Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å spare meg opp til en liten ferie. Tenkte en uke i litt varmere strøk eller i en by hvor det er litt å se/oppleve og hvor det er mulig å ta en kveld ute på bar å kose seg uten å risikere livet. Jeg synes det virker litt skummelt å reise alene og har ikke noen venninder som vil være med (bortsett fra ei som helst ligger på flatfylla hele uka da). Har hørt om at det finnes turer beregnet for single, men så vidt jeg har forstått er de turene i dyreste laget for meg.

Noen som har forslag å komme med, enten egne erfaringer eller ei nettside jeg kan gå inn på?? Takker :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at Carpe-Diem arrangerer single turer som visstnok skal være veldig bra. Jomfrureiser er vel også innen samme kategorien :)

Gjest Fjellsippa
Skrevet

En del reisearrangører, blant annet Apollo, har tilbud til single. Man kan bo på utvalgte hotell uten å betale tillegg for enkeltrom.

Jeg har benyttet meg av det før, og skal gjøre det nå igjen.

Hos Apollo er det hoteller som ligger sentralt, og gjerne har bar eller restaurant. Det er ofte flere rom eller leiligheter der som er leid ut til single, så det er lettere å komme i kontakt med folk siden man er flere i samme situasjon.

Her er en oversikt over hotell hos Apollo som har tilbudet.

Skrevet

Jeg kan absolutt anbefale Chios! Og kanskje Karfas, siden det har mest å by på av små barer og tavernaer og mer folk. Det pleier ikke å være noe problem å komme i kontakt med folk der!

Vi bor forøvrig alltid på Megas Limnionas hvor man har noen tavernaer, minimarked og en til 3 barer alt etter når du er der på sesongen. Den 3. har åpnet litt uti juli de gangene vi har vært der.

Blir du lei av strand, bar eller god mat, går bussen jevnlig inn til Chios by hvor shoppingmulighetene er store og det er moro å tusle rundt og kikke på livet eller det som er av severdigheter inne i byen. -eller bli med på noen av utfluktene, enten det er rundt øya eller shoppingtur til Tyrkia en snau times båttur unna.

Hos Hellaswings får du enkeltrom uten tillegg på et utvalg bosteder hele sesongen.

Lilleput Reiser har også turer til Chios og tilbud til singelreisende.

Skrevet

Jeg reiste alene ei uke til Dubrovnik for halvannet år siden, det kan absolutt anbefales. Fin by, passe stor når man er alene, og mange muligheter til interessante utflukter enten til sjøs eller inn i Bosnia osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...