Gå til innhold

Brystpumpe og pumpemjølk


Gjest ¤Ronja¤

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Ronja¤

Tenkte å gå til anskaffelse av ei håndpumpe, for å kunne ha mulighet til å la mannen gi flaske innimellom etterkvart. Er det nokon merker som er betre enn andre, eller fungerer alle greit? Må ein bruke flaske av samme merke som brystpumpa, eller kan ein bruke andre flasker?

Når er det best å pumpe seg? Ser for meg at mjølka kanskje renn best i forbindelse med måltid, dersom eg pumpar pupp nr. 2 medan (eller rett etterpå) knerten får pupp nr.1, kva for ein pupp skal eg gi først ved neste måltid?

Korleis oppbevarer ein morsmjølka best, og kor lenge held den seg i romtemperatur, kjøleskap og dypfrysar?

Korleis varmar ein mjølka opp att?

Når er det greit å prøve å gi flaske? Knerten er 3 veker gammal, tenke å vente eit par veker med å prøve flasking, er det for tidleg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fornøyd med avents manuelle pumpe, men den passer bare til avent-flasker.

Men vi bruker fortsatt flaskene da, selv om småtten ikke tar avent-smokker lenger. (Han tar NUK som passer på avent sine flasker. ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har avent manuell, og er ikke så veldig fornøyd med den. Det går tregt å gå i gang pumpinga, og når melka strømmer så "popper" den hersens ventilen ut av stilling så jeg må skru fra hverandre hele greia. :frustrert:

Men jeg har ikke prøvd noen andre, så jeg har ikke noe alternativ å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har avent manuell, og er ikke så veldig fornøyd med den. Det går tregt å gå i gang pumpinga, og når melka strømmer så "popper" den hersens ventilen ut av stilling så jeg må skru fra hverandre hele greia.  :frustrert:

Men jeg har ikke prøvd noen andre, så jeg har ikke noe alternativ å anbefale.

Merkelig, det har aldri skjedd meg. :klø:

Har fått et tips om at det er lettere å pumpe hvis pumpa blir satt sammen mens den ennå er våt. (Fort da "tørker" delene seg liksom mer på plass.)

Men det høres ut som om det er noe feil med pumpa di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har avent sin elektriske, og er fornøyd med den. Men siden det er den eneste jeg har prøvd aner jeg ikke hvordan den er i forhold til andre pumper...

Jeg pleier å pumpe etter at snuppa har lagt seg for kvelden. Hun sover i minst 4 timer før hun skal ha mat igjen, så da er jeg sikker på at lagrene fylles opp igjen før hun skal ha sitt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt medela mini electric, den bråket så høyt at naboen lurte på hva jeg drev med... Og den sugde vondt!!

Har nå avent isis Iq uno (elektrisk) som jeg er kjempefornøyd med!

Der velger man selv sugerytmen i tillegg til styrken. Og det er myke deler mot brystet!

Har ikke prøvd andre flasker enn avent sine på den, men jeg pumper som regel i beholdere som jeg skrur rett på pumpa...

http://www.avent.com/se/sv/breastfeeding_b..._containers.php

Endret av Cathie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte avent sin isis manuelle pumpe, etter tips her innefra. Og jeg er veldig fornøyd med denne, syns den er både enkelt å bruke og effektiv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har avents manuelle og synes den er pyton. Jeg fikk skikkelig vondt i hånden av å pumpe. Nå har jeg kjøpt Medela Swing og er veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pumper før jeg legger meg for å slippe spreng på natta mens lille turbosover. Virker som han spiser mindre også på natta. Det blir imidlertid ofte anbefalt å pumpe på morgenen fordi man produserer mer da.

Jeg har medela håndpumpe, og den er grei når man ikke pumper ofte. Eneste minuset med den er at det duggerlitt slik at det er vanskelig å se om det kommer melk eller ikke. Nå har jeg bestilt avent uno elektrisk pumpe.

Melk kan oppbevares 1 døgn i kjøleskap, 6 mnd i fryser. Melk skal varmes i vannbad.

I følge en bok jeg har bør flaske introduseres mellom 3-5 uker gammel. Hos oss koste far og sønn seg veldig da vi prøvde flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har fått mange gode råd ang pumper her, så sier jeg bare at du må styre unna Dr. Brown sin håndpumpe. Den er helt elendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melk kan oppbevares 1 døgn i kjøleskap, 6 mnd i fryser. Melk skal varmes i vannbad.

Jeg har hørt to døgn i kjøleskap. Står faktisk fire døgn i den ene brosjyren jeg har, men det synes jeg virker lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har avent manuell, og er ikke så veldig fornøyd med den. Det går tregt å gå i gang pumpinga, og når melka strømmer så "popper" den hersens ventilen ut av stilling så jeg må skru fra hverandre hele greia.  :frustrert:

Men jeg har ikke prøvd noen andre, så jeg har ikke noe alternativ å anbefale.

Da er den hvite dingsen slitt og bør byttes. Du fikk vel med flere? Hvis ikke kan du ta kontakt med Avent og høre om de kan hjelpe deg. Hørt om flere som har fått reservedingser tilsendt i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ¤Ronja¤

Takk for tips og gode råd!

I følge en bok jeg har bør flaske introduseres mellom 3-5 uker gammel. Hos oss koste far og sønn seg veldig da vi prøvde flaske.

Då skal vi nok prøve snart. Er kjempespent på korleis det kjem til å gå! Gledar meg til å kunne stikke på trening utan å vere redd for at knerten får i seg mat om han blir svolten medan eg er borte. Dersom han tar flaske då... *krysse fingrar*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Jeg har avent isi manuell brystpumpe. Pumper om morgenen og kvelden. Synes pumpa er bra, enkel og grei. har aldri hatt noe problem med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge en bok jeg har bør flaske introduseres mellom 3-5 uker gammel. Hos oss koste far og sønn seg veldig da vi prøvde flaske.

Vi prøvde flaske allerede da gutten var 9 dager fordi jeg ble lagt inn på sykehuset med brystbetennelse. Det skjønte han med en gang. Det samme skjedde med smokk ved tre ukers alder. Vi hadde ingen problemer med sugeforvirring el, men når han ble 3-4 måneder ble han mye mer kresen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...