ikke. Et blikk Og du vet Det du ser. Ikke mer. Og du makter ikke spørre. De vanskelige spørsmålene Du ikke vil vite svaret på. Og jeg vet At du vet At det skurrer. Under overflaten min Er det ikke bare ro. Det er ikke søte smil Mil på mil i årevis. Jeg ferdes i et evig jordskjelv Av følelser såret for en siste gang. Anonymkode: 04e3c...285
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2017 #760 Skrevet 14. juli 2017 Marihøner er noen forunderlige dyr, plutselig er de der på blomsten. På hånden din. Marihøner gjør alle glad, "Se! En marihøne! Å, nå er det lenge siden sist jeg så en." Du håper den blir værende så lenge som mulig. Men plutselig flyr den avsted og det er ingenting du kan gjøre med det. Før du ser den igjen. Helt plutselig. Uventet. Gledelig. Anonymkode: c3973...50f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå